အလုပ္ေၾကာင့္ ရရွိလာတဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ေလ်ာ့က်သြားေစႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းမ်ား



“ကိစၥေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ လ်င္ျမန္စြာ ယိုယြင္းပ်က္စီးလာၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာ စိတ္ဖိစီးမႈေတြဟာ အတိုင္းအတာ တစ္ခုထိ တိုးပြားလာတယ္” လို႔ American Institute of Stress ရဲ႕ ဥကၠဌ ျဖစ္တဲ့ Paul J.Rosch က ဆိုပါတယ္။ လူေတြရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ဟာ မတူညီတဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈ ပမာဏ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ စိတ္ဖိစီးမႈေတြဟာ တိုးပြားလာႏိုင္တဲ့ အရာေတြပါ။ လူတိုင္းမွာ စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို ခံႏိုင္တဲ့ အတိုင္းအတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလုပ္ေၾကာင့္ ရရွိလာတဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈ ပမာဏေတြ တစ္စတစ္စ မႀကီးထြားလာခင္ ေလ်ာ့က်သြားေစႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းေလးေတြကို ေဖာ္ျပ ေပးလိုက္ပါတယ္။
၁။ အဓိက နဲ႔ သာမည ကိုခြဲျခားပါ
သင့္ဆီမွာ အလုပ္ေတြ စုပံုေနတယ္။ ဒါေတြကို အခ်ိန္မီ ၿပီးမွရမယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုထိ တစ္ခုမွ မၿပီးဆံုးႏိုင္ေသးဘူး။ ပိုအေရးႀကီးတဲ့ အလုပ္အတြက္ ပိုစိတ္ဖိစီးမယ္။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ သင္ဟာ ဘာကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနတာလဲ။ သင္ဘာအတြက္ အလုပ္လုပ္ေနတာလဲ။ ေအာင္ျမင္မႈ အတြက္လား။ ဒါဆို ေအာင္ျမင္မႈကို ပိုမိုရရွိေစမယ့္ အလုပ္ကို အရင္လုပ္လိုက္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ သင္ျဖစ္ခ်င္တဲ့ အဓိက အရာကို သိဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္။
၂။ အစီအစဥ္ဆြဲပါ ၊ အစီအစဥ္တက် လုပ္ပါ
ကိစၥရပ္တိုင္းကို ေအာင္ျမင္စြာ ၿပီးစီးေစဖို႔အတြက္ နည္းဗ်ဴဟာေတြေတာ့ လိုပါလိမ့္မယ္။ သင့္ဆီမွာလည္း အလုပ္ေတြ စုပံုေနတဲ့အခါ ဘယ္က စလုပ္ရမယ္မွန္းမသိ ၊ ေျခမကိုင္မိ လက္မကိုင္မိ ျဖစ္ေနမိမွာပါ။ ဒါဆိုရင္ ေတာ့ စာေမးပြဲေျဖခါနီး စာက်က္သလိုပဲ အစီအစဥ္ေလးတစ္ခုကို ေရးဆြဲလိုက္ပါ။ ဘယ္ေန႔မွာ ဘယ္အလုပ္ကို လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ဇယားမ်ိဳးေလးပါ။ ၿပီးရင္ေတာ့ ကိုယ္တိုင္ ေရးဆြဲထားတဲ့ အစီအစဥ္ကို ကိုယ္တိုင္ လိုက္နာပါ။
၃။ ခဏတျဖဳတ္နားပါ
သင့္ဆီမွာ အလုပ္ေတြ စုပံုေနတယ္ဆိုတိုင္း မနားမေန လုပ္မွ ၿပီးစီးႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မနားမေန အလုပ္လုပ္ျခင္းဟာ စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို မေလ်ာ့က်ေစတဲ့ အျပင္ ပိုမို ဆိုးရြားလာေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလုပ္လုပ္ပါ။ ၿပီးရင္ေတာ့ ခဏတျဖဳတ္ အနားယူေပးပါ။
၄။ ေျပာင္းလဲတတ္ရပါမယ္
သင့္တစ္ေန႔တာ အတြက္ အခ်ိန္ဇယားေရးဆြဲတဲ့အခါ ၂ ခုေလာက္ဆြဲႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ အရာရာဟာ ပံုေသတြက္ခ်က္လို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ သင္မေမွ်ာ္လင့္ထားေပမယ့္လည္း တစ္ကယ္တမ္း အေရးေပၚ ႀကံဳႀကိဳက္လာတဲ့အခါမွာ မူလအစီအစဥ္ထက္ပိုမို သင့္ေတာ္မယ့္ အစီအစဥ္သစ္ ကို ေျပာင္းလဲရဲရပါမယ္။
၅။ မႏိုင္၀န္မထမ္းပါနဲ႔ ၊ ေ၀မွ်ေပးလိုက္ပါ
အလုပ္ေတြမ်ားလာတဲ့အခါမွာ အားလံုးကို ငါတစ္ေယာက္တည္း လုပ္ၿပီး ခ်ီးက်ဴးမႈ ကို ငါတစ္ေယာက္တည္း ခံယူမယ္ဆိုတဲ့ မာနမ်ိဳးေတာ့ မထားေကာင္းပါဘူး။ အရာရာဟာ အသင္းအဖြဲ႔နဲ႔ ေဆာင္ရြက္ ရင္ပိုမို ျမန္ဆန္စြာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လက္ေအာက္ငယ္သားေတြကို တာ၀န္ေတြ ေ၀မွ်ေပးလိုက္ပါ။ ဒါမွမဟုတ္လည္း အထက္အရာရွိကို အကူအညီေတာင္းၾကည့္ပါ။
သင္ဟာ သင့္ရဲ႕ အလုပ္တာ၀န္ေတြကို အခုလို စီမံခန္႔ခြဲလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ အလုပ္ေၾကာင့္ရတဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ေလ်ာ့က်သြားပါလိမ့္မယ္။
Source:trend.com.mm
Share on Google Plus

About Editor

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment