ဒီလမ္းကို ထိုင္းႏိုင္ငံက အကုန္အက် ခံၿပီး ထိုင္းကုမၷဏီ တခုက ၃ ႏွစ္နီးပါး တည္ေဆာက္ ခဲ့တာ ျဖစ္။ |
ဒီလမ္းပိုင္းဟာ ၄၅ ကီလိုမီတာ၊ မိုင္အားျဖင့္ဆို မိုင္ ၃၀ နီးပါး ေလာက္ပဲ ရွိေပမယ့္ ဗီယက္နမ္ ႏိုင္ငံ ဒါနမ္း ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ အပါအ၀င္ မဟာမဲေခါင္ ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံေတြ ကေန စပိန္ ႏိုင္ငံ အထိ ကုန္းလမ္း ဆက္သြယ္ ေပးထားတဲ့ ကုန္သြယ္ေရး စႀကၤန္လမ္းမႀကီး ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီ ျမဝတီ-ေကာ့ကရိတ္ လမ္းပိုင္းေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၃၂ ႏိုင္ငံ ရဲ႕ကုန္သြယ္ေရး နဲ႔ ခရီးသြား လုပ္ငန္းေတြ အတြက္ အက်ိဳးရွိမွာ ျဖစ္တယ္ ဆိုၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန က အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ ဦးဝင္းလြင္ က ဘီဘီစီ ကို ေျပာပါတယ္။
ဒီလမ္းကို ထိုင္းႏိုင္ငံက အကုန္အက် ခံၿပီး ထိုင္းကုမၸဏီ တခုက ၃ ႏွစ္နီးပါး တည္ေဆာက္ ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမ၀တီနဲ႔ ေကာ့ကရိတ္ အၾကား အသုံး ျပဳလက္စ ေတာင္ေပၚ ကားလမ္းေဟာင္း ဟာ ပ်က္စီးေနၿပီး ျမ၀တီ ကေန ျမန္မာ ျပည္တြင္းကို ကားေတြဟာ တရက္သြား၊ တရက္ျပန္ စနစ္နဲ႔ သြားလာ ေနရ ပါတယ္။
အခု လမ္းအသစ္ ကေတာ့ အာရွအဆင့္ ၂ လမ္းျဖစ္ၿပီး ျမင့္မားတဲ့ ေတာင္ အတက္ အဆင္း မရွိ တာေၾကာင့္ ကုန္သြယ္ေရး ကို အရွိန္ တိုးျမႇင့္ လုပ္ေဆာင္ သြားႏိုင္ဖို႔ ထိုင္းနဲ႔ျမန္မာ ကုန္သည္ ေတြ ေမၽွာ္လင့္ ေနၾကပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ခိုင္မာမႈ အဆင့္ က်ဆင္း လာၿပီ ျဖစ္တဲ့ လက္ရွိ ထိုင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားနဲ႔ အတူ ယွဥ္တြဲၿပီး အသုံးျပဳျခင္း အားျဖင့္ ကုန္ကားေတြ ဆထက္တိုး သြားလာႏိုင္ဖို႔ အတြက္လည္း ထိုင္းဘက္ကေန တံတားသစ္ တစင္း ေဆာက္လုပ္ ေပးဖို႔ လည္း ရွိေနပါတယ္။
အခုလ ၃၀ ရက္ေန႔မွာ ျမန္မာ ဒုသမၼတနဲ႔ ထိုင္း ဒုဝန္ႀကီးခ်ဳပ္တို႔က ျမဝတီ-ေကာ့ကရိတ္ လမ္းသစ္ ကို ဖြင့္လွစ္ေပး ၿပီး တဲ့အခါ တံတားသစ္ အတြက္ပါပႏၷက္႐ိုက္ ေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
BBC Burmese
http://www.bbc.com/burmese
0 comments:
Post a Comment