အေျပာင္းအလဲနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ဟန္ကို ရွာေတြ႔သြားတဲ့ ျမန္မာ ရီဟားနား

ဓာတ္ပုံ - ANN WANG
ဓာတ္ပုံ – ANN WANG
သေျပနက္ေရာင္ ႏႈတ္ခမ္းနီနဲ႔ ေတာက္ပလင္းလက္တဲ့ အကြက္ၾကား အက်ႌကို ၀တ္ဆင္ၿပီး အမြန္းက စင္ျမင့္ေပၚမွာ ကျပေနပါတယ္။

လူငယ္ပရိသတ္က တခဲနက္ အားေပးေနသလို အသက္ ၂၄ ႏွစ္အရြယ္ အကသမားကလည္း သူ႔ရဲ႕ ေပၚျပဴလာအျဖစ္ဆုံး အကကို စတင္ကျပလုိက္ပါတယ္။

ဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ စတိတ္႐ႈိးေနာက္ပုိင္းမွာ ဦးေဆာင္ေဖ်ာ္ေျဖမယ့္ အေမရိကန္-ဂ်ေမကာ ရက္ပ္ပါ ေရွာင္ကစ္စတန္ကို အားေပးတဲ့ အခ်ိန္ကထက္ကို အားေပးသံေတြက နားပင္းလုမတတ္ က်ယ္ေလာင္သြားပါတယ္။

ေအာက္တုိဘာလက က်င္းပသြားတဲ့ Runway Gril လက္ေရြးစင္ ဖက္ရွင္နဲ႔ ျမဴးဇစ္႐ႈိးကို မၾကည့္ရရင္ေတာ့ ဒီပြဲမွာ သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖခဲ့တဲ့ နာမည္ႀကီး ေပါ့ပ္အဆိုေတာ္ အမြန္းကို သိမွာမဟုတ္ပါဘူး။

႐ုပ္သံက ထုတ္လႊင့္ရာမွာေတာ့ သူေဖ်ာ္ေျဖတဲ့ အပိုင္းကို ျဖတ္ထားလုိက္ပါတယ္။
ဓာတ္ပုံ -  ANN WANGဓာတ္ပုံ - ANN WANG


သူ႔ရဲ႕တင္ဆက္မႈဟာ မေတာ္မေရာ္ျဖစ္တယ္လို႔ ဆင္ဆာဘုတ္က စဥ္းစားခဲ့တဲ့အတြက္ ျဖစ္တယ္လို႔ အမြန္းက ရွင္းျပပါတယ္။

အ၀တ္အစားက ရမၼက္ႂကြေစတယ္လို႔ ထင္ျမင္မွတ္ယူတဲ့အတြက္ စတိတ္႐ႈိးမွာ ဆိုခြင့္မျပဳဘူးလို႔ ရန္ကုန္ကေန စကုိက္ပ္ (Skype) နဲ႔ တဆင့္ဆက္သြယ္ရာမွာ အဆိုေတာ္က ေျပာပါတယ္။

အေရွ႕ေတာင္အာရွရဲ႕ ရီဟားနားလို႔ တခါတရံ ရည္ညြန္းေျပာဆိုခံရတဲ့ အမြန္းက ျမန္မာမွာေတာ့ လူသိမ်ားပါတယ္။

တခ်ိဳ႕အခ်က္အလက္ေတြကို ၾကည့္လိုက္ရင္ေတာ့ သူက သာမန္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးတဦး မဟုတ္ပါဘူး။

သူက ကခ်င္တိုင္းရင္းသူျဖစ္ေနတာ၊ ဗုဒၶဘာသာအမ်ားစု ေနထုိင္တဲ့ ျမန္မာမွာ ခရစ္ယာန္ သင္းအုပ္ဆရာတဦးရဲ႕ သမီး ျဖစ္ေနပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ နာမည္ႀကီး အဆိုေတာ္အမ်ားစုက ေကာ္ပီသီခ်င္းေတြကို ဆိုၿပီး လူသိမ်ားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူ႔ရဲ႕သီခ်င္းေတြက ကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဆိုေတာ္ အမြန္းနဲ႔ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးေနထိုင္ၿပီး ဒီႏွစ္အတြင္း ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ ဓာတ္ပုံ လုိက္႐ုိက္ေပးတဲ့ ရန္ကုန္အေျခစိုက္ ဓာတ္ပုံသတင္းေထာက္ အမ္၀မ္ကေတာ့ အမြန္းက ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးျဖစ္ေပမယ့္ ကန္႔သတ္နယ္နိမိတ္ေတြကို တြန္းပယ္ၿပီး ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းသစ္ကို ဖန္တီးတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။
ဓာတ္ပုံ - ANN WANG
ဓာတ္ပုံ – ANN WANG

အေဟာင္းနဲ႔အသစ္ကို ေရာစပ္ထားသလို အေျပာင္းအလဲကာလ ျမန္မာရဲ႕ သေကၤတတခု ျဖစ္တယ္လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။

အရင္က အပယ္ခံျဖစ္ေနတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံကို စစ္တပ္က ႏွစ္ ၅၀ နီးပါး ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခဲ့ပါတယ္။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္က စတင္ကာ ႏုိင္ငံတ၀န္း ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ စီးပြားေရး အေျပာင္းအလဲေတြ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္ ျမန္မာက အေျပာင္းအလဲေတြနဲ႔ လုံးလားေထြးလား အေျခအေနမွာ ရွိေနပါတယ္။

ႏို၀င္ဘာလမွာ ၂၅ ႏွစ္အတြင္း ပြင့္လင္းျမင္သာတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲကို က်င္းပခဲ့ၿပီး ႏိုဗယ္လ္ဆုရ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ႏုိင္ငံတ၀န္း ေအာင္ပြဲခံခဲ့ပါတယ္။

အလားလာရွိတဲ့ ေတာက္ပတဲ့ အနာဂတ္တခုကို လမ္းေၾကာင္းေပးလုိက္သလို ျဖစ္ေနပါတယ္။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ကတည္းက ခရီးသြားလုပ္ငန္းက ပိုမိုႀကီးထြား ဖြံ႔ၿဖိဳးလာသလို ျပင္ပကမာၻ ႏိုင္ငံတကာ ေကာ္ပိုေရးရွင္းေတြနဲ႔ ထိေတြ႔ဆက္ဆံမႈက ပိုမိုအားေကာင္းလာပါတယ္။

ဒီအေျပာင္းအလဲကလည္း ေပါ့ပ္ဂီတ အပါအ၀င္ လူငယ္ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဂီတနဲဲ႔ အႏုပညာေတြအေပၚ ေလးေလးနက္နက္ သက္ေရာက္မႈေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြက ေကာ္ပီသီခ်င္းေတြကပဲ ႏုိင္ငံတြင္းမွာ ဖန္တီးတဲ့ ေပါ့ပ္သီခ်င္းေတြ ျဖစ္လာတယ္လို႔ ေဒးလီးဘိတ္စ္က၂၀၁၂ ခုႏွစ္မွာ ေရးပါတယ္။

ႏိုင္ငံတကာမွာ ေပါက္ေနတဲ့ ဘရစ္တနီစပီးယား၊ ဆလိုင္းဒီယြန္၊ ေတာင္ကိုးရီးယားအသည္းစြဲ ေကေပါ့ပ္အဖြဲ႔ေတြရဲ႕ သံစဥ္ေတြကို ပုံတူကူးထားပါတယ္။

အဆိုေတာ္ ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္းကလည္း ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ ႏုိင္ငံေရး အထီးက်န္မႈက ေမွာင္မိုက္ေအးစက္တဲ့ ဂူထဲမွာ ျမန္မာကို ပိတ္မိေနေစတယ္လို႔ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္က ဆစ္ဒနီ ေမာနင္း ဟာရယ္ကို ေျပာပါတယ္။

သူ႔ရဲ႕သီခ်င္းေတြလည္း ဆင္ဆာအျဖတ္ခံရသလို စာသားေတြကို ေျပာင္းဖို႔ မၾကာခဏ ေျပာတယ္လို႔ ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္းက ဘေလာ့ဂ္ဂါ ဂ်က္ဆီကာ မက္ဒစ္ကို ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေန႔ေတာ့ အေျခအေနေတြက လုံး၀ ျခားနားသြားၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆင္ဆာကလည္း ေလွ်ာ့ေပးလုိက္ပါၿပီ။ မီဒီယာအမ်ိဳးမ်ိဳးအတြက္ တင္းက်ပ္တဲ့ ဆင္ဆာ ဥပေဒေတြနဲ႔ ျမန္မာက သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။

သီခ်င္းနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္လည္း ႏုိင္ငံတြင္းမွာျဖန္႔ခ်ိမယ့္ မူရင္းသီခ်င္းေတြအားလုံးဟာ ဆင္ဆာဘုတ္အဖြဲ႔ရဲ႕ အတည္ျပဳခ်က္ကို ရယူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဇြန္လ ႏုိင္ငံတကာ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္အဖြဲ႔က ျမန္မာမီဒီယာက ဆက္လက္ၿပီး စိုးရြံ႕မႈ အေျခအေနမွာ မြန္းက်ပ္ေနဆဲ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ တုိးတက္မႈေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။ စာသားနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဆင္ဆာေတြဟာ မၾကာခင္ႏွစ္ေတြက သိသိသာသာ ေျဖေလ်ာ့လာတယ္လို႔ ျမန္မာတိုင္းမ္ အယ္ဒီတာ ေဒါ့ကလပ္စ္ေလာင္က ေျပာပါတယ္။

ေဒသခံ အႏုပညာသမားေတြက ကိုယ္ပိုင္ဂီတေတြကို ဖန္တီးေရးဖြဲ႔လာၿပီး ေဖာ္ထုတ္ခြင့္အတြက္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေနရာရလာပါတယ္။

ႏို၀င္ဘာလ ေလာ့စ္အိုင္ဂ်ယ္လ္လိစ္ တိုင္းမ္နဲ႔ အင္တာဗ်ဴးမွာ Side Effects အဖြဲ႔က ေခါင္းေဆာင္ အဆိုေတာ္ ဒါကုိစီက လူမႈေရးသတ္မွတ္ခ်က္ေတြကို စိန္ေခၚတဲ့အခ်ိန္နဲ႔ ႏိုင္ငံေရး အျမင္ေတြကို ေဖာ္ထုတ္ရာမွာ သူတို႔အဖြဲ႔က ဂီတကို အသုံးျပဳတဲ့ အေၾကာင္းေတြကို ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ အမ်ိဳးသမီး ဂီတသမားေတြ ဘာအ၀တ္အစားေတြ ၀တ္ခြင့္ရွိတယ္၊ မရွိဘူးဆိုတဲ့ ဆင္ဆာအဖြဲ႔က တားျမစ္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ကိုလည္း အမြန္းက ျပန္သတိရေနပါတယ္။

အေရာင္ပါတဲ့ ဆံပင္တုေတြကိုေတာင္ ၀တ္လုိ႔မရဘူးလို႔ Me N Ma Girls လို႔ ေနာက္ပိုင္းမွာ အမည္ျပန္ေပးခဲ့တဲ့ ျမန္မာပထမဆုံး အမ်ိဳးသမီး ေပါပ့္အဖြဲ႔ တိုက္ဂါးဂဲလ္ရဲ႕ အေစာပိုင္းေန႔ေတြ အေၾကာင္းကို အမြန္းက ျပန္ေျပာင္းေျပာဆိုပါတယ္။

ျမန္မာမွာ ဘာလုပ္လုပ္ ဆင္ဆာရွိေနသလို ဘာပဲ၀တ္၀တ္ ဘာပဲေျပာေျပာ ဆင္ဆာကို ထည့္တြက္ရတယ္လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။

ရမၼက္ ႏိႈးဆြေစတဲ့သူျဖစ္လို႔ မရသလို ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ သင့္တင့္ေလ်ာ္ညီမွ ရတယ္လို႔လည္း ဆုိပါတယ္။

၂၀၁၀ ခုႏွစ္ တိုက္ဂါးဂဲလ္အဖြဲ႔၀င္ျဖစ္ၿပီးကတည္းက ျမန္မာဂီတေလာကရဲ႕ နယ္နိမိတ္နဲ႔ ဆင္ဆာအဖြဲ႔ရဲ႕ စိတ္ရွည္သည္းခံမႈကို ခ်ဲ႕ထြင္ဖို႔ အမြန္းက ႀကိဳးစားေနပါတယ္။

ပထမဆုံး အမ်ိဳးသမီး ေပါ့ပ္အဖြဲ႔ျဖစ္တာနဲ႔အညီ ဖြဲ႔စည္းစဥ္က အဖြဲ႔က တမူထူးျခားသလုိ အျငင္းပြားစရာလည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။

သူတို႔ရဲ႕ တမူထူးျခားတဲ့ မေပၚတေပၚ ၀တ္စားမႈနဲ႔ ႏႈိးဆြေစတဲ့ အကက ေရွး႐ုိးဆန္တဲ့ အသိုင္းအ၀ိုင္းအတြက္ ျမႇဴဆြယ္မႈတခုလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီအဖြဲ႔က ကိုယ္ပိုင္သီခ်င္းေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအယူအဆပါတဲ့ သီခ်င္းေတြကိုလည္း ေရးဖြဲ႔ခဲ့ပါတယ္။

အိမ္ကိုျပန္လာပါဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလးကေတာ့ ျမန္မာဒုကၡသည္ေတြအေၾကာင္း ေရးထားပါတယ္။

လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခြင့္က အခုမွစတယ္လို႔ အမြန္းက ေဒးလီဘိစ္ကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္မွာ ေျပာခဲ့ပါတယ္။

ကမာၻကို ျမန္မာရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈကို ျပခ်င္သလို တုိင္းျပည္က ဆင္းရဲေနာက္ျပန္သြားၿပီး ပိတ္ေနတာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို သက္ေသျပခ်င္တယ္လို႔ အမြန္းက ေျပာပါတယ္။

အရာအားလုံးက ေျပာင္းလဲေနၿပီလို႔ လူေတြကို ျပခ်င္တယ္လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။ ေအာက္တိုဘာလကလည္း ရန္ကုန္ ဂရမ္း ႐ုိင္ရယ္ ေဟာ္တယ္က ကမကထလုပ္တဲ့ ပြဲမွာလည္း အ၀တ္အစားေၾကာင့္ စင္ေပၚကေန ဆြဲထုတ္ခံရတယ္လို႔ အမြန္းက ျမန္မာတိုင္းမ္ကို ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။

ျမန္မာက လူေတြက ဥေရာပ ေပါပ့္စတားေတြျဖစ္တဲ့ ေကတီပယ္ရီ၊ ဘရစ္တနီစပီးယား ပရိသတ္ေတြ ျဖစ္ေပမယ့္ သူတို႔ကိုေတာ့ စံႏႈန္းတခု ခြဲထားတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။

ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ ရွိေနေပမယ့္ ဂီတနဲ႔ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျပဳတာက ျမန္မာမွာ စိန္ေခၚမႈတရပ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။

၀င္ေငြနည္းသလို ဒီလုပ္ငန္းမွာလည္း အေျခခံက်တဲ့ အေဆာက္အဦေတြ သိပ္မရွိပါဘူး။

အရင္ႏွစ္က သီခ်င္းေခြသစ္ ထုတ္ေ၀ရာမွာလည္း ဦးထုပ္ေတြ အမ်ားအျပား အတင္းအက်ပ္ ၀တ္ဆင္ခိုင္းခဲ့တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။

ဒီအေခြကေန ၀င္ေငြအနည္းငယ္ရခဲ့ၿပီး ပြဲေတြမွာ သီခ်င္းဆိုလို႔ရတဲ့ အရာေတြကို ျပန္လည္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

အန္၀မ္ကေတာ့ အမြန္းဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံက လက္ရွိ လူငယ္အမ်ားစုလိုပဲ ျဖစ္ေအာင္လုပ္တတ္တဲ့ လူစားမ်ိဳးျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။

ျမန္မာက လူအမ်ားစုက သင့္္ေတာ္တဲ့ သြန္သင္ညႊန္ျပတဲ့သူနဲ႔ အင္စတီက်ဴးရွင္းမရွိေပမယ့္ အလုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနရသလို အင္တာနက္ ယူက်ဴနဲ႔ အေနာက္ႏုိင္ငံ ႐ုပ္သံေတြကေန ေလ့လာသင္ယူေနတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။

အမြန္းကိုယ္တိုင္ကလည္း နည္းစနစ္က်တဲ့ သင္တန္းကို မတက္ဖူးဘူးလုိ႔ ဆိုပါတယ္။
ဓာတ္ပုံ - ANN WANG

ဓာတ္ပုံ – ANN WANG

မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္နဲ႔ ႀကီးျပင္းခဲ့သလို သူကတဲ့ လႈပ္ရွားမႈကို ၾကည့္ၿပီး သူ႔ရဲ႕ဂီတကို နားေထာင္ခဲ့တာက ေပါ့ပ္ဂီတနဲ႔ အကကို ေလ့လာသင္ယူခဲ့တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။

အဂၤလိပ္စာကိုလည္း အေမရိကန္႐ုပ္သံနဲ႔ ဇာတ္လမ္းေတြကို ၾကည့္ၿပီး သင္ယူခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အမြန္းကလည္း ႏုိင္ငံရပ္ျခားကို မၾကာခဏဆိုသလို သြားေရာက္ေလ့ရွိၿပီး ဒီခရီးစဥ္ေတြအေၾကာင္းကို ဂုဏ္ယူ၀င့္ႂကြားစြာနဲ႔ ေျပာျပေလ့ရွိပါတယ္။

တခါတေလ ဘန္ေကာက္ ဒါမွမဟုတ္ ေလာ့စ္အိန္ဂ်ယ္လိစ္မွာ ဂီတအတြက္ေနဖို႔ စဥ္းစားမိသလို အဲဒီမွာ ဆင္ဆာမရွိသလို လြတ္လပ္မႈေတြ ရွိတယ္လို႔ အမြန္းက ေျပာပါတယ္။ တျခားဆြဲေဆာင္မႈေတြရွိေနေပမယ့္ ရန္ကုန္ကို စြန္႔ခြာသြားဖို႔ မရွိဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။

ဒီတိုင္းျပည္မွာ ေနေပမယ့္ အိပ္မက္ႀကီးႀကီးမက္လို႔ရတယ္ ဆုိတာကို ပရိသတ္ေတြကို သိေစခ်င္တယ္လို႔လည္း သူက ေျပာပါတယ္။

ဒီရပ္တည္ခ်က္ကိုလည္း ၂၀၁၄ ခုႏွစ္က ျမန္မာဆိုတဲ့ သီခ်င္းထဲမွာ ထုတ္ေဖာ္ျပသခဲ့ပါတယ္။

ျမန္မာမွာပဲ ေနခ်င္သလို ဒီကေန သီခ်င္းေတြကို ႀကိဳးစားထုတ္သြားမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။

တိုင္းျပည္က ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လာၿပီး ေျမပုံေပၚမွာ ျမန္မာက ဘယ္မွာလဲဆိုတာ ေျပာစရာလိုေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔လည္း အမြန္းက တခစ္ခစ္ရယ္ေမာရင္း ေျပာပါတယ္။
dvb burmese
Share on Google Plus

About Editor

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment