မန္မာျပည္ ေအာက္ပုိင္း ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕မွာ ကြၽန္ေတာ့္ကုိ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက မုန္းၾက၏။ ကြၽန္ေတာ့္ဘ၀မွာ လူေတြ၏ အမုန္းကုိ ရရိွရေလာက္ေအာင္ အေရးပါဖူးသည္မွာ ဒီတစ္ႀကိမ္ သာရိွပါလိမ့္မည္။
ဒီစာသားအရ စာေရးဆရာ ေဂ်ာ့ေအာ္၀ဲလ္အေနျဖင့္ သူ၏ ပထမဆံုးအလုပ္ျဖစ္သည့္ ရဲအ ရာရိွဘ၀ကုိ ေပ်ာ္ပုိက္ပံုမရ ေၾကာင္း ေျပာႏုိင္ပါသည္။ အ ထက္ပါစာသားသည္ ဆင္တစ္ ေကာင္ကုိ ပစ္ခတ္ျခင္းအမည္ရ သူ၏ ေဆာင္းပါးတစ္ေစာင္မွ အဖြင့္စာသားျဖစ္သည္။ ထို ေဆာင္းပါးတြင္ ေဂ်ာ့ေအာ္၀ဲလ္က ၿဗိတိသွ်ကုိလုိနီစနစ္၏ စနစ္ ေအာက္၌ သူ၏ တာ၀န္ထမ္း ေဆာင္ေနရျခင္းကုိ မသက္သာ၊မႏွစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ရပံုကုိ ပါးပါးနပ္နပ္ ေရးသားသ႐ုပ္ေဖာ္ထားပါသည္။
၁၉၂၀ ႏွစ္မ်ားက ျမန္္မာ ျပည္တြင္ေနခဲ့ေသာ ေဂ်ာ့ေအာ္ ၀ဲလ္၏ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားက သူ႔အား အုပ္ခ်ဳပ္သူအာဏာပုိင္မ်ား ႏွင့္ အင္ပါယာစနစ္ကုိ မုန္းတီးမႈ မ်ားျဖစ္လာေစခဲ့သည္။ ၁၉၄၀ က သူစတင္ေရးသားခဲ့သည့္ Observer စာေစာင္က ေဆာင္း ပါးမ်ားမွ သူ၏ နာမည္ႀကီး ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ျဖစ္သည့္ ၁၉၈၄ တုိ႔အထိ ထိုအေငြ႕အသက္ကုိ ခံစားထိေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။
သုိ႔ေသာ္စာေရးဆရာ ေဂ်ာ့ ေအာ္၀ဲလ္မျဖစ္ခင္ အသက္ (၁၉) ႏွစ္ေလာက္က အဲရစ္ဘဲလယား ဘ၀ျဖင့္ အိႏိၵယအင္ပါယာရဲတပ္ ဖဲြ႕ကုိ ၀င္ေရာက္ခဲ့သည့္အခ်ိန္မွာ ျမန္မာျပည္ကုိ ေဂ်ာ့ေအာ္၀ဲလ္က အေတာ္သေဘာက်ႏွစ္ၿခိဳက္ခဲ့ သည္။ သည္ႏုိင္ငံက ႐ႈခင္းအလွမ်ား ေၾကာင့္ သူေသဆံုးခ်ိန္အထိ ကမၻာႀကီး၏ သဘာ၀အလွမ်ားကုိ ႏွစ္ ၿခိဳက္စဲြလမ္းခဲ့ပါသည္။ ထုိ႔အတူ သူ၏ ပထမဆံုး၀တၳဳျဖစ္သည့္ Burmese Days ကစ၍ သဘာ၀႐ႈခင္းအလွေတြကုိ တဖဲြ႕တႏြဲ႕ ေရးသားတတ္ေသာ စာေရးဆရာ တစ္ဦးျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။
စာေရးဆရာ ေဂ်ာ့ေအာ္ ၀ဲလ္ေနခဲ့ဖူးသည့္ ေဒသကို ေလ့လာရန္ႏွင့္ သူ၏ အေငြ႕အသက္ ေျခရာေတြကုိ ေတြ႕လိုေတြ႕ျငား တစ္ခ်ိန္တုန္းက ေမာလမိန္း (Moulmein)၊ ယခုအခါ ေမာ္လ ၿမိဳင္ၿမိဳ႕သို႕ ကြၽန္ေတာ္စတင္ခရီး ထြက္ခဲ့ပါသည္။
ျမန္မာစစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားက တုိင္းျပည္ကုိ လမ္းဖြင့္ေပးလုိက္ ခ်ိန္ကစၿပီး ကမၻာလွည့္ခရီးသြား ဧည့္သည္မ်ားက ျမန္မာႏိုင္ငံသုိ႔စုၿပံဳ၀င္ေရာက္လာၾကသည္။ သုိ႔ ေသာ္အမ်ားဆံုးသြားေလ့ရိွတာ က ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၏ ေျမာက္ပုိင္း မႏၲေလး၊ ပုဂံဘု ရာမ်ားႏွင့္ အင္းေလးကန္တို႔သာ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာင္ ပုိင္းကေတာ့ သြားလာၾကတာ ႏွစ္ အနည္းငယ္သာရိွပါေသးသည္။
ကရင္ျပည္နယ္ ဘားအံၿမိဳ႕ သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကေန ေရာ္ဘာ စုိက္ခင္းေတြကုိ မုိင္ႏွင့္ခ်ီျဖတ္ ေမာင္းလာရေသာ တစ္ေန႔တာ ကားလမ္းခရီးျဖစ္၏။ ေရာ္ဘာ ခင္းေတြမွာ ေရာ္ဘာျပားမ်ားကုိ အေျခာက္ခံလွမ္းထားသည္မွာ ေရခ်ိဳးခန္းမွာခင္းသည့္ ညစ္ပတ္ေနေသာ အခင္းမ်ားႏွင့္ တူလွသည္။ ကားလမ္းက တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနေသာ္လည္း အသည္းတယားယားျဖင့္ အႏၲရာယ္ႀကီးလွ ပါ၏။ ကားကုိ ညာဘက္ကေန ကပ္ေမာင္းေနျခင္းျဖစ္ၿပီး ကားေတြကမူ ဂ်ပန္ႏွင့္ ထုိင္းက တင္သြင္းလာေသာ ဘယ္ေမာင္းကား ေဟာင္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ကား ေမာင္းသူမ်ားသည္ သူတုိ႔ကုိ ကားရွင္း၊ မရွင္းၾကည့္ေပးမည့္ ခရီးသည္ (သို႔မဟုတ္) ကံကုိသာပံုၿပီးေမာင္းေနၾကရသည္။
ျမန္မာျပည္မွာ ဘယ္သြား သြားေစတီပုထိုးမ်ားကုိ ေရွာင္လို႔ မရ။ ေတာင္ထိပ္မွာပင္ ေရႊေရာင္ ၀င္းေနသည့္ ေစတီေတြက ေနရာ ယူထားသည္။ သို႔ေသာ္တကယ္ ကုိ လွပသပၸာယ္သည့္ ေစတီတစ္ ဆူမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ကားရပ္ ၾကည့္မိသည္။ ေက်ာက္ကလပ္ ေစတီတြင္ ေရကန္အလယ္က ထံုးေက်ာက္ေတာင္ေပၚမွာ ဟန္ ခ်က္မွ်စြာ စံပယ္ေနပါသည္။ ထုိ ေစတီမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတစ္ ေက်ာင္းလည္းရိွၿပီး ဖိနပ္ခြၽတ္မွ သာ ဧည့္သည္ေတြကို ခြင့္ျပဳပါ သည္။ ဖုန္းႏွင့္ စာ႐ုိက္ေနေသာ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးက သူ၏ ဖုန္းကုိ သကၤန္းထဲထည့္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ကုိ ဆုေပးပါသည္။
ဘားအံၿမိဳ႕က ၿငိမ္သက္ တိတ္ဆိတ္ေသာ္လည္း သံလြင္ ျမစ္ေပၚမွာ တည္ရိွၿပီး သာယာလွ ပ၏။ သံလြင္ျမစ္သည္ ကြၽန္ေတာ္ ေမာ္လၿမိဳင္သုိ႔ ခရီးဆက္မည့္ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။ ဘား အံမွာ ေန၀င္တာကုိ ေစာင့္ၾကည့္ ရန္ အေကာင္းဆံုးေနရာမွာ ေရႊ ရင္ေမွ်ာ္ဘုရားျဖစ္သည္။ ထို ဘုရားကေန ျမစ္ကုိ ေက်ာ္ၿပီး ၾကည့္လိုက္လွ်င္ ဟုိေ၀းေ၀းက ဖားပုထံုးေက်ာက္ေတာင္ကုိ ျမင္ ေနရပါသည္။ ညေန ေနေရာင္ ျခည္မ်ား ေတာထဲကုိ ထုိးက် ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည့္တုိင္ ေအာင္ ဘုရားေစတီက ေရႊေရာင္ မ်ားက ၀င္းလက္ေနဆဲပင္။
ေစ်းထဲကေန မုန္႔ဟင္းခါးဟု ေခၚေသာ စပါးလင္၊ ငါးခူျဖင့္ ခ်က္ထားေသာ ဟင္းရည္ကုိ ကြၽန္ေတာ္က မုန္႔ဖတ္၊ င႐ုတ္သီးမႈန္႔၊ သံပရာသီးထည့္ၿပီး မနက္စာအျဖစ္ စားခဲ့ပါသည္။ ထန္းလ်က္ရည္ျဖင့္ လုပ္ထားေသာ ဘိန္းမုန္႔ကိုလည္း သေဘၤာဖယ္ရီစီးသည့္အခါမွာ စားဖို႔ ၀ယ္ခဲ့သည္။
ကြၽန္ေတာ္စီးသည့္ သေဘၤာ က ဘန္ေကာက္မွာ ေတြ႕ရေသာ အၿမီးရွည္ရွည္ပဲ့ေတာင္လုိ ပံုစံ ျဖစ္ၿပီး သူက ပုိႀကီးပါသည္။ သေဘၤာအင္ဂ်င္သံက ဆူညံေန သျဖင့္ သံုးနာရီၾကာ ခရီးစဥ္အ တြင္း ခရီးသည္ေတြအခ်င္းခ်င္း စကားေကာင္းေကာင္းေျပာလို႔ မရပါ။ စကားေျပာမည့္အစား ပလတ္စတစ္ခံုေတြမွာ ထိုင္ၿပီး ျမစ္႐ႈခင္းေတြကုိသာ ၾကည့္ေနရပါ သည္။
ျမစ္ေဘးရြာမ်ားမွ ျမစ္ထဲကုိဒုိင္ဗင္ထုိးေနသည့္ ကေလးမ်ား ကစားေနတာေတြကုိ ရပ္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကုိ ေအာ္ဟစ္လက္ ေ၀ွ႔ယမ္းျပၾကသည္။ ၀ါးေဖာင္ အႀကီးႀကီးေတြကုိလည္း ကြၽန္ ေတာ္တို႔ သေဘၤာက ေက်ာ္လာခဲ့ ပါသည္။ တစ္ခါတေလ သည္၀ါး ေဖာင္ေတြေအာက္မွာ တရားမ၀င္ခုိးခုတ္လာေသာ သစ္ေတြလည္း ပါသည္ဟု ေဒသခံဧည့္လမ္းၫႊန္ တစ္ဦးက ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ေျပာ ျပ၏။
ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕သည္ ဘုရား ပုထိုးေစတီမ်ားရိွေနေသာ ေတာင္ တန္းေတြက ၀ိုင္းရံထားသည့္ ေအာက္ေျခတြင္ တည္ရိွပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အိႏၵိယအင္ပါ ယာရဲတပ္ဖဲြ႕မွ ၀န္ထမ္းမ်ား မ သြားခ်င္သည့္ ေနရာတစ္ခုျဖစ္ ေသာ္လည္း သူတိ႔ုမိသားစုႏွင့္ ပတ္သက္ေနေသာ ေနရာျဖစ္သည့္ အတြက္ ေဂ်ာ့ေအာ္၀ဲလ္က တာ ၀န္ထမ္းေဆာင္ရန္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ ျခင္းျဖစ္၏။ သူ၏ မိခင္မစၥက္ လီ မြန္ဇင္ (Limouzins) ဘက္မွ မ်ိဳး ဆက္မ်ားသည္ ေမာ္လၿမိဳင္မွာ ေနခဲ့ၾကသည္။ ၁၉ ရာစုအတြင္းက သစ္လုပ္ငန္းေၾကာင့္ စီးပြား ေကာင္းသျဖင့္ ဥေရာပသားအ ေတာ္မ်ားမ်ား ထိုစဥ္က ေမာ္လ ၿမိဳင္၌ ေနခဲ့ၾကပါသည္။
သည္လုိစီးပြားေကာင္းစဥ္ အ ႂကြင္းအက်န္အေငြ႕အသက္မ်ား က ေမာ္လၿမိဳင္မွာ အေတာ္မ်ား မ်ားရိွေနဆဲပင္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမာ္ လၿမိဳင္လမ္းေတြေပၚမွာ ေလွ်ာက္ သြားသည့္ ေဂ်ာ့ေအာ္၀ဲလ္ကုိ စိတ္ကူးယဥ္မွန္းဆျမင္ေယာင္ရသည္ မွာ သိပ္ေတာ့ မခက္ခဲလွ။ အုိ မင္းပ်က္စီးေနေသာ ကိုလိုနီ ေခတ္ပံုစံအိမ္ေကာင္းရာေကာင္း ႀကီးေတြက လမ္းမႀကီးေတြမွာ ရိွ ေနၾကၿပီး ေဆြးျမည့္အုိေဟာင္းေန ေသာ ဘုရားရိွခိုးေက်ာင္းႀကီးမ်ား လည္း ရိွပါသည္။ စိန္႔ဆာဗီယာ ဘုရားေက်ာင္းမွာ ခရစၥမတ္ အခမ္းအနားကို ျပင္ဆင္ထားပါ သည္။ ႏွစ္ျခင္းဘုရားရွိခိုးေက်ာင္း တြင္ ဘုရားေက်ာင္းမီးဖိုေခ်ာင္ ေရစင္ထဲမွာ အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ ေႁမြႀကီးတစ္ေကာင္ကုိ ကြၽန္ေတာ္ က အမွတ္တမဲ့လန္႔မႏုိးလိုက္ခင္ အထိ အားလံုးက ေအးေအးေဆး ေဆးပင္ျဖစ္၏။
၁၉၂၆ ေဂ်ာ့ေအာ္၀ဲလ္ ေရာက္လာသည့္အခ်ိန္မွာေတာ့ ေမာ္လၿမိဳင္က ေခတ္မေကာင္း ေတာ့ပါ။ ေဒသဆုိင္ရာသမုိင္း ေၾကာင္း ကြၽမ္းက်င္သူ မစၥတာ အန္တိုနီ၏ အကူအညီျဖင့္ ကြၽန္ ေတာ္က စာရင္းျပဳစုခဲ့ပါသည္။ သူက ကြၽန္ေတာ္ကုိ ေဂ်ာ့ေအာ္ ၀ဲလ္မိခင္ျဖစ္သူ ႀကီးျပင္းလာ သည့္ အိမ္ႀကီးဆီသုိ႔ လုိက္ပို႔ေပး ခဲ့သူလည္းျဖစ္ပါသည္။ ထုိအိမ္ ႀကီးမွာ သံတခါးဂိတ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ နံရံျမင့္ႀကီးသာ အထင္ႀကီးေလာက္စရာက်န္ရိွပါေတာ့သည္။
‘‘ဒါက စစ္အတြင္းတုန္းက ဂ်ပန္၊ ဒါမွမဟုတ္ အဂၤလိပ္ေတြ လက္ခ်က္ေၾကာင့္ ဗံုးထိသြားခဲ့ တာ။ လီမြန္ဇင္မိသားစုေတြက တျခားဥေရာပသားေတြနဲ႔ ျမန္မာ ျပည္ကေန ျပန္သြားၾကတယ္။ ဒီ မွာ မစၥတာ ေကာလင္းေလာက္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ သူလည္း မႏွစ္ က ဆံုးသြားၿပီ’’ဟု အန္တိုနီက ရွင္းျပပါသည္။
ဘုရား႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီးမ်ား သည္ ျမန္မာျပည္က ေယာက္်ား၊ မိန္းမ၊ ကေလးအားလံုးအတြက္ ျဖစ္ရမည္ဟူေသာ ေရးသား မထားသည့္ စည္းမ်ဥ္းရိွပါလိမ့္ မည္။ ေနရာတကာမွာ ဘုရား ေတြခ်ည္းသာရိွေနသည့္အတြက္ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္မ်ား ဘုရား ေတြႀကီးကုိပဲ ျမင္ရတာ ႐ုိးလာႏုိင္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ မွ ၁၄ မုိင္အကြာ ၀င္းစိန္ေတာရ ဘုရားကုိမူ သြားျဖစ္ေအာင္သြား ရန္ ကြၽန္ေတာ့္ကုိ ကြၽန္ေတာ္ တိုက္ တြန္းပါသည္။ သည္ဘုရားႀကီးက ကမၻာတြင္ အႀကီးဆံုးေလ်ာင္း ေတာ္မူ ဘုရားႀကီးဟု ဆုိပါသည္။ တကယ္လည္း အလ်ား ေပ ၆၀၀၊အျမင့္ေပ ၁၀၀ ရိွၿပီး ႀကီးမားလွပါသည္။ သုိ႔ေသာ္အနားကပ္ၾကည့္ ေသာအခါ ဘုရားဖူးေတြက ကြန္ကရစ္႐ုပ္ပြားေတာ္၏ အထပ္အဆင့္ဆင့္သို႔ ၀င္ေရာက္ႏုိင္တာ ေတြ႕ရသည္။
ဘုရားတည္ေနတာ ႏွစ္မ်ား စြာ ၾကာေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ၿပီးဖို႔အေတာ္ႀကီးလိုပါေသးသည္။ ကြၽန္ေတာ္က သံမဏိျငမ္းေတြ ဆင္ထားေသာ ဘုရား၏ ဦးေခါင္း ေတာ္ဘက္ကေန ေျခရင္းအထိ ေလွ်ာက္လာခဲ့ပါသည္။ ၾကမ္းေပၚက အေပါက္ေတြထဲ ကြၽံမက် ေအာင္လည္း သတိထားရပါ သည္။
ဗုဒၶ၏ ျဖစ္ေတာ္စဥ္မ်ား၊ ဇာတ္နိပါတ္မ်ားႏွင့္ ငရဲခန္းမ်ား ကုိ သ႐ုပ္ေဖာ္ပံုမ်ားက ဘုရား၏ နံရံေပၚမွာ ျပည့္ေနပါသည္။ အ ခ်ိဳ႕ပံုမ်ားက အေတာ္ေၾကာက္စရာေကာင္းလွပါသည္။ ကေလးငယ္ေတြက သည္ပံုေတြကုိ ေၾကာက္ လန္႔သလို ၾကည့္ေနၾကၿပီး မိဘ ေတြလက္ကုိ တင္းတင္းဆုပ္ကုိင္ ထားပါသည္။ သည္၀င္းစိန္ေတာင္ၾကားက ဘုရားမ်က္ႏွာေတာ္ ေအာက္နားေနရာနားမွာ ထိုေနရာႏွင့္ မဆုိင္လွသည့္ ႀကီးမားေသာ ေရလႊာေလွ်ာစီးေနရာတစ္ခုေတြ႕ ရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ အေနျဖင့္ ဗုဒၶအပန္းေျဖဥယ်ာဥ္ ႀကီးထဲ ေရာက္သြားသလုိမ်ိဳး ခံ စားရပါသည္။
သည့္ထက္ႀကီးေသာ ေလ်ာင္း ေတာ္မႈ႐ုပ္ပြားေတာ္အသစ္ႀကီး ကုိလည္း အနားမွာ တည္ေနၾက ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ စီမံကိန္းကုိ ေနာက္က ဦးစီးေနေသာ ဆရာ ေတာ္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ မေရာက္မီ လြန္ခဲ့ေသာ ရက္ေတြက ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားသျဖင့္ သည္ဘုရားႀကီး တည္ေဆာက္ေရး အနာဂတ္စီမံကိန္းသည္ ယခုအခါမေသခ်ာ ေတာ့ပါ။
ကေလးဘ၀က အဂၤလိပ္ စာေရးဆရာႀကီး ႐ုဒ္ကစ္ပလင္ ၏ စာအုပ္မ်ားကုိ စိတ္၀င္စားစြာ ဖတ္႐ႈခဲ့သည့္ ေဂ်ာ့ေအာ္၀ဲလ္ သည္ ႐ုဒ္ကစ္ပလင္ဖြဲ႕ႏြဲ႕ျပေသာ ဟုိအေ၀းေျမျမန္္မာျပည္ကုိ အ ေသအခ်ာစိတ္၀င္စားခဲ့မည္မွာ ေသခ်ာလွ၏။ သို႔ေသာ္လည္း ႐ုဒ္ ကစ္ပလင္၏ မႏၲေလးကဗ်ာမွာ ပင္လယ္ဆီသို႔ အေရွ႕ေမွ်ာ္သည့္ ေမာ္လၿမိဳင္ဘုရားဟု ေရးဖဲြ႕ခဲ့ပါ သည္။ သုိ႔ေသာ္တကယ္တမ္းမွာ က်ဳိက္သလႅန္ဘုရားက ပင္လယ္ ဆီသုိ႔ အေနာက္ဘက္ကေန ေမွ်ာ္ ၾကည့္သည့္ေနရာ၌ ရိွေနပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၁၈၉၂ တြင္ ျမန္မာျပည္ကုိ ေရာက္ခဲ့သည့္ ႐ုဒ္ကစ္ပလင္ႏွင့္ စစ္သားမ်ား ျမန္မာမိန္းကေလးေတြအလွမွာ မိန္းမူးသြားၿပီး ဘုရားတည္ေနရာကုိ ေကာင္းေကာင္းမမွတ္မိတာျဖစ္မည္ဟု ကြၽန္ေတာ္မွန္းဆမိပါသည္။
ဘုရားမွ ကြၽန္ေတာ္ျပန္ဆင္းလာေသာအခါ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအျပင္ဘက္မွာ လျပည့္ေန႔ပဲြေတာ္ကို ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ဆင္ႏႊဲေနေသာ လူအုပ္ႀကီးႏွင့္ ႀကံဳရပါသည္။ ခ်က္ခ်င္းဆုိသလုိ ကြၽန္ေတာ့္ကုိ ပန္းကန္ျပားအျပည့္ စတုဒိသာေတြ လာေကြၽးၾကပါသည္။ အစားအစာေတြ ခက္ရင္းျဖင့္ ထုိးစားေနေသာ ကြၽန္ေတာ့္၏ပံုစံကုိ ဓာတ္ပံု႐ုိက္ပါရေစဟု ေဒသခံလူအေတာ္မ်ားမ်ားက ရွက္ကုိးရွက္ကန္းအမူအရာမ်ားျဖင့္ ခြင့္ေတာင္းၾကသည္။
ကြၽန္ေတာ့္ဘ၀မွာ သည္ေလာက္ လူအမ်ားႀကီး၏ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို ရရိွဖူးသည္မွာ ယခုတစ္ႀကိမ္သာရိွပါလိမ့္မည္။
(ဂါဒီယန္းသတင္းစာက ခရီးသြားေဆာင္းပါးရွင္ ရစ္ခ်က္အီလာ၏ Burmese Days: in the foot steps of George Orwell ခရီး သြားေဆာင္းပါးကုိ ထားထားျမင့္ ဘာသာျပန္ဆိုသည္။)
ဒီစာသားအရ စာေရးဆရာ ေဂ်ာ့ေအာ္၀ဲလ္အေနျဖင့္ သူ၏ ပထမဆံုးအလုပ္ျဖစ္သည့္ ရဲအ ရာရိွဘ၀ကုိ ေပ်ာ္ပုိက္ပံုမရ ေၾကာင္း ေျပာႏုိင္ပါသည္။ အ ထက္ပါစာသားသည္ ဆင္တစ္ ေကာင္ကုိ ပစ္ခတ္ျခင္းအမည္ရ သူ၏ ေဆာင္းပါးတစ္ေစာင္မွ အဖြင့္စာသားျဖစ္သည္။ ထို ေဆာင္းပါးတြင္ ေဂ်ာ့ေအာ္၀ဲလ္က ၿဗိတိသွ်ကုိလုိနီစနစ္၏ စနစ္ ေအာက္၌ သူ၏ တာ၀န္ထမ္း ေဆာင္ေနရျခင္းကုိ မသက္သာ၊မႏွစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ရပံုကုိ ပါးပါးနပ္နပ္ ေရးသားသ႐ုပ္ေဖာ္ထားပါသည္။
၁၉၂၀ ႏွစ္မ်ားက ျမန္္မာ ျပည္တြင္ေနခဲ့ေသာ ေဂ်ာ့ေအာ္ ၀ဲလ္၏ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားက သူ႔အား အုပ္ခ်ဳပ္သူအာဏာပုိင္မ်ား ႏွင့္ အင္ပါယာစနစ္ကုိ မုန္းတီးမႈ မ်ားျဖစ္လာေစခဲ့သည္။ ၁၉၄၀ က သူစတင္ေရးသားခဲ့သည့္ Observer စာေစာင္က ေဆာင္း ပါးမ်ားမွ သူ၏ နာမည္ႀကီး ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ျဖစ္သည့္ ၁၉၈၄ တုိ႔အထိ ထိုအေငြ႕အသက္ကုိ ခံစားထိေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။
သုိ႔ေသာ္စာေရးဆရာ ေဂ်ာ့ ေအာ္၀ဲလ္မျဖစ္ခင္ အသက္ (၁၉) ႏွစ္ေလာက္က အဲရစ္ဘဲလယား ဘ၀ျဖင့္ အိႏိၵယအင္ပါယာရဲတပ္ ဖဲြ႕ကုိ ၀င္ေရာက္ခဲ့သည့္အခ်ိန္မွာ ျမန္မာျပည္ကုိ ေဂ်ာ့ေအာ္၀ဲလ္က အေတာ္သေဘာက်ႏွစ္ၿခိဳက္ခဲ့ သည္။ သည္ႏုိင္ငံက ႐ႈခင္းအလွမ်ား ေၾကာင့္ သူေသဆံုးခ်ိန္အထိ ကမၻာႀကီး၏ သဘာ၀အလွမ်ားကုိ ႏွစ္ ၿခိဳက္စဲြလမ္းခဲ့ပါသည္။ ထုိ႔အတူ သူ၏ ပထမဆံုး၀တၳဳျဖစ္သည့္ Burmese Days ကစ၍ သဘာ၀႐ႈခင္းအလွေတြကုိ တဖဲြ႕တႏြဲ႕ ေရးသားတတ္ေသာ စာေရးဆရာ တစ္ဦးျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။
စာေရးဆရာ ေဂ်ာ့ေအာ္ ၀ဲလ္ေနခဲ့ဖူးသည့္ ေဒသကို ေလ့လာရန္ႏွင့္ သူ၏ အေငြ႕အသက္ ေျခရာေတြကုိ ေတြ႕လိုေတြ႕ျငား တစ္ခ်ိန္တုန္းက ေမာလမိန္း (Moulmein)၊ ယခုအခါ ေမာ္လ ၿမိဳင္ၿမိဳ႕သို႕ ကြၽန္ေတာ္စတင္ခရီး ထြက္ခဲ့ပါသည္။
ျမန္မာစစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားက တုိင္းျပည္ကုိ လမ္းဖြင့္ေပးလုိက္ ခ်ိန္ကစၿပီး ကမၻာလွည့္ခရီးသြား ဧည့္သည္မ်ားက ျမန္မာႏိုင္ငံသုိ႔စုၿပံဳ၀င္ေရာက္လာၾကသည္။ သုိ႔ ေသာ္အမ်ားဆံုးသြားေလ့ရိွတာ က ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၏ ေျမာက္ပုိင္း မႏၲေလး၊ ပုဂံဘု ရာမ်ားႏွင့္ အင္းေလးကန္တို႔သာ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာင္ ပုိင္းကေတာ့ သြားလာၾကတာ ႏွစ္ အနည္းငယ္သာရိွပါေသးသည္။
ကရင္ျပည္နယ္ ဘားအံၿမိဳ႕ သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကေန ေရာ္ဘာ စုိက္ခင္းေတြကုိ မုိင္ႏွင့္ခ်ီျဖတ္ ေမာင္းလာရေသာ တစ္ေန႔တာ ကားလမ္းခရီးျဖစ္၏။ ေရာ္ဘာ ခင္းေတြမွာ ေရာ္ဘာျပားမ်ားကုိ အေျခာက္ခံလွမ္းထားသည္မွာ ေရခ်ိဳးခန္းမွာခင္းသည့္ ညစ္ပတ္ေနေသာ အခင္းမ်ားႏွင့္ တူလွသည္။ ကားလမ္းက တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနေသာ္လည္း အသည္းတယားယားျဖင့္ အႏၲရာယ္ႀကီးလွ ပါ၏။ ကားကုိ ညာဘက္ကေန ကပ္ေမာင္းေနျခင္းျဖစ္ၿပီး ကားေတြကမူ ဂ်ပန္ႏွင့္ ထုိင္းက တင္သြင္းလာေသာ ဘယ္ေမာင္းကား ေဟာင္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ကား ေမာင္းသူမ်ားသည္ သူတုိ႔ကုိ ကားရွင္း၊ မရွင္းၾကည့္ေပးမည့္ ခရီးသည္ (သို႔မဟုတ္) ကံကုိသာပံုၿပီးေမာင္းေနၾကရသည္။
ျမန္မာျပည္မွာ ဘယ္သြား သြားေစတီပုထိုးမ်ားကုိ ေရွာင္လို႔ မရ။ ေတာင္ထိပ္မွာပင္ ေရႊေရာင္ ၀င္းေနသည့္ ေစတီေတြက ေနရာ ယူထားသည္။ သို႔ေသာ္တကယ္ ကုိ လွပသပၸာယ္သည့္ ေစတီတစ္ ဆူမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ကားရပ္ ၾကည့္မိသည္။ ေက်ာက္ကလပ္ ေစတီတြင္ ေရကန္အလယ္က ထံုးေက်ာက္ေတာင္ေပၚမွာ ဟန္ ခ်က္မွ်စြာ စံပယ္ေနပါသည္။ ထုိ ေစတီမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတစ္ ေက်ာင္းလည္းရိွၿပီး ဖိနပ္ခြၽတ္မွ သာ ဧည့္သည္ေတြကို ခြင့္ျပဳပါ သည္။ ဖုန္းႏွင့္ စာ႐ုိက္ေနေသာ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးက သူ၏ ဖုန္းကုိ သကၤန္းထဲထည့္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ကုိ ဆုေပးပါသည္။
ဘားအံၿမိဳ႕က ၿငိမ္သက္ တိတ္ဆိတ္ေသာ္လည္း သံလြင္ ျမစ္ေပၚမွာ တည္ရိွၿပီး သာယာလွ ပ၏။ သံလြင္ျမစ္သည္ ကြၽန္ေတာ္ ေမာ္လၿမိဳင္သုိ႔ ခရီးဆက္မည့္ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။ ဘား အံမွာ ေန၀င္တာကုိ ေစာင့္ၾကည့္ ရန္ အေကာင္းဆံုးေနရာမွာ ေရႊ ရင္ေမွ်ာ္ဘုရားျဖစ္သည္။ ထို ဘုရားကေန ျမစ္ကုိ ေက်ာ္ၿပီး ၾကည့္လိုက္လွ်င္ ဟုိေ၀းေ၀းက ဖားပုထံုးေက်ာက္ေတာင္ကုိ ျမင္ ေနရပါသည္။ ညေန ေနေရာင္ ျခည္မ်ား ေတာထဲကုိ ထုိးက် ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည့္တုိင္ ေအာင္ ဘုရားေစတီက ေရႊေရာင္ မ်ားက ၀င္းလက္ေနဆဲပင္။
ေစ်းထဲကေန မုန္႔ဟင္းခါးဟု ေခၚေသာ စပါးလင္၊ ငါးခူျဖင့္ ခ်က္ထားေသာ ဟင္းရည္ကုိ ကြၽန္ေတာ္က မုန္႔ဖတ္၊ င႐ုတ္သီးမႈန္႔၊ သံပရာသီးထည့္ၿပီး မနက္စာအျဖစ္ စားခဲ့ပါသည္။ ထန္းလ်က္ရည္ျဖင့္ လုပ္ထားေသာ ဘိန္းမုန္႔ကိုလည္း သေဘၤာဖယ္ရီစီးသည့္အခါမွာ စားဖို႔ ၀ယ္ခဲ့သည္။
ကြၽန္ေတာ္စီးသည့္ သေဘၤာ က ဘန္ေကာက္မွာ ေတြ႕ရေသာ အၿမီးရွည္ရွည္ပဲ့ေတာင္လုိ ပံုစံ ျဖစ္ၿပီး သူက ပုိႀကီးပါသည္။ သေဘၤာအင္ဂ်င္သံက ဆူညံေန သျဖင့္ သံုးနာရီၾကာ ခရီးစဥ္အ တြင္း ခရီးသည္ေတြအခ်င္းခ်င္း စကားေကာင္းေကာင္းေျပာလို႔ မရပါ။ စကားေျပာမည့္အစား ပလတ္စတစ္ခံုေတြမွာ ထိုင္ၿပီး ျမစ္႐ႈခင္းေတြကုိသာ ၾကည့္ေနရပါ သည္။
ျမစ္ေဘးရြာမ်ားမွ ျမစ္ထဲကုိဒုိင္ဗင္ထုိးေနသည့္ ကေလးမ်ား ကစားေနတာေတြကုိ ရပ္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကုိ ေအာ္ဟစ္လက္ ေ၀ွ႔ယမ္းျပၾကသည္။ ၀ါးေဖာင္ အႀကီးႀကီးေတြကုိလည္း ကြၽန္ ေတာ္တို႔ သေဘၤာက ေက်ာ္လာခဲ့ ပါသည္။ တစ္ခါတေလ သည္၀ါး ေဖာင္ေတြေအာက္မွာ တရားမ၀င္ခုိးခုတ္လာေသာ သစ္ေတြလည္း ပါသည္ဟု ေဒသခံဧည့္လမ္းၫႊန္ တစ္ဦးက ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ေျပာ ျပ၏။
ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕သည္ ဘုရား ပုထိုးေစတီမ်ားရိွေနေသာ ေတာင္ တန္းေတြက ၀ိုင္းရံထားသည့္ ေအာက္ေျခတြင္ တည္ရိွပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အိႏၵိယအင္ပါ ယာရဲတပ္ဖဲြ႕မွ ၀န္ထမ္းမ်ား မ သြားခ်င္သည့္ ေနရာတစ္ခုျဖစ္ ေသာ္လည္း သူတိ႔ုမိသားစုႏွင့္ ပတ္သက္ေနေသာ ေနရာျဖစ္သည့္ အတြက္ ေဂ်ာ့ေအာ္၀ဲလ္က တာ ၀န္ထမ္းေဆာင္ရန္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ ျခင္းျဖစ္၏။ သူ၏ မိခင္မစၥက္ လီ မြန္ဇင္ (Limouzins) ဘက္မွ မ်ိဳး ဆက္မ်ားသည္ ေမာ္လၿမိဳင္မွာ ေနခဲ့ၾကသည္။ ၁၉ ရာစုအတြင္းက သစ္လုပ္ငန္းေၾကာင့္ စီးပြား ေကာင္းသျဖင့္ ဥေရာပသားအ ေတာ္မ်ားမ်ား ထိုစဥ္က ေမာ္လ ၿမိဳင္၌ ေနခဲ့ၾကပါသည္။
သည္လုိစီးပြားေကာင္းစဥ္ အ ႂကြင္းအက်န္အေငြ႕အသက္မ်ား က ေမာ္လၿမိဳင္မွာ အေတာ္မ်ား မ်ားရိွေနဆဲပင္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမာ္ လၿမိဳင္လမ္းေတြေပၚမွာ ေလွ်ာက္ သြားသည့္ ေဂ်ာ့ေအာ္၀ဲလ္ကုိ စိတ္ကူးယဥ္မွန္းဆျမင္ေယာင္ရသည္ မွာ သိပ္ေတာ့ မခက္ခဲလွ။ အုိ မင္းပ်က္စီးေနေသာ ကိုလိုနီ ေခတ္ပံုစံအိမ္ေကာင္းရာေကာင္း ႀကီးေတြက လမ္းမႀကီးေတြမွာ ရိွ ေနၾကၿပီး ေဆြးျမည့္အုိေဟာင္းေန ေသာ ဘုရားရိွခိုးေက်ာင္းႀကီးမ်ား လည္း ရိွပါသည္။ စိန္႔ဆာဗီယာ ဘုရားေက်ာင္းမွာ ခရစၥမတ္ အခမ္းအနားကို ျပင္ဆင္ထားပါ သည္။ ႏွစ္ျခင္းဘုရားရွိခိုးေက်ာင္း တြင္ ဘုရားေက်ာင္းမီးဖိုေခ်ာင္ ေရစင္ထဲမွာ အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ ေႁမြႀကီးတစ္ေကာင္ကုိ ကြၽန္ေတာ္ က အမွတ္တမဲ့လန္႔မႏုိးလိုက္ခင္ အထိ အားလံုးက ေအးေအးေဆး ေဆးပင္ျဖစ္၏။
၁၉၂၆ ေဂ်ာ့ေအာ္၀ဲလ္ ေရာက္လာသည့္အခ်ိန္မွာေတာ့ ေမာ္လၿမိဳင္က ေခတ္မေကာင္း ေတာ့ပါ။ ေဒသဆုိင္ရာသမုိင္း ေၾကာင္း ကြၽမ္းက်င္သူ မစၥတာ အန္တိုနီ၏ အကူအညီျဖင့္ ကြၽန္ ေတာ္က စာရင္းျပဳစုခဲ့ပါသည္။ သူက ကြၽန္ေတာ္ကုိ ေဂ်ာ့ေအာ္ ၀ဲလ္မိခင္ျဖစ္သူ ႀကီးျပင္းလာ သည့္ အိမ္ႀကီးဆီသုိ႔ လုိက္ပို႔ေပး ခဲ့သူလည္းျဖစ္ပါသည္။ ထုိအိမ္ ႀကီးမွာ သံတခါးဂိတ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ နံရံျမင့္ႀကီးသာ အထင္ႀကီးေလာက္စရာက်န္ရိွပါေတာ့သည္။
‘‘ဒါက စစ္အတြင္းတုန္းက ဂ်ပန္၊ ဒါမွမဟုတ္ အဂၤလိပ္ေတြ လက္ခ်က္ေၾကာင့္ ဗံုးထိသြားခဲ့ တာ။ လီမြန္ဇင္မိသားစုေတြက တျခားဥေရာပသားေတြနဲ႔ ျမန္မာ ျပည္ကေန ျပန္သြားၾကတယ္။ ဒီ မွာ မစၥတာ ေကာလင္းေလာက္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ သူလည္း မႏွစ္ က ဆံုးသြားၿပီ’’ဟု အန္တိုနီက ရွင္းျပပါသည္။
ဘုရား႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီးမ်ား သည္ ျမန္မာျပည္က ေယာက္်ား၊ မိန္းမ၊ ကေလးအားလံုးအတြက္ ျဖစ္ရမည္ဟူေသာ ေရးသား မထားသည့္ စည္းမ်ဥ္းရိွပါလိမ့္ မည္။ ေနရာတကာမွာ ဘုရား ေတြခ်ည္းသာရိွေနသည့္အတြက္ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္မ်ား ဘုရား ေတြႀကီးကုိပဲ ျမင္ရတာ ႐ုိးလာႏုိင္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ မွ ၁၄ မုိင္အကြာ ၀င္းစိန္ေတာရ ဘုရားကုိမူ သြားျဖစ္ေအာင္သြား ရန္ ကြၽန္ေတာ့္ကုိ ကြၽန္ေတာ္ တိုက္ တြန္းပါသည္။ သည္ဘုရားႀကီးက ကမၻာတြင္ အႀကီးဆံုးေလ်ာင္း ေတာ္မူ ဘုရားႀကီးဟု ဆုိပါသည္။ တကယ္လည္း အလ်ား ေပ ၆၀၀၊အျမင့္ေပ ၁၀၀ ရိွၿပီး ႀကီးမားလွပါသည္။ သုိ႔ေသာ္အနားကပ္ၾကည့္ ေသာအခါ ဘုရားဖူးေတြက ကြန္ကရစ္႐ုပ္ပြားေတာ္၏ အထပ္အဆင့္ဆင့္သို႔ ၀င္ေရာက္ႏုိင္တာ ေတြ႕ရသည္။
ဘုရားတည္ေနတာ ႏွစ္မ်ား စြာ ၾကာေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ၿပီးဖို႔အေတာ္ႀကီးလိုပါေသးသည္။ ကြၽန္ေတာ္က သံမဏိျငမ္းေတြ ဆင္ထားေသာ ဘုရား၏ ဦးေခါင္း ေတာ္ဘက္ကေန ေျခရင္းအထိ ေလွ်ာက္လာခဲ့ပါသည္။ ၾကမ္းေပၚက အေပါက္ေတြထဲ ကြၽံမက် ေအာင္လည္း သတိထားရပါ သည္။
ဗုဒၶ၏ ျဖစ္ေတာ္စဥ္မ်ား၊ ဇာတ္နိပါတ္မ်ားႏွင့္ ငရဲခန္းမ်ား ကုိ သ႐ုပ္ေဖာ္ပံုမ်ားက ဘုရား၏ နံရံေပၚမွာ ျပည့္ေနပါသည္။ အ ခ်ိဳ႕ပံုမ်ားက အေတာ္ေၾကာက္စရာေကာင္းလွပါသည္။ ကေလးငယ္ေတြက သည္ပံုေတြကုိ ေၾကာက္ လန္႔သလို ၾကည့္ေနၾကၿပီး မိဘ ေတြလက္ကုိ တင္းတင္းဆုပ္ကုိင္ ထားပါသည္။ သည္၀င္းစိန္ေတာင္ၾကားက ဘုရားမ်က္ႏွာေတာ္ ေအာက္နားေနရာနားမွာ ထိုေနရာႏွင့္ မဆုိင္လွသည့္ ႀကီးမားေသာ ေရလႊာေလွ်ာစီးေနရာတစ္ခုေတြ႕ ရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ အေနျဖင့္ ဗုဒၶအပန္းေျဖဥယ်ာဥ္ ႀကီးထဲ ေရာက္သြားသလုိမ်ိဳး ခံ စားရပါသည္။
သည့္ထက္ႀကီးေသာ ေလ်ာင္း ေတာ္မႈ႐ုပ္ပြားေတာ္အသစ္ႀကီး ကုိလည္း အနားမွာ တည္ေနၾက ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ စီမံကိန္းကုိ ေနာက္က ဦးစီးေနေသာ ဆရာ ေတာ္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ မေရာက္မီ လြန္ခဲ့ေသာ ရက္ေတြက ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားသျဖင့္ သည္ဘုရားႀကီး တည္ေဆာက္ေရး အနာဂတ္စီမံကိန္းသည္ ယခုအခါမေသခ်ာ ေတာ့ပါ။
ကေလးဘ၀က အဂၤလိပ္ စာေရးဆရာႀကီး ႐ုဒ္ကစ္ပလင္ ၏ စာအုပ္မ်ားကုိ စိတ္၀င္စားစြာ ဖတ္႐ႈခဲ့သည့္ ေဂ်ာ့ေအာ္၀ဲလ္ သည္ ႐ုဒ္ကစ္ပလင္ဖြဲ႕ႏြဲ႕ျပေသာ ဟုိအေ၀းေျမျမန္္မာျပည္ကုိ အ ေသအခ်ာစိတ္၀င္စားခဲ့မည္မွာ ေသခ်ာလွ၏။ သို႔ေသာ္လည္း ႐ုဒ္ ကစ္ပလင္၏ မႏၲေလးကဗ်ာမွာ ပင္လယ္ဆီသို႔ အေရွ႕ေမွ်ာ္သည့္ ေမာ္လၿမိဳင္ဘုရားဟု ေရးဖဲြ႕ခဲ့ပါ သည္။ သုိ႔ေသာ္တကယ္တမ္းမွာ က်ဳိက္သလႅန္ဘုရားက ပင္လယ္ ဆီသုိ႔ အေနာက္ဘက္ကေန ေမွ်ာ္ ၾကည့္သည့္ေနရာ၌ ရိွေနပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၁၈၉၂ တြင္ ျမန္မာျပည္ကုိ ေရာက္ခဲ့သည့္ ႐ုဒ္ကစ္ပလင္ႏွင့္ စစ္သားမ်ား ျမန္မာမိန္းကေလးေတြအလွမွာ မိန္းမူးသြားၿပီး ဘုရားတည္ေနရာကုိ ေကာင္းေကာင္းမမွတ္မိတာျဖစ္မည္ဟု ကြၽန္ေတာ္မွန္းဆမိပါသည္။
ဘုရားမွ ကြၽန္ေတာ္ျပန္ဆင္းလာေသာအခါ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအျပင္ဘက္မွာ လျပည့္ေန႔ပဲြေတာ္ကို ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ဆင္ႏႊဲေနေသာ လူအုပ္ႀကီးႏွင့္ ႀကံဳရပါသည္။ ခ်က္ခ်င္းဆုိသလုိ ကြၽန္ေတာ့္ကုိ ပန္းကန္ျပားအျပည့္ စတုဒိသာေတြ လာေကြၽးၾကပါသည္။ အစားအစာေတြ ခက္ရင္းျဖင့္ ထုိးစားေနေသာ ကြၽန္ေတာ့္၏ပံုစံကုိ ဓာတ္ပံု႐ုိက္ပါရေစဟု ေဒသခံလူအေတာ္မ်ားမ်ားက ရွက္ကုိးရွက္ကန္းအမူအရာမ်ားျဖင့္ ခြင့္ေတာင္းၾကသည္။
ကြၽန္ေတာ့္ဘ၀မွာ သည္ေလာက္ လူအမ်ားႀကီး၏ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို ရရိွဖူးသည္မွာ ယခုတစ္ႀကိမ္သာရိွပါလိမ့္မည္။
(ဂါဒီယန္းသတင္းစာက ခရီးသြားေဆာင္းပါးရွင္ ရစ္ခ်က္အီလာ၏ Burmese Days: in the foot steps of George Orwell ခရီး သြားေဆာင္းပါးကုိ ထားထားျမင့္ ဘာသာျပန္ဆိုသည္။)
Credit- 7Day Daily
0 comments:
Post a Comment