လူေပါင္း ၆၀၀ ကို အၾကိမ္ေပါင္း ၇၂၀၀ စမ္းသပ္ စစ္ေဆးၿပီးမွ ျဖန္႕ခ်ိခဲ့တဲ့ Clinique အလွကုန္အေၾကာင္း ေျပာျပေပးခဲ့တဲ့ Brand Manager ေဒါက္တာေငြတီဦး


၂၀၁၃ ခုႏွစ္ကတည္းက ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ စတင္ျဖန္႕ခ်ိခဲ့ၿပီး လက္ရွိ ၃ ႏွစ္တာကာလအတြင္းမွာ လူၾကိဳက္မ်ားသလို အႏုပညာရွင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး သံုးစြဲလာၾကျပီျဖစ္တဲ့ Clinique Skin Care & Cosmetic နဲ႕ပတ္သက္ၿပီး Han Ideal Trading Ltd မွ Brand Manager ေဒါက္တာေငြတီဦး ကို သြားေရာက္ေမးျမန္းျဖစ္တဲ့အခါ
-Clinique Skin Care & Cosmetic Brand ကုိ စလုပ္ျဖစ္ခဲ့ပံုေလးကို ေျပာျပေပးပါဦး။
သူက USA brand ေပါ့။ အစ္မတို႕ စျဖန္႕တာက ၂၀၁၃ ၾသဂုတ္လမွာပါ၊ စဖြင့္တာကေတာ့ Parkson FMI Centre မွာ ေပါ့။ ဖြင့္ျဖစ္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံကို ပထမဦးဆံုး ဒီလိုBrand ကို စၿပီးသြင္းခ်င္တဲ့ စိတ္ဆႏၵနဲ႕ ဒီ brand ကိုစလုပ္ျဖစ္တာေပါ့။ ဘာေၾကာင့္ လဲဆိုေတာ့ Clinique က ႏုိင္ငံေပါင္း ၁၃၅ ပတ္၀န္းက်င္ေလာက္မွာ establish ျဖစ္ၿပီးသားေပါ့။ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ လဲ တျခားႏုိင္ငံေတြနဲ႕တန္းတူ ၀င္ေစခ်င္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ စၿပီး သြင္းျဖစ္ခဲ့တာပါ။
-Parkson အျပင္ ဘယ္ Centre ေတြမွာ ရႏုိင္ေသးလဲ။
အခုက အစ္မတို႕ Junction Square မွာ ဒုတိယဆိုင္ခြဲ ထပ္ဖြင့္တယ္။ ခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ ေကာင္တာ ႏွစ္ခုပဲ၊ ေနာက္ၿပီး အစ္မတို႕ Sedona ေဘးက HAGL မွာလဲ ေကာင္တာ ယူထားတယ္။ အစ္မတို႕ Brand ေတြကက်ေတာ့ ေကာင္တာေသးေသးေလးနဲ႕ မထင္မရွားေလး သြားလို႕ မရတဲ့ အေနအထားဆုိေတာ့ ေကာင္တာတစ္ခုတစ္ခု လုပ္ဖို႕ကို အခ်ိန္ယူရတယ္။
-အစ္မက ဒီမွာ ဘယ္အပိုင္းကို တာ၀န္ယူထားရလဲသိခ်င္ပါတယ္။
အစ္မက ဒီမွာ Brand Manager အေနနဲ႕တာ၀န္ယူထားပါတယ္။ ဒီဟာရဲ႕ ပိုင္ရွင္ကေတာ့ HAN IDEAL ေပါ့။ ဒီမွာဆိုရင္ေတာ့ ဆရာနဲ႕အစ္မနဲ႕ ပိုင္တာေပါ့။ ဆရာကေဒါက္တာ ဦး၀င္းစည္သူနဲ႕ ေဒါက္တာစုလႈိင္ဟန္ပါ။ အစ္မကေတာ့ Managing Director ေပါ့။
-အစ္မက ေဒါက္တာဘြဲ႕ယူၿပီး ဘာလို႕ စီးပြားေရးပိုင္းကုိ လုပ္ျဖစ္တာလဲသိခ်င္ပါတယ္။
အစ္မတို႕ဒီျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရး စနစ္လို႕ပဲေျပာရမွာေပါ့ေနာ္။ ဆရာ၀န္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဆရာ၀န္ မလုပ္ၾကဘူး။ မလုပ္ၾကဘူး ဆိုတာကလဲ တကယ့္အစိုးရလက္ေအာက္ကို ၀င္ၿပီး Posting ၀င္တဲ့အခါ အခက္အခဲေတြ အမ်ားၾကီးလဲ ရွိတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ပညာေရးစနစ္ကို ျမန္မာႏုိင္ငံသားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက နားလည္ၿပီးသားျဖစ္မွာပါ။ ဆရာ၀န္ အႏုပညာရွင္ေတြ၊ ဆရာ၀န္ စာေရးဆရာေတြ၊ ဆရာ၀န္စီးပြားေရးသမားေတြ အဲ့လိုမ်ိဳးနဲ႕ပဲ ျပန္႕က်ဲသြားတာေပါ့။ ဆရာ၀န္ျဖစ္သြားေပမဲ့လဲ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တဲ့ စီးပြားေရးပိုင္းကို ၀င္သြားၾကတာေပါ့။ အစ္မကလဲ Posting မ၀င္ဘူး။ ဘြဲ႕ရၿပီးကတည္းက အျပင္ ကုမၸဏီေတြမွာပဲ လုပ္တယ္။
-ဆရာ၀န္မလုပ္ပဲနဲ႕ စီးပြားေရးထဲကို ၀င္လာတဲ့ အစ္မကိုယ္တုိင္ေရာ Cosmetic ပိုင္းကုိ ဘယ္ေလာက္အတုိင္းအတာထိ စိတ္၀င္စားလဲ။
Cosmetic သီးသန္႕ၾကီးမို႕လို႕ ၀င္လာမိတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ Clinique ကက်ေတာ့ အေရျပားဆရာ၀န္ေတြ ထြင္တဲ့ Brand ေပါ့။ သူ႕ရဲ႕ထူးျခားခ်က္က ေကာင္တာမွာရွိတဲ့ တိုင္ပင္လို႕ရတဲ့ ကေလးေတြကအစ ဆရာ၀န္ကုတ္လိုမ်ိဳး တကယ့္ကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ေလး ၀တ္ရတယ္။ ဆရာ၀န္နဲ႕ဆက္စပ္တဲ့ Brand ျဖစ္သလို အစ္မ ကုိယ္တိုင္ကလဲ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္မို႕လို႕ဒီ Brand ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္နဲ႕ မစိမ္းေလာက္ဘူး အဆင္ေျပေလာက္တယ္ဆိုၿပီး တျခား brand ထက္ ဒီဘက္ေလာကကို ပိုစိတ္၀င္စားသြားလို႕ လာျဖစ္ခဲ့တာပါ။
-Clinique brand ရဲ႕ တျခား Skin Care ေတြနဲ႕မတူတဲ့ ထူးျခားခ်က္က။
ဒီ brand က အေရျပားပညာရွင္ ကုိယ္တုိင္က ထြင္ၿပီးေတာ့ အေရျပားအမ်ိဳးအစားတိုင္းအတြက္ သီးသန္႕စီ ထုတ္လုပ္ထားတာပါ။ ဥပမာ toner ဆိုရင္ အသားေျခာက္တဲ့သူအတြက္က တစ္မ်ိဳး ၊ အဆီျပန္တဲ့သူအတြက္က တစ္မ်ိဳး၊ ပံုမွန္သမားအတြက္က တစ္မ်ိဳး၊ Combination သမားအတြက္က တစ္မ်ိဳး အဲ့ဒီအခါက်ေတာ့ သူကကုိယ္နဲ႕သက္ဆိုင္တဲ့ ကိုယ့္အေရျပားေပၚမွာ မူတည္ၿပီးသူက Choice လုပ္လို႕ရတယ္။ အေရျပား အမ်ိဳးအစားကို အစ္မတို႕ေကာင္တာက ကေလးေတြနဲ႕ အရင္တုိင္ပင္ရတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ စိုးရိမ္တဲ့ အပိုင္းေတြကလဲ မတူႏုိင္ဘူး။
-Clinique skin care မွာ ရရွိႏုိင္တာေတြက။
အစ္မတို႕ဆီမွာက ျပသနာေတြအကုန္လံုးအတြက္ ထုတ္လုပ္ထားတယ္။ ဘယ္လိုဟာမ်ိဳးေတြလဲဆိုေတာ့ ဥပမာ Healthy Skin ေပါ့။ က်န္းမာေရးနဲ႕ျပည့္စံုတဲ့ အေရျပားေပါ့။ ေနာက္တစ္ခုက  အသားအေရာင္မညီတာေပါ့။ အဲ့ဒီလူေတြ အတြက္ျပန္ၿပီး ညီေအာင္ ထုတ္လုပ္ထားတာလဲ ရွိတယ္။ ျပီးေတာ့ ေခၽြးေပါက္ေတြျဖစ္တာေပါ့။ အဲ့ဒါအတြက္လဲ သီးသန္႕ရွိတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက မ်က္ႏွာမွာ အရြယ္မတိုင္ျဖစ္တဲ့ အိုမင္းရင့္ေရာ္မႈေတြ၊ ေနာက္မ်က္အိတ္ေဖာင္းတာေတြ၊ အသားအေရ တြဲက်တာေတြ ၊ အဲ့ဒါေတြအတြက္လည္းရွိတယ္၊ အဲ့ဒါက်ေတာ့ အားလံုးကို ျပန္ၿပီး တင္းတင္းရင္းရင္းေလး ျဖစ္ေအာင္ျပန္လုပ္ေပးတာေပါ့။ Clinique မွာ နာမည္ၾကီးတာက ၀က္ျခံသမားေတြ အတြက္ေပါ့။ သူက Series လုိက္အစံုရွိတယ္။ ကုိယ့္မ်က္ႏွာေပၚမွာျဖစ္တဲ့ အရာေတြ အကုန္လံုးအတြက္ အစ္မတို႕က သီးသန္႕ထုတ္လုပ္ထားတယ္။ အစ္မတို႕ဆီမွာ Skin Care အျပင္ Cosmetic နဲ႕ေရေမႊးေတြပါ ရွိတယ္။ ေရေမႊးဆိုရင္ အစ္မတို႕ Clinique Happy , Happy Heart , Clinique Form, Happy In Born ေပါ့။ အဲ့ဒီ ၄မ်ိဳးရွိတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက Cosmetic ေပါ့။ ရတနာမိုင္တို႕ဆိုလဲ သံုးပါတယ္။ မိတ္ကပ္ေတြ ဆိုရင္လဲ အမ်ိဳးအစား အစံုရွိတယ္။ ေနာက္မ်က္ႏွာေပၚမွာ လိုတဲ့ဟာေတြ အကုန္ရွိတယ္။ Skin Care၊ Cosmetic နဲ႕ေရေမႊးအစံုရွိတယ္။
-အစ္မတို႕ Cosmetic ကို ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္မွာ လူေတြစၿပီး သိလာတာလဲ။
တျဖည္းျဖည္းခ်င္းစီ မ်ားလာေအာင္ အစ္မတို႕က ဆြဲေခၚရတာေပါ့ေနာ္။ အစ္မတို႕တတ္ႏိုင္တဲ့ ဖက္ကေန ေၾကာ္ျငာေတြ သြားထားတာေတာ့ ရွိတယ္။ တီဗီေၾကာ္ျငာေတာ့ မသြားေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ Print Art ေတြ သြားတယ္။ ခုေလာေလာဆယ္ magazine ေတြ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ေၾကာ္ျငာေတြထည့္တယ္။ ဒါေတြက တစ္ဆင့္လူသိတယ္။ ေနာက္ Junction Square မွာဖြင့္တယ္။ Parkson ထက္စာရင္ Junction မွာ ဖြင့္လိုက္တာ လူပို သိသြားတယ္လို႕အစ္မကေတာ့ ထင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ Parkson ကက်ေတာ့ လူသိပ္မသြားဘူး။ ၾကည့္လုိက္ရင္ လူနည္းတယ္။ တကယ္၀ယ္တဲ့ သူေလာက္ပဲ သြားတယ္။ ပံုမွန္ Shopping သမားေတြ သိပ္မသြားၾကဘူး။ Junction Square ကက်ေတာ့ ရုပ္ရွင္ၾကည့္တဲ့သူေတြလဲေရာက္ႏုိင္တယ္။ မုန္႕စားတဲ့သူေတြလဲ ေရာက္ႏုိင္တယ္။ Junction Square မွာ ေကာင္တာဖြင့္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ လူပိုသိသြားတယ္လို႕ထင္ပါတယ္။
-Clinique ကို ဘယ္အႏုပညာရွင္ေတြ သံုးၾကလဲ။
ဇမ္ႏူး၊ကုိဆန္းထြဋ္၊ ေခ်ာရတနာ၊ ယြန္းေရႊရည္၊ ပက္ထရစ္ရွာ၊ ရတနာမိုင္တို႕ေတာ့၀ယ္ၾကတယ္။
-Clinique ရဲ႕ ေစ်းႏႈန္းေလးေတြကေကာ ဘယ္ေလာက္ကေန ဘယ္ေလာက္ထိရွိလဲ။
အနည္းဆံုး ၂၀၀၀၀ ေက်ာ္ကေန အမ်ားဆံုး တစ္သိန္းေက်ာ္ထိ ရွိပါတယ္။
-သံုးစဲြသူေတြဆီကေန မတည့္လို႕ Complain တက္တာမ်ိဳးေရာရွိခဲ့ဖူးလား။
ရွိတယ္ညီမ။ ဒါကေတာ့ Brand တုိင္းမွာ ရွိမွာပါ။ မတည့္တဲ့သူေတြက ဘယ္ brand အမ်ိဳးအစားထဲမွာ မဆုိရွိမွာပါ။ ၁၀၀ ရာခိုင္နႈန္း တည့္တယ္ဆိုတာေတာ့ မရွိဘူးလို႕အစ္မထင္တယ္။ အနည္းဆံုး ၁ ရာခုိင္ႏႈန္း ၂ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ေတာ့ ပါေနမွာပါပဲ။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာက အပူပိုင္းျဖစ္ေတာ့ မ်က္ႏွာနည္းနည္း အဆီျပန္တယ္။ တခ်ိဳ႕က အဲ့ဒါကို မၾကိဳက္ၾကဘူး။ ပံုမွန္အဆီျပန္တာကုိပဲ သူတုိ႕စိတ္ထဲမွာ အမ်ားၾကီးအဆီျပန္တယ္လို႕ခံစားၾကၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မွားသြားတာမ်ိဳးေတြလဲျဖစ္ႏုိင္တယ္။
-Clinique နဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ပရိသတ္ကုိအခုိင္အမာေျပာႏုိင္တာကဘာမ်ားျဖစ္မလဲ။
အဲ့ဒါက ဘာလဲဆုိေတာ့ အစ္မတို႕ Brand ဟာ ဓာတ္မတည့္မႈျဖစ္စဥ္ေတြအတြက္ ေသေသခ်ာခ်ာ စမ္းသပ္ထားတဲ့ Brand တစ္ခုျဖစ္တယ္။ ဘယ္လို စမ္းသပ္လဲဆိုေတာ့ Skin Care Formula တစ္ခုထြက္လာတယ္။ သံုးစြဲတဲ့သူေတြရဲ႕လက္ထဲကို မထည့္ခင္ လူေပါင္း ၆၀၀ ကို အၾကိမ္ေပါင္း ၇၂၀၀ စမ္းသပ္တယ္။ တစ္ေယာက္ကို အၾကိမ္ကာလ တစ္ခုစီထားၿပီး ၁၂ ၾကိမ္ စမ္းသပ္တယ္။ အဲ့ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ေနရာမွာ ဒီထဲက တစ္ၾကိမ္ၾကိမ္မွာ မတည့္ဘူးဆိုၿပီး အလက္ဂ်ီျဖစ္စဥ္မ်ိဳးေတြ႕ၿပီဆိုရင္ အစ္မတို႕က Formula ကိုျပန္ၿပီးျပင္တယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ေစာေစာက ေျပာသလိုပဲ တျခား Brand ေတြထက္စာရင္ အလက္ဂ်ီဟာ သက္သာတယ္လို႕ေျပာလို႕ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ တခါတေလမွာ ဘယ္လိုျဖစ္လဲဆုိေတာ့ သံုးစြဲကာစ မ်က္ႏွာႏုနယ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အတြင္းထဲမွာရွိေနတဲ့ ၀က္ျခံပုန္းေတြျပန္ကန္တက္လာတာမ်ိဳးေတြလဲ ျဖစ္တတ္တယ္။ အဲ့ဒီမွာ တကယ္ဆက္သံုးမသံုးကလဲ ရွိေသးတယ္။ ဆက္သံုးရင္ေကာင္းသြားမွာ။ ဒါေပမဲ့ ဒါနဲ႕ငါနဲ႕အဆင္မေျပဘူးဆိုၿပီး ရပ္လိုက္တဲ့အခါမွာ အစ္မတို႕အေနနဲ႕ေျဖရွင္းရတာ ခက္တယ္။ အမွန္က မတည့္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက အနံ႕လံုး၀မထည့္ဘူး။ အဲ့ဒါက ဘာလဲဆုိေတာ့ တခ်ိဳ႕ Cosmetic ေတြ၊ Skin Care ေတြမွာ ရနံ႔ေတြ ထည့္တယ္။ အဲ့ဒီအနံ႕ေတြက အေရျပားေပၚမွာ ဆိုးက်ိဳးကုိျဖစ္ေစတယ္။ တကယ္ေတာ့ အနံ႕မပါတဲ့ ပစၥည္းေတြက ပိုၿပီးေကာင္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ တခ်ိဳ႕ကအနံ႕ေမႊးတာကိုၾကိဳက္ၾကတယ္ေလ။ အစ္မတို႕ဆီက ပစၥည္းေတြက အနံ႕ကင္းစင္တယ္။ေနာက္တစ္ခုက ေစာေစာကေျပာတဲ့အတုိင္း အေရျပားဆရာ၀န္တီထြင္တဲ့ Brand ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္အသားေရနဲ႕ကိုက္ညီမႈရွိမရွိ ေသခ်ာ စမ္းသပ္ထုတ္လုပ္ထားတယ္ ဆိုတာကလဲ ထူးဆန္းတယ္ေပါ့။ အဲ့ဒီေတာ့ အဲ့ဒီအခ်က္သံုးခ်က္ကို အာမခံႏုိင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အာမ မခံႏုိင္တာက ဒါေတြ လုပ္ထားတဲ့အတြက္ ၁၀၀ ရာခုိင္ႏႈန္း အဆင္ေျပပါလိမ့္မယ္လို႕ေတာ့မေျပာႏုိင္ဘူး။ သူ႕အသားအေရနဲ႕မကုိက္တဲ့ ပစၥည္းကိုေရြးယူသြားရင္ေတာ့ ဒါေရြးခ်ယ္မႈ မွားတာသာျဖစ္တယ္။ မတည့္တာ မဟုတ္ဘူးလို႕ေျပာခ်င္ပါတယ္။
Source:trend.com.mm
Share on Google Plus

About Editor

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment