ဆန္ျခင္သည့္ ႏို႔ဆီဘူးခြက္ႏွင့္ ေရႊျပည္ေတာ္ ေမွ်ာ္တုိင္းေဝး

ထားဝယ္မွခ်ီလာသည့္ ေက်ာင္းသားသပိတ္စစ္ေၾကာင္းျဖတ္သန္းရာ လမ္းခရီးမွ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕တြင္ ေက်ာင္းသားသပိတ္ကို လိုလားျခင္းမရွိသည့္ ေက်ာင္းသားလူငယ္တစ္ေယာက္က သပိတ္စစ္ေၾကာင္းသို႔ လာေရာက္ၿပီး ကန္႔ကြက္ေျပာဆုိသည့္ ဗီဒီယိုျဖတ္ပိုင္းေလးတစ္ခု လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္တြင္ ၾကည့္လိုက္ရသည္။
သည္လူငယ္ေလးကိုၾကည့္ရ၊ ျမင္ရသည္မွာ တမင္ဖန္တီးၿပီး ေစလႊတ္လိုက္သည့္သူသာ မဟုတ္လွ်င္ အေတာ္သနားစရာေကာင္းေနသည္ဟုထင္သည္။ သူေျပာသည့္ စကားေတြက သနားစရာျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။
‘‘ကြၽန္ေတာ္တို႔က အခုေနာက္ဆံုးစာေမးပြဲေျဖၿပီးရင္ ဘြဲ႕ယူရေတာ့မွာဗ်.. ခင္ဗ်ားတို႔ေတြ ဆူဆူပူပူလုပ္ၾကလုိ႔ ေက်ာင္းေတြ ပိတ္သြားၿပီး ဘြဲ႕မယူလုိက္ရရင္ အဲဒီကိစၥအတြက္ ဘယ္သူက တာဝန္ခံမွာလဲ.. ’’ဆုိသည့္ စကားမ်ိဳးကို ေဘးမွဝင္ဆြဲသူေတြ၊ တားသူေတြၾကားထဲမွပင္ ဗလံုးဗေထြးေျပာေနသံ ၾကားလုိက္ရသည္။ သည္ကေလးကိုၾကည့္ေနရင္းမွပင္ ‘‘ေဩာ္.. ဘြဲ႕ယူခ်င္တာတဲ့လား ကေလးရယ္’’ဟု စိတ္ထဲမွာ မသက္မသာႏွင့္ေျပာမိသည္။
ရန္ကုန္ပင္မတကၠသိုလ္ဝင္း ႀကီးထဲက သမုိင္းဝင္ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ခန္းမႀကီးမွာ ခံ့ညားထည္ဝါစြာ အပ္ႏွင္းသည့္ ဘြဲ႕ဆိုေတာ့လည္း မက္ေမာစရာျဖစ္ရသည့္အေၾကာင္းက ျငင္းစရာမရွိ။ အိမ္ဦးခန္းဧည့္ခန္းေတြမွာ ဘြဲ႕ဓာတ္ပံုေတြကို တခမ္းတနားခ်ိတ္ဆြဲထားၾကရသည္ကပင္ မဂၤလာရွိေသာ ဂုဏ္တစ္ရပ္လည္း ျဖစ္ခဲ့သည္ပဲ။ ဂုဏ္တစ္ခုအျဖစ္လည္း သတ္မွတ္ေနၾကဆဲရွိသည္ပဲ။ မၾကာခဏလို က်င္းပေနသည့္ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ပြဲေတြမွာ ေန႔ေက်ာင္းတက္သူ၊ အေဝးသင္တက္သူ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြအားလံုး တက္ႂကြရႊင္လန္းစြာ ဘြဲ႕ယူေနၾကဆဲလည္း ရွိသည္ပဲ။ ဘြဲ႕ယူအခမ္းအနားတက္ရန္ ကိစၥကသည္ပင္ တမင္တဆင္ အထူးတလည္ မိတ္ကပ္ဆရာေတြႏွင့္၊ ပန္ဖို႔သဇင္ရွာရသည္ႏွင့္၊ စီးဖို႔ကားက ကိုယ္ပိုင္ကားမရွိေတာင္မွ နံပါတ္အနက္ေရာင္ျဖစ္ဖို႔ရွာရသည္ႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးမိဘဆုိသဟာေတြမွာ အေတာ္ေစာကတည္းကပင္ လံုးပန္းၾကရသည့္ အခမ္းအနားမ်ိဳး ျဖစ္ေလသည္ပဲ။
သည္ေတာ့လည္း ဘြဲ႕မယူလိုက္ရမည္စိုးသျဖင့္ ေက်ာင္းသားသပိတ္စစ္ေၾကာင္းကို စိုးရိမ္ေဒါသျဖင့္ လာေရာက္ကန္႔ကြက္ေျပာဆုိရွာသည့္ လူငယ္ေလးကို အျပစ္ဟုေတာ့လည္း မဆိုခ်င္ခဲ့။
သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းသားေတြ ယခုကန္႔ကြက္ဆႏၵျပေနသည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ၂၀၁၄ စက္တင္ဘာလထဲတုန္းက လႊတ္ေတာ္မွ ျပ႒ာန္းခဲ့စဥ္က ေက်ာင္းသားေတြက ထိုဥပေဒကို လက္မခံႏုိင္ပါေၾကာင္း ေတာင္းဆိုဆႏၵျပၾကေတာ့ ဘြဲ႕ဝတ္စံုေတြဝတ္ၿပီး ဆုိုက္ကားနင္းသည့္ သ႐ုပ္ျပကြက္ေတြ၊ ေရစည္လွည္းတြန္းသည့္ သ႐ုပ္ျပကြက္ေတြ၊ ဘြဲ႕ဝတ္စံုဝတ္ထားသည့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ၏ လက္ကိုႀကိဳးခ်ည္၊ မ်က္စိကို အဝတ္နက္ႏွင့္ ပိတ္စည္းထားသည့္ သ႐ုပ္ေဖာ္မႈမ်ိဳးေတြႏွင့္ အရင္စနစ္က ပညာေရးစနစ္ကို သေရာ္ခဲ့ၾကတာေတြကို သတိရလိုက္မိသည္။
သည္တုန္းက ဘြဲ႕ဝတ္စံုေတြကို သည္လိုသ႐ုပ္ျပမႈမ်ိဳးေတြလုပ္ၿပီး ဝတ္စံုသိကၡာညႇိဳးႏြမ္းေအာင္ မလုပ္သင့္ေၾကာင္း၊ သည္ဝတ္စံုကို တန္ဖိုးထားသင့္ေၾကာင့္လည္း ေျပာဆိုေဝဖန္သံေတြ ၾကားခဲ့ရေသးသည္။
သည္ကိစၥ၌ ဘြဲ႕ဝတ္စံုႏွင့္ ေရစည္လွည္းတြန္း၊ ဆိုက္ကားနင္း စသည္ျဖင့္ သ႐ုပ္ေဖာ္ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသူေတြကိုေရာ၊ ဘြဲ႕ဝတ္စံုကို အေလးအျမတ္ တန္ဖိုးထားသူေတြကိုေရာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္လံုးကို ဘယ္သူမွား၊ ဘယ္သူမွန္ မေဝဖန္လိုေသာ္လည္း တကၠသိုလ္တစ္ခုခုမွ အပ္ႏွင္းလုိက္သည့္ ဘြဲ႕တစ္ခုခု၏ တန္ဖိုးသည္ မည္သည့္ေနရာ၌ တည္ရွိသည္ကိုမူ အေသအခ်ာစဥ္းစားရန္ လိုအပ္သည္ဟု ထင္သည္။
တကယ္ေတာ့ ဘြဲ႕ရပညာတတ္ဆုိသည့္ ပညာေရးစနစ္ကို ေဝဖန္လာသည့္ကိစၥက ယခုမွမဟုတ္။ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္ေလာက္ကတည္းကပင္ ရွိခဲ့ဖူးသည္။ ဘြဲ႕ဝတ္စံုႏွင့္ ဆိတ္သားကင္ေရာင္းေနရသည့္ ဘီေအဆိတ္သားကင္ဆိုသည့္ သေရာ္ခ်က္က ပညာေရးစနစ္ပ်က္ယြင္းခါစ ဟိုအခါကတည္းကပင္ ရွိခဲ့ဖူးသည္။
ဘဝအာမခံခ်က္မရွိသည့္ ပညာေရး။ မ်က္စိကြယ္နားပင္း၊ လက္ထိတ္ႀကိဳးခ်ည္ခံထားရသည့္ ပညာေရးကို သေရာ္ခဲ့ၾကတာပဲျဖစ္သည္။
တကယ္က ပညာဆိုသည္မွာ ကိုယ္ပိုင္အသိဉာဏ္ အေျမာ္အျမင္အေတြးအေခၚမ်ားကို အေျခခံလ်က္ မူလတန္းမွသည္ ဘြဲ႕တစ္ခုခု ဆြတ္ခူးသည္အထိ သင္ယူလာခဲ့ၾကသည့္ ပညာရပ္အသီးသီးတို႔ကို လက္ေတြ႕ကိုင္တြယ္က်င့္သံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္မႈဟု ဆိုခ်င္သည္။ ထိုစြမ္းအားတစ္စံုလံုးကို စာသင္ေက်ာင္းမွ အမွန္တကယ္ ျဖည့္ဆည္းေပးလိုက္ႏုိင္မွ ပညာေရးစနစ္ေကာင္းဟု ထင္ပါသည္။
ဘြဲ႕ဦးထုပ္ကေလးေဆာင္း၊ ဘြဲ႕ဝတ္စံုေလးဝတ္၊ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ေရွ႕ မိဘေဆြမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ တခမ္းတနား ဓာတ္ပံု႐ိုက္လို႔ရ႐ံု ပညာေရးမ်ိဳးကေတာ့ျဖင့္ တုိင္းျပည္ကိုအသာထား ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ပင္ လူေမြးလူေတာင္ေျပာင္ေအာင္ ထူေထာင္ႏုိင္ဖို႔မလြယ္လွဟု ထင္သည္။
ကြယ္လြန္သူဆရာႀကီး ဦးေအာင္သင္းက စကားတစ္ခြန္းထားခဲ့သည္။
‘‘ဦးေႏွာက္ကို ခါးေတာင္းက်ိဳက္ခိုင္းတာေနာ္။ လူကိုခါးေတာင္းက်ိဳက္တာ မဟုတ္ဘူး။ လူကို ခါးေတာင္းက်ိဳက္တဲ့လူကေတာ့ ကူလီပဲျဖစ္မွာေပါ့။ ဦးေႏွာက္ခါးေတာင္းက်ိဳက္မွ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္မွာ... ’’တဲ့။
ကိုယ္ကျဖင့္ ဆရာ့စကား အသည္းၾကားမွာ အၿမဲညႇပ္ထားသည္။ အရာတိုင္းကို ဆရာခုိင္းသလို ဦးေႏွာက္ခါးေတာင္းက်ိဳက္၏၊ မက်ိဳက္၏ ေပတံႏွင့္ပဲ ေကာက္ေကာက္တုိင္းမိသည္။ ျမင္ရေတြ႕ရသမွ်ေတြကျဖင့္ ခါးေတာင္းက်ိဳက္တလြဲ၊ ဖင္တလြဲဆိုသလိုေတြခ်ည္းျဖစ္သည္။ က်ိဳက္စရာ ဦးေႏွာက္မွလည္း ပါမလာႏုိင္ခဲ့ၾကေပပဲကိုး။ ေျပာေတာ့ စကားလြန္ဆုိရာက်ေနမည္လားထင္သည္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီဦးေႏွာက္ဆုိသည္က စာသင္ေက်ာင္းက ထည့္ေပးလိုက္ရတာမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ကိုယ့္ဘာသာ ေလ့လာဖတ္႐ႈသည့္ စာအုပ္စာေပေတြက ထည့္ေပးလုိက္တာမ်ိဳး ျဖစ္သည္။
ခုမ်ားေတာ့ ပညာေရးစနစ္ကလည္း ဆန္ျခင္သည့္ ႏို႔ဆီဘူးခြက္ပညာေရးမ်ိဳးျဖစ္။ အဲသည့္ ပညာေရးထဲမွ ထြက္လာေတာ့လည္း စာေတြေပေတြဖတ္ရေကာင္းမွန္း မသိၾကဆုိသည့္အခါ ခါးေတာင္းတျခား၊ ဖင္တျခားျဖစ္တာ အဆန္းဟုတ္ေတာ့ ျဖစ္ရသည္။
ဆန္ျခင္သည့္ ႏို႔ဆီဘူးခြက္ပညာေရးမ်ိဳးဆုိသည္က ဒါသင္၊ ဒါက်က္၊ ဒါေျဖ၊ မေအာင္မေနရဆုိသည့္ အၫြန္႔တံုးပညာေရးမ်ိဳးကို ဆုိျခင္းျဖစ္သည္။ စာေမးပြဲမေျဖမီေလးႏွင့္ ေျဖတုန္းေလးမွာပဲ ကေလးေတြေခါင္းထဲမွာ က်က္ထား၊ မွတ္ထားတာေလးေတြရွိသည္။ စာေမးပြဲထဲ အဲဒါေလးေတြ သြန္ခ်ထားခဲ့ၿပီးေသာအခ်ိန္တြင္ ေခါင္းထဲ ဘာမွ်မက်န္ေတာ့သည့္ ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ ဒါေၾကာင့္ ဆန္ျခင္သည့္ ႏို႔ဆီဘူးခြက္ ပညာေရးမ်ိဳးဟု ေျပာလိုျခင္းျဖစ္သည္။
ဆန္ျခင္သည့္ ႏို႔ဆီဘူးခြက္ဆုိသည္မ်ိဳးက ဆန္ျခင္သည့္အခါ ေလးေလာက္မွာပဲ သူ႔အထဲမွာ အဆန္ရွိသည္။ ဆန္မျခင္သည့္ အခါမ်ိဳးဆို သည္ႏို႔ဆီဘူးခြက္က အခြံ။ သည္ေတာ့ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေလာက္ တုိင္းျပည္မွာ ထြန္းကားလာခဲ့သည့္ ပညာေရးဆုိသည္က အဲဒီပညာေရးမ်ိဳးသာျဖစ္၏။ ျမန္မာစာ စာစီစာကံုးကိုပင္ အလြတ္က်က္ေျဖၾကရသည့္ ပညာေရးမ်ိဳးမွ လူၫြန္႔မတံုးလွ်င္ အျခားတံုးစရာကိစၥမ်ိဳး မရွိႏုိင္ေတာ့ဟုပဲ ေျပာခ်င္သည္။ က်က္ထားတာေလး စာေမးပြဲခန္းထဲ သြန္ခ်ထားခဲ့ၿပီးေသာအခါ ကေလးေခါင္းက အခြံပဲက်န္သည္။
သည္ၾကားထဲ သင္ၾကားေပးေတာ္မူၾကသည့္ ဆရာ၊ ဆရာမတို႔ဆုိသည္ကလည္း သည္ေရဆိုးေျမာင္းႀကီးထဲကပဲ ေခတ္ကေပးသည့္ ကံၾကမၼာအရကို ျဖတ္ထြက္လာခဲ့ၾကရသူေတြဆုိေတာ့ တစ္ခါတေလမ်ားဆုိ တခ်ိဳ႕ဆရာ၊ ဆရာမေတြသင္ၾကားပံုက ရယ္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ပင္ သူတုိ႔ သင္ျပနည္းေတြက ထူးခြၽန္ေျပာင္ေျမာက္ဆန္းသစ္လွသည္။
ဥပမာဆုိပါစို႔ ... သခ်ၤာပုစၧာတစ္ပုဒ္ကို ေက်ာင္းသားက တြက္လာရာ၌ အေျဖလည္းမွန္သည္၊ တြက္နည္းလည္းမွန္သည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာမသင္ထားသည့္ တြက္နည္းႏွင့္မတူသျဖင့္ ထုိေက်ာင္းသားကို အမွားေပးလုိက္သည္ဆုိျခင္းေလာက္ တံုးခ်က္ကမ္းကုန္တာမ်ိဳး မရွိေတာ့။ တံုးတာမွ သင္သည့္ ဆရာမေရာ၊ အသင္ခံရသည့္ ေက်ာင္းသားေရာ၊ ထိုးထြင္းႀကံဆ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ ဦးေႏွာက္ေကာ အားလံုးအၫြန္႔တံုးကုန္သည့္ သင္ၾကားနည္းမ်ိဳးျဖစ္ေတာ့သည္။
သည္ေတာ့ သည္ပညာေရးစနစ္မ်ိဳးႀကီးထဲမွာ တိုင္းျပည္က ဘယ္လုိမွ တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာႏိုင္စရာမရွိေတာ့။
အိမ္မွာအတူေနသည့္ ကိုယ့္ေျမးဦးမေလးက သည္ႏွစ္ေလးတန္းအစိုးရစစ္ေျဖရမည္။ သည္ေတာ့ သည္ကေလးကို သူ႔အေမက အေသေမာင္းေတာ့သည္။ ေက်ာင္းက မနက္ေက်ာင္းမို႔ အိမ္မွ ၇ နာရီဆို ေက်ာင္းဖယ္ရီေပၚ တက္ရသည္။ ေန႔လယ္ ၂ နာရီခြဲဆို အိမ္ျပန္ေရာက္ၿပီ။ ေရာက္ၿပီး ခဏတစ္ျဖဳတ္နား၊ ေရမိုးခ်ိဳးၿပီးသည္ႏွင့္ စာအုပ္ႏွင့္၊ သူ႔အေမႏွင့္၊ ႀကိမ္လံုးႏွင့္ နပန္းလံုးရေတာ့သည္။ က်က္ေပေတာ့.. ။ ည ၇ နာရီ ထမင္းစား၊ ကိုယ္လက္ဆန္႔ ေညာင္းညာေျဖၿပီး စာၾကည့္စားပြဲျပန္ထိုင္။
ည ၁၀ နာရီခြဲ ၁၁ နာရီမွ အိပ္ရာဝင္။ မနက္ ၅ နာရီခြဲ အိပ္ရာထ၊ ကိုယ္လက္သန္႔စင္ အဆာေျပစား၊ ေက်ာင္းကားလာေတာ့ ေက်ာင္းသြား။ စေန၊ တနဂၤေႏြ အဂၤလိပ္စာသီးသန္႔သင္သည့္ ေက်ာင္းကိုသြားႏွင့္ ကေလးက လူႏွင့္မတူေတာ့။ သံပတ္ေပးထားသည့္ စက္႐ုပ္ကေလးတစ္႐ုပ္ႏွင့္သာ တူေနေတာ့သည္။ သူ႔မွာကစားခ်ိန္၊ နားခ်ိန္ရယ္ သီးသန္႔မရွိေတာ့။ အျပင္ဗဟုသုတရႏုိင္မည့္ စာအုပ္စာေပဆုိသည္ကေတာ့ ေဝလာေဝး။
ကေလးက လစဥ္စာေမးပြဲေတြမွာ အဆင့္တစ္၊ ႏွစ္၊ သံုးထဲ အၿမဲဝင္သျဖင့္ သူ႔အေမက ေပ်ာ္ေနသည္။ ကြၽန္ေတာ္ကျဖင့္ သည္လိုႀကီးသာ ဘြဲ႕ရသည္ထိသြားရလွ်င္ ကြၽန္ေတာ့္ေျမးမေလး ဦးေႏွာက္ထဲ ဘာမွပါမလာမွာ စိုးရိမ္ေနမိသည္။ ဆန္ျခင္သည့္ ႏို႔ဆီဘူးခြက္လုိ ဆန္ျခင္ေနတုန္းပဲအထဲမွာ အဆန္ရွိၿပီး အခ်ိန္တိုင္းမွာ အခြံျဖစ္ေနသလိုမ်ိဳးျဖစ္မွာ စိုးရိမ္ေနမိသည္။
အျပင္စာကို ဖတ္ၾကည့္ျမည္းစမ္းဖို႔လည္း အခ်ိန္ကမရသည့္အခါ ကေလးက အျပင္စာကိုလည္း ဖတ္ရေကာင္းမွန္းမသိေတာ့သလို ျဖစ္ေနေတာ့သည္။
တကယ္ေတာ့ မူလတန္းေက်ာင္းသူ ကြၽန္ေတာ့္ေျမးမေလးသာမဟုတ္။ တကၠသိုလ္ေရာက္ေနၾကသူေတြထဲမွာ စာအုပ္ဖတ္သည့္ အေလ့အထပါသူက အလြန္ရွားလာသည္။ ေက်ာင္းစာေတြသာ ဖိက်က္ေနရသည့္ ဘဝထဲနစ္လာၾကသူေလးေတြဆိုေတာ့ အျပင္စာဆိုသည္ကို ဖတ္ရေကာင္းသည္ဟုပင္ မထင္ၾကေတာ့။
စာဖတ္အားေတြ က်ဆင္းလာၿပီဆိုသည့္အခါ ေရးသားသူ၊ ထုတ္ေဝသူေတြဘက္ကလည္း အားအင္ေတြယုတ္ေလ်ာ့လာၾကသည္။ စာေကာင္းေပမြန္ေတြ ရွားပါးလာသည္။ ရသစာေပပိုင္းဆိုလွ်င္ ရသစာေပက်ဆံုးၿပီလားဆိုသည့္ ေမးခြန္းပင္ထုတ္လာရသည့္ အေျခအေနမ်ိဳးထိ ေရာက္လာသည္။
ရသစာေပက်ဆံုးလာၿပီဆုိလွ်င္ လူ႔ေဘာင္ႀကီးထဲမွာ ယဥ္ေက်းမႈစံခ်ိန္စံႏႈန္းေတြပင္ က်ဆင္းလာတတ္သည္။ ေစာင့္စည္းထိန္းသိမ္းအပ္သည့္ အက်င့္စ႐ိုက္၊ စာရိတၱ၊ လူမႈစည္းကမ္းအားလံုး ေလွ်ာက်နိမ့္ပါးကုန္တတ္သည္။ သို႔ဆုိလွ်င္ဟုေတြးေတာ့ အရာခပ္သိမ္းက မုန္႔လံုးစကၠဴကပ္ၿပီး ဂ်ာေအးသူ႔အေမ႐ိုက္ေတာ့သည္။
ကိုယ္တို႔ႏုိင္ငံဦးတည္ထားသည္က ဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံေတာ္သစ္ဆီသို႔ျဖစ္သည္။ ဒီမိုကေရစီစနစ္ဆုိသည္က ပညာတတ္အလယ္အလတ္လႊာ လူတန္းစားကို အမာခံျပဳဌာပနာရသည့္စနစ္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ အလယ္အလတ္လႊာ ပညာတတ္လူတန္းစားေတြေပါမ်ားမွ ဒီမိုကေရစီပန္းတိုင္ဆုိသည္က အေရာက္ျမန္ႏုိင္မည္။
အခုလက္ရွိ ကိုယ္တို႔ႏုိင္ငံေတာ္၏ အေျခအေနကိုၾကည့္ေတာ့ လူလတ္တန္းစားအလႊာဆိုသည္က မရွိေတာ့သေလာက္ ပါးလ်ားလြန္းေနေၾကာင္း သိသိသာသာျမင္ေနရသည္။ အမ်ားတကာ့ အမ်ားစုႀကီးက ဆင္းရဲတြင္းထဲမွာ တဝူးဝူးတဝါးဝါးျဖင့္ နစ္ေနၾကတုန္း၊ အသက္႐ွဴက်ပ္ေနၾကတုန္း ျဖစ္သည္။ စာေတြေပေတြဖတ္ႏုိင္ဖို႔ေဝးလို႔ ထမင္းစားႏိုင္ေရးပင္ အႏုိင္ႏုိင္႐ုန္းေနၾကရတုန္း။
ႏို႔ျဖင့္ ပညာေရးကေကာ ဆုိေတာ့လည္း ကိုယ္တို႔ (၆၀)ေက်ာ္တန္းေတြကပင္စလို႔ မ်ိဳးဆက္ႏွစ္ဆက္ခြဲေလာက္က ကိုယ္တို႔ေျမးေလးေတြထိ ႏို႔ဆီဘူးခြက္ပညာေရးႀကီးထဲမွာ အခြံျဖစ္လာခဲ့ၾကသူေတြက အမ်ားစုျဖစ္သည္။ ကိုယ္တို႔ေတြြမွာ အရာအရာဗလာကိုယ္တီးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီပန္းတုိင္ကို တရြတ္သီထိုးျဖင့္ ကုန္း႐ုန္းေရႊ႕ၾကရမလိုျဖစ္သည္။
သည္ေတာ့ ကိုယ္တုိ႔ႏုိင္ငံက ပညာေရးစနစ္မွစလို႔ အရာရာ ေျခဆံုးေခါင္းဆံုးျပင္မွသင့္မည့္ ႏုိင္ငံမ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္း အားလံုးက ပီပီျပင္ျပင္သဲကြဲေအာင္ ျမင္တတ္၊ ၾကည့္တတ္ၾကဖို႔ေတာ့လိုေလမည္။ လြတ္လပ္ေရးဖခင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေျပာခဲ့သလုိ ၿပဲေအာင္လုပ္ႏုိင္ၾကပါမွ တန္ေလကာက်မည္။ ဒါေတာင္ ယခု ေက်ာင္းသားေလးေတြ အပင္ပန္းခံကာ ျပင္ဖို႔ႀကိဳးစားေနၾကသည့္ ပညာေရးဥပေဒသစ္အတည္ျဖစ္ၿပီး စနစ္အသစ္၊ ပံုစံအသစ္၊ မူအသစ္၊ လူအသစ္ေတြႏွင့္ ဆယ္စုႏွစ္ႏွင့္ခ်ီၿပီး ႀကိဳးပမ္းၾကရလိမ့္ဦးမည္ထင္သည္။
တကယ္ wisdom ျဖစ္သည့္ ပညာတတ္ေတြ ကိုယ္တုိ႔ႏုိင္ငံထဲမွာ အမွန္တကယ္ေပၚထြန္းမလာဘဲ ဘြဲ႕ဝတ္စံုေလးဝတ္ၿပီး ဓာတ္ပံု႐ိုက္ခံ႐ံုေလာက္ ႏို႔ဆီဘူးခြက္ပညာေရးမ်ိဳးႏွင့္ေတာ့ အားလံုးေမွ်ာ္ၾကည့္ေနၾကသည့္ ဝိုးတဝါး ဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံေတာ္ဆိုသည္က ေရႊျပည္ေတာ္ေမွ်ာ္တုိင္းေဝးဆုိသလိုမွ်သာ ျဖစ္ေနလိမ့္ဦးမည္ထင္ပါသည္။   
By
သင္းရီ                                                                                                                                     Source:7daydaily.com

Share on Google Plus

About Editor

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment