ေနာက္ပုိင္းမွာ ပုိမုိေကာင္းမြန္လာမယ့္ ျမန္မာဇာတ္လမ္းတဲြမ်ား


Prime Time တင္ဆက္မႈ အႏုပညာ ေစ်းကြက္ခ်ဲ႕ထြင္မႈႏွင့္ ရုပ္သံဇာတ္လမ္းတဲြမ်ားအေျခအေန
အထူးျပဳအခ်ပ္ပုိတင္ဆက္မႈ
ဧည့္သည္အယ္ဒီတာ-ဒါရိုက္တာေမာင္သီ
ဇာတ္လမ္းတြဲေတြေၾကာင့္ ႐ုပ္ရွင္ေစ်းကြက္နဲ႔ ဗီဒီယုိေစ်းကြက္ကုိ ႐ုိက္ခတ္သြားႏုိင္လားဆုိတဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြကုိ ကြၽန္ေတာ္မေျပာခင္ ဇာတ္လမ္း တြဲေတြ ျမန္ မာႏုိင္ငံ မွာစေပၚလာတဲ့အေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။တီဗီ႐ုပ္သံဇာတ္လမ္းတြဲေတြဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဂ်ပန္ ႐ုပ္သံဇာတ္လမ္းတြဲ အုိရွင္းက ေနစတယ္ လုိ႔ေတာ့ ေျပာ မ ရ ႏုိင္ပါ။ တီဗီ႐ုပ္သံ ဇာတ္လမ္း တြဲသမုိင္းကုိေျပာၿပီးဆုိရင္ အုိရွင္းဇာတ္လမ္းတြဲမတုိင္ခင္ ျမန္မာ့အသံနဲ႔႐ုပ္ျမင္သံၾကား (MRTV) မွာ အေနာက္တုိင္းဇာတ္လမ္း တြဲေတြ အမ်ားႀကီးရွိခဲ့တယ္။ အေနာက္တုိင္း ဇာတ္လမ္းတြဲ Dynesty, Co- Jack စတဲ့ ဇာတ္လမ္းတြဲေတြ အမ်ားႀကီးရွိခဲ့ဖူးတယ္။ ျပသခဲ့ဖူးတယ္။ အေနာက္တုိင္း စီးရီးေတြ မ်ားစြာေတာ့ျပခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီဇာတ္လမ္းတြဲေတြ မေအာင္ျမင္ခဲ့ပါ။
မေအာင္ျမင္ရတဲ့အဓိကအေၾကာင္းအရင္းက ပရိသတ္ေတြ စြဲမက္ေလာက္တဲ့အေန အထားမရွိခဲ့တာပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ႐ုပ္သံဇာတ္လမ္းတြဲျပသမႈ အဲဒီ ကေန အရွိန္ စတင္ ခဲ့တယ္။ ျမန္မာပရိသတ္စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ၾကည့္ခဲ့ၿပီး ကေန႔အထိမေမ့ႏုိင္တဲ့ ဂ်ပန္စီးရီးအုိးရွင္းကေန စတင္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ပုိင္းက်ေတာ့ တ႐ုတ္ေခတ္ေရာက္လာတယ္။ ဝူခုန္း ဇာတ္လမ္းတြဲ၊ ေပါင္ခ်ိန္ဇာတ္လမ္းတြဲ၊ ပုိးမင္းသားရဲ႕သုိင္းဝိညာဥ္ ဇာတ္လမ္းတြဲေတြ သုိင္းဇာတ္လမ္းတြဲေတြကုိ ျမန္မာပရိသတ္ေတြ စိတ္ဝင္စားစြာ ေစာင့္ၾကည့္ လာ ခဲ့ၾက တယ္။အဲဒီကေနၿပီးေတာ့ တကယ္႐ူးသြပ္စြာနဲ႔ မစားႏုိင္မေသာက္ႏုိင္ၾကေတာ့တဲ့အထိ ျဖစ္သြားရတာကေတာ့ ၂ဝဝဝ ခုႏွစ္ ေနာက္ပုိင္းကုိရီးယား ဇာတ္လမ္း တြဲေခတ္ လုိ႕ဆုိရမွာပါ။ဒါဟာေျပာရမယ္ဆုိရင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာေတြေခတ္မီတယ္လုိ႔ ဆုိရမွာပါ။ကုိရီးယား ဇာတ္လမ္းတြဲဟာျမန္မာမွ မဟုတ္ပါ။ ကမၻာမွာလည္း ကုိရီးယား  Wave ႐ုိက္ခတ္ခံေနရတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာလည္း အပါအဝင္ျဖစ္ခဲ့တယ္။
တကယ္ေတာ့ ၁၉၈ဝ ေနာက္ပုိင္းမွာ ႐ုပ္သံတီဗီေတြစတင္ခဲ့တယ္။  Broadcast  တစ္ေခတ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ Broadcast  တစ္ေခတ္ဟာ အခုမွထြန္း ကားေနတာပါ။ ပုဂၢလိကေတြကုိ လုပ္ကုိင္ခြင့္ ျပဳလုိက္ေတာ့ အၿပိဳင္အဆုိင္ေတြ ျဖစ္လာၾကတယ္။ 4TV  အုပ္စုရွိတယ္။ 5 Movie အုပ္စုရွိတယ္။ Sky Net  အုပ္စုရွိတယ္။ အၿပိဳင္အဆုိင္ ျဖစ္လာတယ္။ ပရိသတ္ေတြလည္း ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာကုိ ေရြးခ်ယ္ၾကည့္ခြင့္ရၿပီးေတာ့ ၿပိဳင္ၿပိဳင္ဆုိင္ဆုိင္ျဖစ္လာတယ္။
Free to Air  ႐ုပ္သံလုိင္းေတြ တင္မဟုတ္ေတာ့ဘဲနဲ႔ Pay TV လို႔ ေခၚတဲ့ အခေပး႐ုပ္သံလုိင္းေတြမွာပါ ႐ုပ္သံဇာတ္လမ္းတြဲေတြ ရွိလာတယ္။ ပရိသတ္ေတြလည္း ေစာင့္ ၾကည့္လာတာေတြ ရွိေနၿပီ။ အမွန္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံမွာ Broadcast ဖြံ႕ၿဖဳိးမႈက ေနာက္က်ေနၿပီလို႔ ဆိုရမွာပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ ႏုိင္ငံတကာမွာက Television is Death လို႔ေတာင္ ေခၚေနၾကၿပီ။ သေဘာက တီဗီေတြ ေသၿပီတဲ့။ တီဗီရဲ႕ သေဘာသဘာဝကိုေျပာရရင္ Television ဆိုတာ ပရိသတ္ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္မရွိဘူး။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဒီဟာျပမယ္၊ ႀကဳိက္တယ္ဆုိရင္ ေစာင့္ၾကည့္ပါဆိုတဲ့ သေဘာပါ။
ကိုယ္မႀကဳိက္တာရွိရင္ ခ်န္နယ္ေနာက္တစ္ခု ေျပာင္းခြင့္ပဲရွိတယ္။ ခ်န္နယ္အားလံုးမႀကဳိက္ရင္ေတာ့ ခလုတ္ပိတ္ၿပီးေတာ့ ထိုင္ေန႐ံုပဲရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြကို ထိုး ေဖာက္ လုိက္တဲ့ စနစ္တစ္ခုကေတာ့ အင္တာနက္ပါ။ အင္တာနက္ေတြဟာ ကမၻာမွာလိုင္း ေတြတအားေကာင္းပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာကေတာ့ လုိင္းအခက္အခဲ အနည္း ငယ္ရွိ တယ္ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီေတာ့ Download  လုပ္တာတုိ႔၊Live Stream ၾကည့္တာတို႔ကို တိုက္႐ိုက္ၾကည့္ လုိ႔မရႏုိင္ေသးပါ။ အဲဒီလိုအေျခအေန ျမန္မာျပည္မွာရွိေနလို႔သာ အင္တာနက္စနစ္ သိပ္မထြန္းကားေသးေတာ့ Broadcast စနစ္က ေခတ္ေကာင္းေနတယ္။ အမွန္ဆိုရင္ အင္တာနက္ရဲ႕ သေဘာသဘာဝကိုက ကိုယ္ၾကည့္ခ်င္တာကို ကိုယ္ၾကည့္လို႔ရတယ္။ တစ္ဆင့္လႊင့္မွ ကိုယ္ကေစာင့္ ၾကည့္ရတယ္ဆိုတဲ့ကိစၥကိုတစ္ ဆင့္ေက်ာ္သြားတဲ့ေသဘာမ်ဳိးပါ။ ကိုယ္ၾကည့္ခ်င္တာကို အလြယ္တကူ ရွာေဖြၿပီးေ တာ့ ေစာင့္ဆုိင္းေနစရာမလို ၾကည့္လို႔ရတဲ့ အင္တာနက္စနစ္ဟာ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကမၻာမွာေခတ္ စားေနတာပါ။ ကိုရီးယားကားေတြ ကမၻာကို ထုိးေဖာက္သြားႏုိင္ခဲ့တာ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ေဟာင္ေကာင္နဲ႔ ထုိင္ဝမ္တုိ႔ ညံ့ခဲ့တာပါ။ အဲဒီေခတ္က Market Sharing လုိ႔ေခၚတဲ့ တီဗီေစ်းကြက္ကို သူတုိ႔ဟာရရွိထားတာပါ။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔က “သုိင္းဇာတ္လမ္းတြဲ” ေတြကေန ေက်ာ္ထြက္မလာႏုိင္ခဲ့ဘူး။ World Matket ဆိုတာရွိတယ္။ World Matket မွာ ႐ုပ္ရွင္ဆိုရင္ ေဟာလီးဝုဒ္က အႀကီးမားဆံုးပါ။ ထုိင္း ဆိုရင္လည္းေၾကာ္ျငာေစ်းကြက္ကို ကမၻာမွာ ကိုင္လႈပ္ႏိုင္တယ္။ ကမၻာေပၚက ေၾကာ္ျငာမွန္သမွ် ထုိင္းဒါ႐ိုက္တာေတြ ႐ိုက္ၾကတာပါ။ Creative နဲ႔ Idea  တအားေ ကာင္းၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကိုရီးယားက ႐ုပ္သံဇာတ္လမ္းတြဲ Market အားနည္းေနတာကို သူတို႔ေတြ႕ေတာ့ ႐ုပ္သံေစ်းကြက္ကို ဝင္တိုးေတာ့တာပါပဲ။ ဝင္တိုးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ စနစ္တက်ျပင္ဆင္ထားမႈ၊ ႐ုပ္သံကြာလတီ၊ ႐ုပ္ရည္႐ူပကာတင့္တယ္မႈေတြနဲ႔ ထိုးေဖာက္သြားခဲ့တယ္။ ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ကြက္ကေတာ့ ကိုရီးယားမွာ တ အားႀကီးထူးျခားေနတာေတာ့ မရွိပါဘူး။ သူ႔ႀကဳိက္လုိက္၊ ကုိယ့္ႀကဳိက္လိုက္၊ ၿပီးေတာ့ မယားႀကီး၊ မယားငယ္ကိစၥ အဲဒီလိုဇာတ္လမ္းတြဲေတြနဲ႔ပဲ သံသရာလည္ ေနပါ တယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း အခုအခ်ိန္ကေတာ့ ကိုရီးယားကားဟာ တီဗီဇာတ္လမ္းတြဲမွာဆိုရင္ “ဘုရင္” ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါဟာ ျမန္မာမွာမွျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥေတာ့ မဟုတ္ပါ။ တစ္ ကမၻာလံုးမွာ ျဖစ္ေနတာပါ။ ျမန္မာ႐ုပ္သံဇာတ္လမ္းတြဲေတြရဲ႕ အေျခအေနကေတာ့ မႏွစ္က လုပ္ယူထားတဲ့ Data ေတြအရဆိုရင္ေတာ့ ပရိသတ္ေတြ အၾကည့္ ဆံုး အခ်ိန္ကေတာ့ Prime Time လို႔ေခၚတဲ့ လူၾကည့္အမ်ားဆံုး အခ်ိန္ ၇ နာရီက ေန ၉ နာရီ ၾကားမွာ ၾကည့္႐ႈမႈဟာ အမ်ားဆုံးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ Prime Time ကို Target ထားၿပီးေတာ့ ထုတ္လႊင့္ျပသေနတာပါ။ ကမၻာမွာလည္း တီဗီစီးရီး ေတြဝင္တဲ့ အခ်ိန္ အဲဒီ Prime Time အခ်ိန္ပါပဲ။ အဲဒီ Prime Time မွာ ဝင္တဲ့ ေၾကာ္ျငာေစ်းႏႈ န္းဟာလည္း သာမန္ထက္ ၃ ဆျမင့္ႏုိင္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ အေတာ္ေလးရွင္းယူလုိက္ရတဲ့ ျပႆနာတစ္ခုရွိခဲ့တယ္။ အဲဒါဟာ ဘာလဲဆိုရင္ Prime Time ထဲမွာ သတင္းအခ်ိန္ေရာက္ေနတာပါ။ ည ၈ နာရီသတင္းသည္ အရင္တုန္းက တီဗီဥပေဒအရ မျပမေနရ ခ်န္နယ္တိုင္းျပရတယ္။ ဘာေတြပဲျဖစ္ေနပါေစ ၈ နာရီဆိုတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းရပ္ၿပီးေတာ့ သတင္းကိုျပရတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခု ဒီမိုကေရစီေခတ္ေရာက္လာေတာ့ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနက အဲဒီကိစၥကိုေျဖေလွ်ာ့ ေပးလိုက္တယ္။ အဲဒီေတာ့ အခု သတင္းဆိုရင္ ခ်န္နယ္ေတြမွာ မပါသေလာက္ကို ျဖစ္သြားၿပီ။ အဲဒါကေတာ့ အခုအခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ Broadcast  ေတြ အတြက္ အားသာခ်က္ျဖစ္လာပါတယ္။ Prime Time  လူစံုတက္စံု တီဗီမ်က္ႏွာျပင္ေရွ ေရာက္ႏုိင္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ဗီဒီယို ငွားရမ္းမႈေစ်းကြက္ကို ႐ိုက္ခတ္ႏုိင္မႈကေတာ့ Nature လို႔ပဲ ေျပာရမွာပါ။
လူဆိုတာက ျမန္၊ ေကာင္း၊ သက္သာဆိုတာကိုပဲ ႀကဳိက္ၾကတယ္။ ေရြးခ်ယ္မႈမ်ားၾကတယ္။ ျမန္ဆန္မႈရွိတယ္။ ေကာင္းမြန္တယ္။ သက္သာတယ္ဆုိရင္ လူဆုိတာ ႀကဳိက္ၾကတာပါပဲ။ ထို႔အတူပါပဲ ေဖ်ာ္ေျဖမႈေတြေပးတဲ့အခါမွာ Television ဆိုတာ အ႐ုပ္ေရာ၊ အသံေရာပါတယ္။ ႐ိုက္ခတ္မႈကို ေျပာရင္ေတာ့ ခါတိုင္း Prime Time အခ်ိန္မွာ စာအုပ္ဖတ္ေနက်သူအတြက္ စာအုပ္အပိုင္းေတြမွာပါ ထိခိုက္ကုန္မွာျဖစ္တယ္။ အခုေခတ္က Multi Media  ျဖစ္လာေတာ့ ဘက္ေပါင္းစံုကေနၿပီး မ်ဳိး စံု ေတြျဖစ္လာ ၾကၿပီ။ ဆိုၾကပါစို႔ဗ်ာ။ အင္တာနက္ထဲကေန ဝက္ဘ္ဆိုက္ေပါင္းစံုကို ဝင္ၾကည့္ႏုိင္ေနၿပီ။ ပရိသတ္ဘက္က ေရြးခ်ယ္စရာေတြမွ အမ်ားႀကီးျဖစ္ေနပါတယ္။ အ မွန္ေတာ့ ကိုယ့္အပိုင္းကိုယ္ ေကာင္းေအာင္ႀကဳိးစားဖို႔ပဲလိုတယ္။ ေကာင္းေအာင္ လုပ္ဖို႔ ပဲ လိုတယ္။ ဒီဟာတစ္ခုျဖစ္လာလို႔ဟိုအရာ ကေတာ့ဒုကၡ ေရာက္သြားရ တယ္ ဆို တာလုိ႔ သံုးသပ္ရင္ေတာ့မွားတယ္လုိ႔ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႕ယူဆတယ္။ အမွန္ေတာ့ ဗီဒီယို ဇာတ္ကားေတြကိုေကာင္း ေအာင္ လုပ္ဖို႔လုပ္တယ္။ ဗီဒီယိုဇာတ္ ကား တစ္ ကား ငွားဖုိ႔ လမ္းထိပ္ကအေခြဆုိင္ကို အရင္ထြက္ရမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကို  ႐ုပ္ရွင္႐ံ မွာသြားၾကည့္ၾကရမယ္။ အဲဒီလိုၾကည့္လာဖုိ႔အတြက္ အားသာတဲ့ အရာေတြကို ျပဳလုပ္ရမယ္။ တီဗီစီးရီးေတြဆိုတာက အိမ္ကေနၿပီးေတာ့အၿငိမ္သား ထုိင္ၾကည့္လုိ႔ရတယ္။ ဆုိလိုတာက အိမ္ဦးခန္းကေန ထုိင္ၾကည့္လုိ႔ရတဲ့ဇာတ္ လမ္းေတြ ထက္၊ ႐ိုက္ကူးမႈေတြထက္အားသာမႈရွိေနမွလည္း ပရိသတ္ဆုိတာကအဲဒီေနရာေတြကို တကူးတကသြားၾကမွာပါ။ ကမၻာမွာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ခု ကို ေဟာလီးဝုဒ္ က ထုတ္လုပ္ လုိက္တယ္။ ဘာေၾကာင့္႐ုပ္ရွင္႐ံု ေတြမွာလူျပည့္ေနရသလဲ၊ ဝင္ေငြ စံခ်ိန္ေတြ ဘာေၾကာင့္ခ်ဳိးေနသလဲ။
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ မွာ အကုန္အက်ခံၿပီးေတာ့ ႐ိုက္ကူးတယ္။ ကမၻာေက်ာ္တဲ့ သူေတြပါဝင္တယ္။ ခမ္းနားမႈ၊ ဖန္တီးဆန္းသစ္မႈမ်ားစြာရွိ ေတာ့ပရိသတ္က မၾကည့္ ဘဲနဲ႔ ကို မေနႏိုင္ဘူးေလ။ သြားကို ၾကည့္ၾကတယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ ပါ။႐ုပ္ရွင္တစ္ကားၾကည့္ရ ဖို႔ဆို တာ ခဲယဥ္းပါတယ္။ လက္မွတ္ဝယ္ယူဖို႔တန္းစီရပါမယ္။ အေပါင္းအသင္းမိတ္ေဆြ၊ မိသားစုေတြ႐ုပ္ရွင္အတူ ၾကည့္ ဖို႔ ခ်ိန္းရပါတယ္။ ႐ံုထဲဝင္ဖို႔ကို လည္းတန္းစီရပါတယ္။ သူတုိ႔ျပ ခ်င္တဲ့အခ်ိန္ကိုလည္း ေစာင့္ဆိုင္း ရပါေသး တယ္။ အဲဒီေတာ့ အလြယ္တကူၾကည့္ႏုိင္တဲ့ ႐ုပ္သံစီးရီးနဲ႔ အင္တာ နက္ေတြ ထုိးေဖာက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ  အဲဒီဟာေတြထက္ပိုေကာင္းတဲ့ အရည္အေသြးေတြ၊ စံႏႈန္းေတြနဲ႔ ႀကဳိးစားလုပ္ၾကရမွာပါ။ မလုပ္ ႏုိင္တဲ့ မီဒီယာကေတာ့ က်ဆံုး သြားမွာပါပဲ။ေျပာခ်င္တာရွိတယ္။ ဥပမာ- သမုဒၵရာေရဆိုတာ မည္သူမဆို ေသာက္လုိ႔ရပါတယ္။ ဒီလိုပဲ အႏု ပညာလုပ္ငန္း ဆိုတာကြၽန္ေတာ္တို႔ ႐ုပ္ရွင္မွာလည္းျဖစ္တယ္။ ဗီဒီယိုေတြ ေပၚလာလုိ႔ ႐ုပ္ရွင္ေလာက ေတာ့ပ်က္ပါၿပီဆုိၿပီး ေတာ့ေျပာ ျပ တာမ်ိဳးေပါ့။တကယ္ တန္းက် ေတာ့ ဘာမွကိုမသက္ဆိုင္ ပါဘူး။ တရားစာအုပ္ေတြေရာင္း ေကာင္းေနလုိ႔ ကာတြန္းစာ အုပ္ေတြ မေရာင္းရေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာလုိ႔မရပါဘူး။ သူ႔ဟာနဲ႔သူ ကေတာ့ ျဖစ္ေနတာပါ။ ျမန္မာ ဇာတ္လမ္းတြဲေတြဟာလည္း ေနာက္ပိုင္းလာမယ့္ အနာဂတ္မွာ ပိုေကာင္းဖြံ႕ၿဖဳိးလာဖို႔ပဲ ရွိေတာ့တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ တို႔သည္ ရမ္းသမ္းမွန္းသမ္းလုပ္ေနတဲ့သူ တစ္ေယာက္မွမပါပါ။ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ရဲ႕႐ုပ္ရွင္၊ဗီဒီယိုအ ေတြ႕အႀကံဳအရ၊ၿပီးေတာ့ ျမန္မာ လူမ်ဳိးတို႔ရဲ႕စ႐ိုက္ လကၡဏာ ေတြနဲ႔ အႏုပညာရွင္၊ အတတ္ပ ညာရွင္ေတြ ရဲ႕ အမူအက်င့္ေတြ ကို ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အသိဆံုးပါ။
ဗီဒီယိုတစ္ေခတ္ကို ျဖတ္သန္းခဲ့ဖူးတဲ့ ကြၽန္ေတာ္ဟာလည္းဗီဒီယိုသမားတစ္ေယာက္ပါပဲ။ ဗီဒီယိုေခတ္ျဖတ္သန္းခ်ိန္မွာ ကုိယ္ပိုက္ဆံရ႐ံု၊ ဝမ္းဝ႐ံုနဲ႔မျဖစ္ဘူးေလ။ အႏုပ ညာေလာကလည္း ေအာင္ျမင္မွကိုယ့္ေလာကလည္း အဆင့္တစ္ခု ေရာက္လာမွ ကိုယ္လည္းအတုိင္းအတာတစ္ခုျဖစ္မွာေလ။ ဒါေပမဲ့ ျဖစ္မလာခဲ့ဘူး ေလ။ အခု ကြၽန္ေတာ္ တီဗီစီးရီး ေတြလုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကြဲျပားတဲ့မူဝါဒေတြ၊ စနစ္ေတြကိုသြားေတြ႕ပါတယ္။ ႐ုပ္သံဌာ နမွာႏုိင္ငံတကာနဲ႔ပူးေပါင္းၿပီး လုပ္ရတယ္။ ႏုိင္ငံတကာ စနစ္ ေတြ တည္ေဆာက္ထားတယ္။ ဘာေၾကာင့္စနစ္ေတြတည္ ေဆာက္ထားသလဲဆိုေတာ့တည္တံ့ခုိင္ၿမဲဖို႔အတြက္ ခုိင္မာတဲ့စနစ္ေတြရွိဖို႔လုိတယ္။ အေရွ႕ပိုင္းႀကဳိး စားမႈေတြမွာ ျမန္မာ႐ုပ္သံဇာတ္လမ္းတြဲေတြ ပရိသတ္မႀကဳိက္ဘူးဆို တာကို ေျပာလာၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့သည္းခံေပးၾကပါ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စနစ္တက်တ ည္ေဆာက္ၿပီး လုပ္ေနတာပါ။ “စနစ္တက်” ဆိုတဲ့ စကားေလးက အေတာ္ကို “တာ”သြားပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ အခု စီးရီးေတြကို ေကာင္း ေအာင္မ လုပ္ေသးပါ ဘူး။ ျမန္ မာစီး ရီးေတြကို ျမန္မာပရိသတ္ေတြ ပံုမွန္ၾကည့္ႏုိင္ေအာင္အေနနဲ႔ ပံုမွန္ထုတ္လႊင့္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ အေရအတြက္ကိုပဲ အရင္ဦးစားေပး လုပ္ ေနရေသး ပါတယ္။
အဲဒီဟာအဆင္ ေျပၿပီဆုိရင္ ကြာလတီတစ္ခုကို သြားပါမယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စနစ္တက်လုပ္ေနတာပါ။ အခုဆိုရင္ Regulation မွန္ေနၿပီလို႔ဆိုရ ေတာ့မယ္။ ျမန္မာ ႐ုပ္သံ ဇာတ္လမ္းတြဲေတြကို ပံုမွန္ ထုတ္လႊင့္ ႏုိင္ေနၿပီ။ အရည္အေသြးဘက္ကို စတင္လုပ္ေနပါၿပီ။ အခု “ဝိညာဥ္႐ႈိက္သံ” ဇာတ္လမ္းတြဲကို လူေတြႀကဳိက္ေနၾကၿပီ။ ေနာက္ပိုင္း အနာဂတ္မွာ ဒီ့ထက္ပိုေကာင္းဖုိ႔ပဲရွိေတာ့ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ Industry  က ႀကီးကႀကီးမားလာေနတာနဲ႔အမွ် ထုတ္လုပ္မႈကြာလတီေတြဟာလည္း ျမင့္မားလာမွာပါ။ အခုကေတာ့ ျမန္မာ ဇာတ္လမ္းတြဲဟာ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းေတြပဲ လုပ္ေနေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ မၾကာခင္ေနာက္ပိုင္းမွာ အက္ရွင္ဇာတ္လမ္းတြဲေတြကို Special Effect ေတြနဲ႔ လုပ္လာႏုိင္မယ္။ ရာဇဝင္ဇာတ္လမ္းတြဲႀကီးကို လူေပါင္းမ်ားစြာ နဲ႔ ဆင္ေတြ၊ ျမင္းေတြ၊ ဓား၊ လွံ၊ လက္နက္ဝတ္စံုျပည့္နဲ႔ လုပ္ႏိုင္ဖုိ႔အထိရည္မွန္းထားၾကတယ္။ အဲဒီလိုလုပ္ လာဖို႔ ကုန္က်စရိတ္ေတြ ႀကီးျမင့္လာပါမယ္။ အဲဒီေတာ့ ေစ်းကြက္ေတြကို ဒီ့ထက္ပို က်ယ္ျပန္႔ေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။ “စနစ္တက်” နဲ႔ တစ္ဆင့္ခ်င္းသြားရပါမယ္လို႔ နိဂံုးစ ကားဆုိရင္း ဧည့္သည္အယ္ဒီတာစကားကုိ အဆံုးသတ္လုိက္ရပါတယ္။
ဒါရိုက္တာေမာင္သီ
Source:popularmyanmar.com
Share on Google Plus

About Editor

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment