ရန္ကုန္-ဒလ တံတားအတြက္ ကိုရီးယားက ေဒၚလာ သန္း ၁၄ဝ နီးပါးေခ်းဖို႔ လႊတ္ေတာ္တင္ျပ


ရန္ကုန္-ဒလ ကူးတို႔ဆိပ္ကို ေတြ႔ရစဥ္ Photo: RFA
ရန္ကုန္-ဒလ ျမစ္ကူးတံတား တည္ေဆာက္ဖုိ႔အတြက္ ကုိရီးယားသမၼတႏုိင္ငံက အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္းေပါင္း ၁၄ဝ နီးပါးကုိ ေခ်းယူမွာျဖစ္ေၾကာင္း ႏိုင္ ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္္းစိန္က ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ထံ ဒီေန႔ အေၾကာင္းၾကားလိုက္ပါတယ္။

ရန္ကုန္-ဒလ ျမစ္ကူးတံတားစီမံကိန္းကို ငါးႏွစ္အတြင္း တည္ေဆာက္သြားမယ္လို႔ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီး ဌာန၊ ဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လြင္က ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ ကိုယ္စား ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွာ တင္ျပခဲ့ ပါတယ္။

"အတိုးႏႈန္းက ဝ.ဝ၁ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္ပါတယ္၊ ျပန္ဆပ္ ရမယ့္ကာလကေတာ့ ဆိုင္းငံ့ကာလ ၁၅ ႏွစ္အပါ အဝင္ ႏွစ္ေပါင္း ၄ဝ ျဖစ္ပါတယ္၊ ေခ်းေငြေပးဆပ္မႈ အေနနဲ႔ တစ္ႏွစ္ကို ၂ ႀကိမ္ေပးဆပ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္၊ ပ်က္ကြက္မႈစရိတ္အေနနဲ႔ တစ္ႏွစ္မွာ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိပါတယ္"

ေဒၚလာ သန္း ၁၇ဝ ေလာက္ကုန္က်မယ့္ ရန္ကုန္-ဒလ ျမစ္ကူးတံတားစီမံကိန္းကုိ ျမန္မာအစုိးရဘက္ က ေဒၚလာသန္း ၃ဝ ေလာက္က်ခံသုံးစြဲမွာျဖစ္ၿပီး က်န္ေငြကို ကုိရီးယားႏုိင္ငံကေန ေခ်းယူမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားဝန္ႀကီးဌာနကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း ၁၆ ၿမိဳ႕နယ္မွာ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ အားျဖန္႔ျဖဴးေရး စီမံကိန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကန္ေဒၚလာ သန္း ၆ဝ ေက်ာ္နဲ႔ညီမွ်တဲ့ ဂ်ပန္ယန္းေငြ သန္း ၆၁ဝဝ ေက်ာ္ ေခ်းယူလုိေၾကာင္း တင္ျပခဲ့ပါတယ္။

ပုိ႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနကလည္း သီလဝါအထူးစီးပြားေရးဇုန္အတြက္ ဂ်ပန္ယန္းေငြသန္း တစ္ေသာင္းငါးေထာင္ နီးပါးနဲ႔ အေသးစားနဲ႔ အလတ္စား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြအတြက္ ဂ်ပန္ယန္း သန္း ၅ဝဝဝ ေက်ာ္ကုိ JICA ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င္စီကေန ေခ်းယူမွာျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ထံ တင္ျပခဲ့ပါတယ္။

အစိုးရဝန္ႀကီးဌာနေတြ တင္ျပတဲ့ေခ်းေငြပမာဏဟာ ကမၻာ့ဘဏ္နဲ႔ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေငြေၾကးရန္ပုံေငြအဖြဲ႕ IMF တို႔က သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေခ်းေငြခံနုိင္ရည္ စံႏႈန္းေတြနဲ႔ ကိုက္ညီေသးတာေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳသင့္တယ္လို႔ ဘ႑ာေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာလင္းေအာင္က တင္ျပခဲ့ပါတယ္။

အဲ့ဒီေခ်းေငြယူမယ့္ကိစၥကို လာမယ့္ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးေတြမွာ ေဆြးေႏြးၾကဦးမွာျဖစ္ပါတယ္။

RFA Burmese
http://www.rfa.org/burmese
Share on Google Plus

About Editor

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment