ဘ၀အသက္တာ ေျမစာပင္မ်ားပမာ


ဒါေပမဲ့ သက္ဆုိင္ရာ တာ၀န္ရွိသူအပိုင္းက စီမံခန္႔ခဲြမႈ၊ ႀကီးၾကပ္စစ္ေဆးမႈ ဆုိတာ စာရြက္ စာတမ္း ေတြေပၚမွာ သာရွိေနခဲ့ၿပီး လက္ေတြ႕ပိုင္းမွာ အမ်ားႀကီးလစ္ဟာ အားနည္း ခဲ့တာေၾကာင့္ ခရီးသည္ အေရအတြက္ သတ္မွတ္ခ်က္ထက္ပိုၿပီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ တာေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ကုန္ပစၥည္းဆိုရင္လည္း သေဘၤာေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ သတ္မွတ္အေလး ခ်ိန္ထက္ ပိုၿပီး တင္ၾကသလို လူျမင္လုိ႔ မေကာင္းေအာင္ သေဘၤာရဲ႕ ၀ဲယာေဘး ပတ္လည္မွာရွိတဲ့ Rubbing State လုိ႔ေခၚတဲ့ ေဖာင္းရစ္ျမဳပ္လု နီးပါးအထိ ကုန္ပစၥည္းေတြ ပိုတင္လာၾကတာ . . .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ စစ္အာဏာရွင္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေန၀င္း ႀကိဳးကိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီေတာ္ လွန္ေရး အစိုးရ လက္ထက္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၇ ရက္၊ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္မွာ ျပည္သူ ပိုင္သိမ္းပိုက္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြထပ္ၿပီး ေပၚေပါက္ လာခဲ့ဖူးပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕နဲ႔ ေမာ္လၿမိဳင္၊ ပုသိမ္၊ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာရွိတဲ့ သေဘၤာကုမၸဏီ ၂၄ခုကို ျပည္သူပိုင္ လုပ္လုိက္ပါတယ္။ ခရီးသည္တင္ သေဘၤာေတြဟာ စစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြ၊ ဗုိလ္မွဴးႀကီးေတြ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ေခတ္မွာ ““ေခတ္ေျပာင္းေတာ္လွန္ေရး”” ““ဆုိရွယ္ လစ္ ေခတ္သစ္ မုခ္ဦးဆီသို႔””ဆုိတာ နဲ႔အညီ တုိးတက္ေျပာင္း လဲ ဆန္းသစ္လာေတာ့ မလားလုိ႔ ျပည္သူလူထုဘက္ က ေမွ်ာ္လင့္မိ ခဲ့ၾက ပါေသးတယ္။ အဲဒီတုန္းက အစိုးရပိုင္ မီဒီယာ ေတြကေနၿပီး ၀ါဒျဖန္႔ခဲ့ တဲ့ေႂကြးေၾကာ္သံေတြ၊ ေၾကညာခ်က္ေတြထဲမွာ ပါလာ တဲ့ ျမန္မာ့ ဆုိရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီရဲ႕ အေတြးအေခၚ ေျမာ္ျမင္ေရး သေဘာတရား စကားလံုးေတြကလည္း ခမ္းနားႀကီး က်ယ္လြန္း လွေပတာကိုး။…

● ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔၏ ယံုၾကည္ခ်က္

““ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ တုိင္းရင္းသားလုပ္သားျပည္သူမ်ား ျဖစ္ၾက ကုန္ေသာ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔သည္ ဤကမၻာ၌ လူတုိ႔၏ အားနည္းခ်က္မ်ား ကိုအျမတ္ထုတ္၍ မသိနားမလည္ေသာ လူမ်ားစုအေပၚတြင္စာနာမႈ၊ ညႇာတာ ေထာက္ထားမႈ စသည့္ေကာင္း ျမတ္ေသာ တရားမ်ားကို မ်က္ကြယ္ျပဳသည္၊ မတရား သျဖင့္ ျခယ္လွယ္ႏိုင္ၾက ေသာ ၀ိသမေလာဘသမားမ်ား၏ ၀ိသမ စီးပြား ေရးစနစ္ဆုိးမ်ား တည္ရွိေနသေရြ႕ ကာလပတ္လံုး လူသား အေပါင္းသည္ လူမႈဒုကၡမ်ားမွ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ဟု အေလးအနက္ ယံုၾကည္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤျပည္ ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ လူလူခ်င္းမတရား ျခယ္လွယ္၍ မတရားစီးပြားရွာစားေသာ ၀ိသ မစနစ္မ်ားကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစၿပီး တရားမွ်တမႈကို အေျခခံေသာ ဆုိရွယ္လစ္စီးပြားေရးစနစ္ကို တည္ေဆာက္ႏိုင္မွ သာလွ်င္ တုိင္းရင္းသား ျပည္သူလူထုအေပါင္းသည္ လူ႔ပေယာဂေၾကာင့္ ေပၚေပါက္ ရေသာ လူမႈဒုကၡအေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္ၾကလ်က္၊ ျဗဟၼစိုရ္ တရားမ်ား ထြန္းကားႏိုင္မည့္ သာယာ၀ေျပာေသာ လူ႔ေဘာင္ သစ္ႀကီးသို႔ ေရာက္ရွိႏိုင္မည္ဟု အေလးအနက္ယံုၾကည္သည္။ ဤသို႔ယံုၾကည္သည့္အတုိင္း ဆုိရွယ္လစ္ ပန္းတုိင္သို႔ မေရာက္ေရာက္ေအာင္ ခ်ီတက္ၾက မည္ဟုအေလးအနက္ အဓိ႒ာန္ ျပဳသည္””

ဆုိတဲ့စကားလံုးႀကီးေတြဟာ ျပည္သူလူထုၾကားထဲမွာ မစားရ၀ခမန္းႀကီးက်ယ္ ခမ္းနားလြန္းလွစြာနဲ႔ ထုိးေဖာက္ ေရာက္ရွိ လာေနတုန္းမွာပဲ ျပည္တြင္းသြားခရီးသည္တင္ သေဘၤာမ်ားရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ ပိုမို ေျပာင္းလဲဆန္း သစ္တုိးတက္လာမႈကို ေစာင့္ရင္းေမွ်ာ္ရင္း နဲ႔ပဲ ေႏွာင့္ေႏွး သထက္ ေႏွာင့္ေႏွး လို႔ေနပါေတာ့တယ္။ တကယ္ေတာ့ စစ္တပ္က အာဏာမသိမ္းခင္ ဟိုေရွး အစဥ္အလာတုန္းက အသံုးျပဳခဲ့သမွ် ခရီးသည္တင္ “၂” ထပ္ ေရယာဥ္ ေတြဟာ ဘိြဳင္လာေရေႏြးေငြ႕ စြမ္းအင္သံုး ေရယာဥ္ အေရအတြက္က ပိုၿပီးမ်ားခဲ့ တယ္။ ခရီးသည္ ေတြလည္း တင္ေဆာင္ၿပီး ကုန္ပစၥည္းေတြလည္းတင္ေဆာင္တဲ့ “၂”ထပ္ေရယာဥ္ ေတြဟာ တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ ပိုၿပီး ေခတ္မီ ဆန္းသစ္လာဖုိ႔ လုိအပ္ခဲ့တာအမွန္ပါ ပဲ။ ေနာက္ ပိုင္းမွာ ေရေႏြးေငြ႕(Boiler) ဘိြဳင္ လာ ကတစ္ ဆင့္ Steam pressure နဲ႔ ေမာင္းႏွင္တဲ့ အင္ဂ်င္စက္ေတြအစား ဒီဇယ္ဆီနဲ႔ ေမာင္းႏွင္တဲ့ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြ ေျပာင္း လဲတပ္ဆင္ ခုတ္ေမာင္းလာခဲ့ျပန္ပါတယ္။ ဒါေတာင္မွ (မ-ဆ-လ)ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ စစ္ေကာင္စီ စစ္အစိုးရ လက္ထက္မွာ ဘိြဳင္လာေရေႏြးေငြ႕သံုး သေဘၤာတခ်ဳိ႕ ဟာ ျပည္ တြင္းေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ ေရးမွာရွိ ေနခဲ့တုန္းပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ သေဘၤာေတြရဲ႕ အခန္းဖဲြ႕စည္းပံုဟာ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ရာသီဥတုနဲ႔ သဟဇာတ မမွ်ခဲ့ပါဘူး။ သေဘၤာရဲ႕ဦးပိုင္း ေအာက္ထပ္မွာေတာ့ ဆလင္ခန္းလုိ႔ေခၚတဲ့ တက္မကိုင္ အခန္းရွိပါတယ္။

အေပၚထပ္မွာ ေတာ့ အထူးတန္း လက္မွတ္၀ယ္ၿပီးစီးရတဲ့ သီးသန္႔ခရီးသည္မ်ား အတြက္အခန္းဟာ ဦးပိုင္း ေနရာေလာက္မွာ ပဲေနရာက်ဥ္းက်ဥ္းနဲ႔ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အေပၚ ထပ္၀ဲယာ ဧရိယာက်ယ္က်ယ္မွာေတာ့ ႐ိုး႐ိုးတန္း လက္မွတ္၀ယ္ၿပီး စီးတဲ့ခရီးသည္ ေတြဟာ သစ္သားကုန္းပတ္ေပၚမွာ ကိုယ့္အိပ္ရာလိပ္ကိုယ္ခင္းၿပီး ခရီးသြားၾက ရတဲ့ ထံုးစံရွိခဲ့ပါ တယ္။ အေပၚထပ္ပဲ့ပိုင္းမွာ ထမင္းဆုိင္နဲ႔ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ရွိပါတယ္။ ေအာက္ ထပ္၊ သေဘၤာ ဦးပိုင္း၊ တက္မကိုင္၊ ဆလင္ခန္းနဲ႔ စက္ခန္းၾကား ကုန္း ပတ္ေအာက္မွာေတာ့ ကုန္ပစၥည္းသိုေလွာင္ခန္းနဲ႔ (Freshwater) ေရခ်ဳိ သိုေလွာင္ခန္း ရွိပါတယ္။ ပဲ့ပိုင္းမေရာက္ခင္ စက္ခန္းနဲ႔ သေဘၤာသားေတြ နားေနအိပ္စက္ ခန္းၾကားမွာလည္း ကုန္ပစၥည္း သိုေလွာင္ခန္း ပါပါတယ္။ ပဲ့ပိုင္း၀ဲယာမွာေတာ့ ယာဘက္က အမ်ားသံုး သန္႔စင္ ခန္းေတြရွိပါတယ္။ ၀ဲဘက္မွာေတာ့ သေဘၤာသားေတြ ထမင္းဟင္း ခ်က္တဲ့ေနရာပါ။ ပဲ့ပိုင္း အစြန္ ဆံုး ေအာက္မွာ ေတာ့ Rudder ဆုိတဲ့ တက္မခန္းႀကီး ရွိပါတယ္။

ျပည္တြင္းခရီးသည္တင္ “၂”ထပ္ သေဘၤာတိုင္းမွာ သူ႔သတ္ မွတ္ခ်က္နဲ႔ သူ ခရီးသည္အေရအတြက္က ဘယ္ေလာက္။ ကုန္ပစၥည္းတင္ေဆာင္ရမယ့္ သတ္မွတ္တန္ခ်ိန္က ဘယ္ေလာက္ ဆုိၿပီး ရွိၿပီးသားပါ။ ဒါေပမဲ့ သက္ဆုိင္ရာ တာ၀န္ရွိသူအပိုင္းက စီမံခန္႔ခဲြမႈ၊ ႀကီးၾကပ္စစ္ ေဆးမႈ ဆုိတာ စာရြက္ စာတမ္းေတြ ေပၚမွာ သာရွိေနခဲ့ၿပီးလက္ေတြ႕ပိုင္းမွာ အမ်ားႀကီးလစ္ဟာ အားနည္းခဲ့တာ ေၾကာင့္ ခရီးသည္ အေရအတြက္ သတ္မွတ္ခ်က္ ထက္ပိုၿပီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္တာေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ကုန္ပစၥည္းဆိုရင္ လည္း သေဘၤာ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ သတ္မွတ္အေလး ခ်ိန္ထက္ ပိုၿပီးတင္ၾကသလို လူျမင္လုိ႔မေကာင္း ေအာင္ သေဘၤာရဲ႕ ၀ဲယာေဘးပတ္လည္မွာရွိတဲ့ Rubbing State လုိ႔ေခၚတဲ့ ေဖာင္းရစ္ျမဳပ္လု နီးပါးအထိ ကုန္ ပစၥည္း ေတြ ပိုတင္ လာၾက တာ ဘာေၾကာင့္လဲ။ အေမးရွိရင္ အေျဖရွိ ၿပီးသားပါ။ သေဘၤာ၀န္ ထမ္းပိုင္းဟာ တုိင္း ျပည္ရဲ႕ ေငြေၾကး တန္ဖိုး ေဖာင္းပြလာၿပီး တစ္စထက္တစ္စ ကိုယ္ရတဲ့လစာေငြနဲ႔ ကိုယ့္တစ္ကိုယ္စာ ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ့္ မိသားစု အတြက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ မေလာက္မငျဖစ္လာၾကေတာ့ ၀န္ထမ္းေလာကထဲမွာ ေခတ္စား လာတဲ့ ေ၀ါဟာရ အတိုင္း out side အပို ၀င္ေငြကို ရရာေနရာကေနၿပီး ရွာေဖြၾက လို႔ပါပဲ။

အဲဒီေခတ္က တစ္ပါတီအာဏာရွင္ စစ္အစိုးရ ဟာ ဒီဇင္ဘာလ ၆ ရက္ ၁၉၇၂ ေန႔မွာ ေကာ္မတီတစ္ခုကိုေတာ့ ဖဲြ႕စည္းခဲ့ ပါေသးတယ္။ အဲဒီ ေကာ္မတီ ကေတာ့ အမ်ဳိးသား စီမံကိန္းနဲ႔ ဘ႑ာေရးဌာနက အစိုးရလုပ္ငန္းဌာန အသီး သီးမွာရွိတဲ့ အလုပ္သမားေတြ ၀န္ထမ္းေတြအတြက္ လုပ္ခႏႈန္း ထားသတ္မွတ္ေရးအတြက္ ေကာ္မတီ ပဲျဖစ္ တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္လုိပဲႏႈန္းထား သတ္မွတ္သတ္မွတ္၊ ဘယ္လိုပဲ ေကာ္မတီေတြ ဖဲြ႕ဖဲြ႕၊ ရတဲ့လုပ္ခ၊ ရတဲ့လစာ နဲ႔မေလာက္ ၾကတာကေတာ့ ၀န္ထမ္း ေလာကပဲဗ်။ ဒါက ဟိုးအထက္ပိုင္း အရာရွိအသိုင္း အ၀ိုင္းကစၿပီး ေအာက္ေျခအထိ ျဖစ္ပ်က္လာတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြပဲ။ ဒီေတာ့ခရီးသည္ တင္ျပည္ တြင္းေရေၾကာင္း သြား လာေနၾကတဲ့ သေဘၤာေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားမွာလစ္ဟာ ခ်က္ေတြအား နည္းခ်က္ေတြက ရွိလာခဲ့ရ တယ္။ လုိရင္း ေျပာရရင္ အစိုးရေျပာင္း လာတယ္။ ေခတ္ေျပာင္းၿပီလုိ႔သာ ပါးစပ္က ေျပာေနတာ ဌာနဆိုင္ရာလုပ္ကြက္ေတြနဲ႔ စိတ္ပိုင္း ဆုိင္ရာေတြက် ေတာ့ ပိုၿပီးေနာက္ကို ေျခလွမ္းဆုတ္ဆုတ္သြားလိုက္တာ ဟိုးေနာက္ဆံုးကို ေရာက္ သြားေတာ့တာပဲ။

ခရီးသြား ျပည္သူ လူထု ဘက္ကၾကည့္ေတာ့ ရာသီဥတုသာယာေနရင္ ဘာပဲေျပာေျပာ အဆင္ ေတာ့ ေျပပါရဲ႕။ တကယ္ တမ္း မိုးေရာေလေရာ က်လာ ၿပီဆုိရင္ အဲဒီ“၂”ထပ္ သေဘၤာေတြရဲ႕ အထူးသျဖင့္ အေပၚထပ္ပိုင္းမွာ ျပႆနာ ကဘာလဲဆုိေတာ့ ေဘး ဘယ္ညာ ဟာလာ ဟင္းလင္းႀကီးကိုး။ မုိးကာ ဖ်င္စဆုိတဲ့ Awning ေတြေတာ့ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါေတြခ်ထားလို႔ မရဘူး။ ခ်ထားရင္ တုိက္ခတ္တုိးေ၀ွ႔ လာတဲ့ မုိးသက္ ေလျပင္းကို တင္းခံထားသ လိုျဖစ္ ၿပီး သေဘၤာႀကီး တိမ္းေစာင္းသြားႏုိင္တယ္။ ေမွာက္သြား ႏိုင္တယ္။ ဒီေတာ့ ခရီးသည္ ေတြက သေဘၤာ အေပၚ ကုန္းပတ္၊ ေအာက္ထပ္ကုန္းပတ္ ဟာလာဟင္းလင္းႀကီးမွာ မိုးရြာ ရြာ၊ ေလ တုိက္တိုက္၊ ဒီအတုိင္း ငုတ္ တုတ္ ထိုင္ၿပီး လုိက္သြားရေတာ့တာပဲ။ ေနာက္ျပႆနာ တစ္ခုကခရီးသည္ အေရအတြက္နဲ႔ ကုန္ခ်ိန္သတ္မွတ္ခ်က္ ေတြ ထက္ ပိုၿပီးမ်ားမ်ား စားစားတင္ထားေတာ့ (Over Weight) အေလးခ်ိန္ပိုေနတယ္။ သေဘၤာေတြရဲ႕ ခံႏိုင္ အားဆုိတာရွိတယ္။ ဒီ့ထက္ပိုရင္ ျပႆနာ ကႀကီးတယ္။ ေနာက္ၿပီး သေဘၤာေတြရဲ႕ ဖဲြ႕စည္းပံု ကိုယ္ထည္ပိုင္း၊ ေအာက္ဘက္ ၀မ္းဗိုက္ပိုင္းစက္မႈပိုင္းကအစ သူ႕အခ်ိန္နဲ႔ သူ သတ္မွတ္တဲ့ အခ်ိန္ ကာလမွာ စစ္ေဆးရတယ္။ ျပဳျပင္ရတယ္။

လဲလွယ္စရာရွိရင္ အသစ္လဲလွယ္ရတယ္။ အေရးေပၚျပဳျပင္ စရာရွိ ရင္ Emergency Docking ဆုိတာရွိ ရမယ္။ အေရးေပၚလြန္းတင္ျပင္ဆင္ရ မယ္။ ႏွစ္ပတ္ လည္ လြန္းတင္ျပင္ ဆင္ျခင္း (Annual Docking)) ဆုိတာလည္း ရွိရမယ္။ ဒါေပမဲ့ ““ေခတ္””က အဲဒီ ““စနစ္””ေတြကို ဖ်က္ လုိက္သလိုျဖစ္ၿပီး စည္းကမ္းနည္း လမ္းေတြဟာ ပရမ္း ပတာျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ သာဓကေတြ ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ ဥပမာခရီး သည္တင္ သေဘၤာတစ္စီး။ ၀မ္း ဗိုက္ပိုင္း ဧရာပိုင္း Hull ဆိုလာေတာ့ သံျပားတစ္ေန ရာရာမွာ ေဆြးၿပီးေပါက္ေန တာကိုျဖစ္သလုိ ဘိလပ္ ေျမနဲ႔ ဖာေထးၿပီး ေမာင္းေန တာမ်ဳိး။ ဒါကို သေဘၤာသားေလာကေ၀ါဟာရ “လက္ပူတုိက္”တယ္လုိ႔ ေခၚခဲ့ဖူးတယ္။ သေဘၤာရဲ႕ ေဘးဘယ္ညာ သံျပားႀကီးေတြ (Shipside Plates ေတြ)မွာ တစ္ေနရာရာ “နာ”ၿပီး “အက္”တာတုိ႔ “ေဆြး”တာ“သံေခ်းစား” တာ ျဖစ္ေနတာကိုလည္း ျဖစ္သလို ဖာေထးၿပီး ဆက္ေမာင္းေနတာမ်ဳိး ရွိခဲ့ဖူးတယ္။

ခရီးသည္ပိုတင္သလို ကုန္တန္ခ်ိန္ ပိုတင္ၿပီး ေမာင္းရင္း တင္းမခံသာေတာ့ဘဲ ေရေတြ၀င္လာေတာ့ ေရစုပ္ ထုတ္ပစ္ဖုိ႔ မႏိုင္မ နင္းျဖစ္ကုန္ၾကၿပီး သေဘၤာႀကီးတစ္စီးလံုး နစ္ျမဳပ္ခဲ့ရတဲ့ သာဓကေတြ ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ ၀န္ထမ္း ပိုင္းမွာ“ေငြအသျပာ”ကို အာ႐ံုစူး စိုက္တာမ်ားလာရင္း “ပညာ”ပိုင္း အာ႐ံုစူးစိုက္မႈ အရည္အေသြး က်ဆင္းလာ လို႔ တခ်ဳိ႕ သေဘၤာခ်င္းတုိက္မိတာ၊ နစ္ျမဳပ္တာ ေတြ လည္း ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သေဘၤာတိုင္းမွာ ရွိသင့္ရွိထုိက္တဲ့ ပစၥည္းကိရိယာ မစံုလင္မႈ၊ အေရးေပၚအႏၲရာယ္ ကာကြယ္ေရး နည္းပညာနဲ႔ ပစၥည္းကိရိယာ မစံုလင္မႈ၊ ေလ့လာေလ့က်င့္မႈပိုင္း အားနည္း ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈေတြေၾကာင့္ အသက္ အႏၲရာယ္ ဆံုး႐ံႈးမႈေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိခဲ့ဖူးတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ န-၀-တ စစ္အစိုးရ၊ န- အ-ဖ စစ္အစုိးရ လက္ထက္ ေတြက်ေတာ့ သေဘၤာသစ္ တခ်ဳိ႕၀ယ္ယူတာ၊ ျပည္တြင္းမွာပဲပိုၿပီး တည္ေဆာက္တာေတြေတာ့ ရွိေပမယ့္ ေခတ္ေတြရဲ႕ စနစ္ ေတြနဲ႔ အရာရွိ ႀကီးမ်ား၊ အရာရွိငယ္မ်ား အပါအ၀င္ သက္ဆုိင္ရာ ၀န္ထမ္းပိုင္းရဲ႕စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာေတြဟာ ဟိုအရင္ေခတ္ေတြ တုန္းကလိုပဲ“အ႐ိုး စဲြ” “အက်င့္ပါ”ေနတာ၊ မေျပာင္းလဲႏိုင္ၾက ေသးတာလည္း ရွိေနေလ ေတာ့ မျဖစ္သင့္ မျဖစ္ထုိက္တာေတြဟာ ဒီေန႔ ဒီကာလအထိ ျဖစ္ေနရတုန္းပါပဲ။

ၿပီးခဲ့တဲ့ [၁၃-၃-၂၀၁၅]က ညပိုင္း “၈”နာရီပတ္၀န္းက်င္မွာ ျပည္တြင္း ခရီးသည္တင္“၂” ထပ္ ေရယာဥ္ ေအာင္ တံခြန္ “၃” သေဘၤာဦး ပိုင္း ေပါက္ေရ၀င္ၿပီး ရခိုင္ျပည္နယ္ ေျမပံုၿမိဳ႕နယ္ ေမ်ာက္က်ိန္ကၽြန္းနားမွာ နစ္ျမဳပ္ သြားတာ လူ႔အသက္ေတြေရာ ကုန္ပစၥည္းေတြေရာ ဆံုး႐ံႈးနစ္နာခဲ့ရတာ ၀မ္းနည္းေၾကကဲြစရာပါ။ ေခတ္စနစ္ အဆက္ဆက္ရဲ႕ အ႐ိုးစဲြ အက်င့္ ပါ တာ၀န္မေက်ပြန္မႈမ်ဳိးစံု ေတြၾကားထဲမွာ ေျမစာပင္ဘ၀နဲ႔ အသက္ေတြေပးၿပီး ပစၥည္းဆံုး႐ံႈး ေၾကကဲြႏွလံုးသား ပိုင္ရွင္ အစစ္အမွန္ေတြ ကေတာ့ ခရီးသြား ျပည္သူလူထုေတြ ပဲ ျဖစ္ေနၾကေၾကာင္း ပါ ခင္ဗ်ား။

ေဆာင္း၀င္းလတ္
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/myanmarherald
Share on Google Plus

About Editor

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment