ကားစီးမည္ဆုိပါက ကားပါကင္တန္ဖိုး ထည့္တြက္ရန္ လိုလာ

ရန္ကုန္၊ စက္တင္ဘာ ၇

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ ယခင္ကထက္ ပိုမိုေျဖေလွ်ာ့ေပး လာျခင္းေၾကာင့္ ရန္ကုန္၌ ယခု လက္ရွိ တြင္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ ႀကံဳေတြ႕ေနရသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာမွလည္း လမ္းေဘး ပခံုးသားမ်ားအား ခ်ဲ႕ထြင္၍ ယာဥ္ရပ္နား ရန္ ေနရာမ်ား ေဖာ္ထုတ္ကာ ကားပါကင္ ေနရာသစ္ မ်ား ျပဳလုပ္ လ်က္ ရွိေသာ္လည္း တင္သြင္းသည့္ ကားပမာဏႏွင့္ ေဖာ္ထုတ္ ႏုိင္ သည့္ ေျမေနရာမွာ မလံုေလာက္ၿမဲ ျဖစ္ေနသည္။ ““လမ္းခ်ဲ႕တယ္၊ လမ္းခ်ဲ႕ရင္ ေျမသားေနရာကို ခ်ဲ႕တယ္။ အဲဒီေျမသားေနရာက ကားရပ္ တဲ့ေနရာ ျဖစ္သြားတယ္။ အမွန္တကယ္ သူတို႔က ကားလမ္းအတြက္ ခ်ဲ႕ရမွာ။ အဲဒီမွာလြဲတာ””ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာအသင္း အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး ဦးျမင့္ေဖက သံုးသပ္သည္။…

ယင္းကဲ့သို႔ ယာဥ္ရပ္နားရန္ အခက္အခဲရွိျခင္းႏွင့္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ရျခင္းမွာ ကားပါမစ္ မ်ားအား ခ်ထားေပးရာတြင္ ႀကံဳေတြ႕ လာရႏိုင္သည့္ အခက္အခဲမ်ား ႀကိဳတင္ တြက္ခ်က္မႈ နည္းပါးျခင္း၊ အခ်ဳိ႕ေသာ သူမ်ားမွာ အေထြေထြ လိုအပ္ခ်က္ထက္ ပိုမိုသည့္ ကားအစီးေရ တင္သြင္းျခင္း၊ ၀ယ္ယူျခင္း စသည့္ အခ်က္ မ်ားေၾကာင့္လည္း ယာဥ္ရပ္နားရန္ ေနရာ အခက္အခဲ ျဖစ္ေပၚေနရသည္။

ထို႔ျပင္ လမ္းေဘး တစ္ဖက္တစ္ခ်က္စီ၌ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ရပ္နားထားသည့္ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္မ်ား ကိုလည္း ယခု ေကာက္ယူေနသည့္ တစ္နာရီ ယာဥ္ရပ္နားခ၂၀၀ ထက္ ပိုမိုျမင့္မားသည့္ ေစ်းႏႈန္း ေကာက္ယူျခင္းျဖင့္ မလိုအပ္ဘဲ ယာဥ္အစီးေရ အမ်ားအျပား ၀ယ္ယူတင္သြင္းျခင္းမ်ား အား ေလ်ာ့နည္း ေစႏုိင္ေၾကာင္း သံုးသပ္မႈ မ်ားလည္း ရွိသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္အစီးေရ ငါးသိန္းေက်ာ္ရွိကာ ယင္းတို႔အနက္ ၆၀၀၀ ေက်ာ္မွာ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လိုင္းမ်ား ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ၎ယာဥ္စီးေရႏွင့္ ကိုက္ညီသည့္ ယာဥ္ရပ္နား စခန္းမ်ား၊ က်ယ္၀န္းသည့္ ကားမွတ္တုိင္မ်ား မရွိျခင္းမွာလည္း ယာဥ္ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေစရန္ အားေပးေနသည့္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုျဖစ္ကာ သြားလာေရးဆုိင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ညံ့ဖ်င္းျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈဒဏ္ ခံစားေနရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာအသင္း ဒုဥကၠ႒ ဦးေအာင္ျမင့္က ျပည္တြင္း ထုတ္ သတင္းဂ်ာနယ္ တစ္ေစာင္သို႔ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုခဲ့ဖူးသည္။

ယင္းကဲ့သို႔ ကားေနရာ အခက္အခဲမ်ား ျဖစ္ေပၚေနခ်ိန္၌ ““ကားပါကင္ရန္ မျဖစ္ရမည့္ 25’ x 50’ စမ္းေခ်ာင္း သိန္း ၂၀၀၀ တုိက္ခန္း ၀ယ္မလား၊ (၁)ခန္း၀ယ္လွ်င္ သိန္း (၆၀၀) တန္ ကားပါကင္ (၁)စီး စာေနရာ အခမဲ့ ေပးမည္”” ဆိုသည့္ စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ Sanchang Garden Residence ကြန္ဒိုတိုက္ခန္း အေရာင္း ေၾကာ္ျငာ စာအား အစိုးရပိုင္ သတင္းစာမ်ား၌ ေၾကညာထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

ယင္းကားပါကင္ တန္ေၾကးမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ဒုတိယၿမိဳ႕လယ္ဟု ေခၚဆိုရမည့္ စမ္းေခ်ာင္း၊ တာေမြ၊ ဗဟန္း စသည့္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွ အထပ္ျမင့္တုိက္ ခန္း ေစ်းႏႈန္းမ်ားထက္ပင္ မ်ားျပားလ်က္ရွိၿပီး ရန္ကုန္ အစြန္ အဖ်ား ေနရာမ်ားရွိ ေပ၄၀ x ေပ၆၀ ေျမကြက္ သံုးကြက္မက တန္ေၾကး ရွိသည္။

““ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာက ကားပါကင္က အရမ္းရွားတယ္ေလ။ 1 square feet (တစ္ေပပတ္လည္)ကို ၂ သိန္းနဲ႔ပဲ တြက္ဦး။

ကားပါကင္တစ္ေနရာကို သိန္း ၆၀၀ ေလာက္က်တယ္။ ကားပါကင္ တစ္စီးစာက ၁၈ ေပ x ၈ ေပ။ ကားပါကင္ခ်ည္းပဲ သိန္း ၆၀၀ ေလာက္ တန္တယ္။ ကားတစ္စီးစာေနရာ ရမွာေပါ့””ဟု Sanchang Garden Residence ကြန္ဒိုတိုက္ခန္း အေရာင္းဌာနမွ မဆြိက ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သို႔ ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ကားပါကင္ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ စတုရန္းေပ ၂၅၀၀ ထက္ ေက်ာ္သည့္ အေဆာက္ အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္မည္ ဆုိပါက ကားပါကင္ ထည့္သြင္းရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ သာယာေရး ေကာ္မတီ က ေၾကညာထားသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းေပအက်ယ္ရွိ ကြန္ဒိုတုိက္ခန္း မ်ား ေဆာက္ လုပ္ျခင္းထက္ သာမန္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံု မ်ား ေဆာက္လုပ္မႈ ပိုမ်ားျခင္းႏွင့္ လူေန ထူထပ္လာျခင္း ေၾကာင့္ ကားရပ္နားရန္ ေနရာအခက္အခဲမ်ား ပိုမို တုိးလာခဲ့သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား တိုးပြားလာျခင္းႏွင့္အတူ ယာဥ္ရပ္နားစခန္းမ်ား နည္းပါးေနျခင္းကလည္း ကားရပ္နားရန္ ေနရာ ရွားပါးမႈအတြက္ လိုအပ္ေနသည့္ ကြက္လပ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။

ျပည္လမ္းရွိ ေျမနီကုန္း ကားရပ္နားစခန္း အပါအ၀င္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ယာဥ္ရပ္နားရန္ စခန္းအေရအတြက္ ငါးခု ေအာက္သာရွိၿပီး လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္အညီ ထပ္မံ တည္ေဆာက္ရန္ လိုအပ္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သံုးသပ္သူမ်ားလည္း ရွိသည္။

““တကယ္ျဖစ္သင့္တာက အေဆာက္အအံု ေဆာက္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီေဆာက္လုပ္မယ့္ ပမာဏနဲ႔ ပါကင္ ယူသင့္တာေပါ့။ ရွိၿပီးသား ေနရာေတြအျပင္ ပါကင္အေဆာက္အအံု ထားေပးရမွာေပါ့။ အိမ္ရွင္ကေတာ့ ကိုယ့္ကား ကိုယ့္အိမ္ေရွ႕မွာ ထားခ်င္မွာေပါ့။ အခု အခ်ိန္မွာေတာ့ ပါကင္ဧရိယာ တစ္ခု သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ရွိမွပဲရမယ္။ သူမ်ား ႏုိင္ငံမွာေတာ့ ပါကင္က အထပ္လိုက္ ထားတာ။ ပါကင္ ဧရိယာေတြကို ေဆာက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီ့လုပ္ငန္းကို အားေပးဖို႔ သင့္တယ္။ စင္ကာပူမွာဆုိရင္ ပါကင္ဧရိယာ ထားထားေပးတယ္။ ကားလာထားရင္ ပိုက္ဆံေကာက္တယ္။ အခုလက္ရွိ ျဖစ္ေနတာက အဲဒီေနရာကို မေျဖရွင္းဘဲနဲ႔ အျခားပါကင္ ေနရာေတြ လုပ္သလို ျဖစ္ေနတာ””ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာအသင္း အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး ဦးျမင့္ေဖက သံုးသပ္သည္။

MH-0025

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန - www.facebook.com/myanmarherald
Share on Google Plus

About Editor

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment