အက်င့္ဆိုးကို အျမစ္မက်န္ေအာင္ ေဖ်ာက္ဖ်က္ေပးသင့္ပါၿပီ


“ဒါ အဘအိမ္က ကားကြ''၊ ''ငါ ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး ဘယ္သူပါကြ''၊ ''ငါ့ကို ဘယ္ဌာနက ထင္လို႔လဲ''၊ ''ကိုယ့္အေဖက . . . ပါကြာ''

စည္းကမ္းခ်ဳိးေဖာက္လာေသာယာဥ္မ်ားကို ဒဏ္ေငြက်ပ္သံုးေသာင္းထိ ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္မည္ဆိုသည့္သတင္း ေပၚထြက္လာေသာအခါ ဘတ္စ္ကားလိုင္း ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ဆႏၵျပသပိတ္ေမွာက္ၾကသည္။ ထိုအခါ ေန႔စဥ္ ဘတ္စ္ကားကို အားကိုးအားထားျပဳေနၾကရသည့္ ျပည္သူလူထုမ်ား၊ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ထိပ္တိုက္တိုးမိပါ ေတာ့၏။ သူတို႔ကို ဘယ္သူကမွမေထာက္ခံၾကသည့္ျပင္ ယာဥ္မထြက္လွ်င္ လိုုင္းပိတ္ပစ္ျပီး အသစ္ေလွ်ာက္ ထားသူမ်ားကို လိုင္း၀င္ေျပးဆဲြခြင့္ျပဳလိုက္မည္ဟူေသာ သတင္းသဲ့သဲ့ထြက္ေပၚလာအခါ ဘတ္စ္ကားယာဥ္ ေမာင္းမ်ား အားမတန္မာန္ ေလွ်ာ့ခဲ့ၾကရပါသည္။ ၎တို႔ဘက္က တင္ျပလာသည္မွာ ''တေန႔လုပ္ခ သံုးေသာင္း မရရိွဘဲႏွင့္ ဒဏ္ေၾကးသံုးေသာင္းေတာ့ မေဆာင္ႏိုင္ပါ''ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ယာဥ္ထိန္းမ်ားဘက္ကလည္း ''ဒဏ္ေၾကးသံုးေသာင္းဆိုသည္မွာ အမ်ားဆံုးခ်မွတ္ႏိုင္ေသာ ဒဏ္ေၾကးပမာဏကိုဆိုလိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အနည္းဆံုးဒဏ္ေၾကးမွာ က်ပ္တေသာင္းငါးေထာင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒဏ္ေၾကးမေဆာင္လိုပါက ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းအတိုင္း လိုက္နာေမာင္းႏွင္ပါလွ်င္ မည္သည့္ျပစ္မႈမွမျဖစ္ဘဲ ဒဏ္ေၾကးလည္း ေဆာင္စရာ မလိုပါ'' ဟု ျပန္လည္တံု႔ျပန္ပါသည္။

ထိုအခါ ဘတ္စ္ကားယာဥ္ေမာင္းမ်ားဘက္က ''ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ား သည္ တေန႔တာ ျပစ္မႈခဲြတမ္း မျပည့္ေသးပါက (သို႔မဟုတ္)ရန္ပံုေငြလိုအပ္ပါက ဘတ္စ္ကားမ်ားကို အျပစ္ရွာ၍ (သို႔မဟုတ္) ေထာင္ေခ်ာက္ဆင္၍ ဖမ္းဆီးကာ ေငြေၾကးေတာင္းခံျခင္း၊ ေတာင္းမရလွ်င္ အမႈဖြင့္ျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ေနေသာေၾကာင့္ တားဆီးထိန္းသိမ္းေပးပါရန္'' ထပ္မံတင္ျပလာပါ သည္။ မထသ (ဗဟို)အဖဲြ႔၏ ဥကၠ႒ကလည္း ''တႏိုင္ငံလံုးတြင္ 'င'ယာဥ္ ေမာင္းလိုင္စင္ရရိွ ထားသူဦးေရမွာ (ကညနစာရင္းမွတ္တမ္းမ်ားအရ) တသိန္းေက်ာ္ရိွပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ယာဥ္စီးေရ ၇၀၀၀ ေက်ာ္သာရိွသည့္ မထသယာဥ္လိုင္းမ်ားတြင္ ေမာင္းမည့္သူ မလံုေလာက္ပါေၾကာင္း၊ ယာဥ္ေမာင္းအေတာ္မ်ား မ်ားမွာ ဘတ္စ္ကားမေမာင္းေတာ့ဘဲ အျခားကားမ်ား သြားေမာင္းၾကမည္ဟု ေျပာေနၾကေၾကာင္း''ေျပာျပဖူး ပါသည္။

ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ားဘက္ကသာ တမင္ညစ္ၿပီး ဖမ္းတာမ်ဳိးမဟုတ္လွ်င္ ဘတ္စ္ကားယာဥ္ေမာင္းမ်ားဘက္က ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းေမာင္းမည္ဆိုပါ က ဘာျပစ္မႈမွမေျမာက္ဘဲ ဘာဒဏ္ေၾကးမွလည္းေပးစရာမလိုပါ။ ဘတ္စ္ ကားယာဥ္ေမာင္းမ်ားဆိုတာကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ စည္းကမ္းအေဖာက္ဆံုးယာဥ္ေမာင္းမ်ား ျဖစ္ေနၾကပါ သည္။ သည္ေလာက္ စည္းကမ္းေဖာက္ေနပါလ်က္ႏွင့္ ဘတ္စ္ကားယာဥ္ေမာင္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို အေရး မယူဘဲ လႊတ္ေပးထားမွန္းသိလာေတာ့ အငွားယာဥ္ေမာင္းမ်ား၊ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ေမာင္း သူမ်ားသည္ပင္ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္ဖို႔ ၀န္မေလးၾကေတာ့ပါ။

စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္ေသာယာဥ္မ်ားကို ဓာတ္ပံုရိုက္ျပီး Viber (ဗိုက္ဗာ) ျဖင့္ တိုင္ၾကားလွ်င္ အေရးယူပါ ေၾကာင္း ယာဥ္ထိန္းဌာနက သတင္းတင္လာခဲ့ပါသည္။ ဗိုက္ဗာျဖင့္တင္မွ အေရးယူတာလည္းယူပါ။ လက္ေတြ႕လည္း ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္လိုက္ဖမ္းေစလိုပါသည္။ ယာဥ္ထိန္းရဲအင္အားနည္းတာ၊ လူမလံုေလာက္ တာ ေျပာမေနပါႏွင့္။ လိုက္ရွာျပီး ဖမ္းရတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ေသခ်ာေပါက္ေစာင့္ဖမ္းႏိုင္သည့္ေနရာ အမ်ားၾကီး ရိွပါသည္။

ဥပမာ တခုတင္ျပပါရေစ။ ကြ်န္ေတာ္ မၾကာခဏေတြ႕ေနရသည့္ ေနရာျဖစ္ပါသည္။ ညေန ၄ နာရီခဲြခန္႔တြင္ ဆူးေလဘုရားလမ္းအတိုင္း ေမာင္းလာခဲ့ၿပီး ေအာင္ဆန္းကြင္း၊ အေနာက္ဘက္မွပတ္၍ ဖဆပလကိုေက်ာ္ၿပီး ကမၻာေအးေစတီလမ္းေပၚတက္လာခဲ့ပါ။ တိရစၧာန္ရံုေဘးေရာက္သည္ႏွင့္ (ရံုးဖြင့္ရက္ဆိုပါလွ်င္) ဦးေထာင္ဘို အ၀ိုင္းထိ တသီတတန္းၾကီးပိတ္ေနေသာ ယာဥ္တန္းၾကီးမ်ားကိုေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။ ဦးေထာင္ဘိုအ၀ိုင္းမွ ၿမိဳ႕ထဲဘက္သို႔ျပန္မည့္ ယာဥ္ေၾကာမွာမူ ရွင္းလင္းလ်က္ရိွေနပါသည္။ ထိုယာဥ္ေၾကာမွာလည္း အလံျပဘုရား လမ္း မက္စ္ျမန္မာရံုးခ်ဳပ္မေရာက္မီ ျဗိတိသွ်သံအမတ္ၾကီး ေနအိမ္နားေရာက္လွ်င္ပင္ ေတာင့္ခံေနေသာ ယာဥ္ အုပ္ၾကီးအျဖစ္ (ဒဂံု အထက(၁) ေက်ာင္းတက္/ဆင္းခိ်န္တိုင္း) ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။

ဦးေထာင္ဘိုအ၀ိုင္းဘက္သြားမည့္ ယာဥ္ေၾကာမွာ သံုးေၾကာရိွရာ ကားေတြ ဟိုကသည္က ေခါင္း၀င္တိုးၾကလွ်င္ တခါတရံ ေလးစီးတန္း ျဖစ္သြားတတ္ပါေသးသည္။ သူမ်ားတကာကဲ့သို႔ တန္းစီေစာင့္ဆိုင္းလိုျခင္း မရိွေသာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကမူ လမ္းလယ္ေကာင္မွ လမ္းေျပာင္းျပန္ေမာင္း၍ ဦးေထာင္ဘိုအ၀ိုင္းႏွင့္နီးရာသို႔သြားၿပီး လမ္း လယ္တံုးမ်ားခ်ထားသည့္ ေနရာနားေရာက္မွ ယာဥ္တန္းထဲအတင္း ေခါင္းထိုး၀င္တတ္ၾကပါသည္။ စိတ္ရွည္ လက္ရွည္ႏွင့္ အမ်ားနည္းတူတန္းစီ၍ သည္းခံေစာင့္ဆိုင္းေနၾကေသာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားမွာ ယခုလို လူလည္က် ေသာယာဥ္မ်ားကို မႏွစ္ၿမိဳ႕ မသဒၶါၾကေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕က သေဘာေကာင္း၍၊ အခ်ဳိ႕ကေၾကာက္ တတ္၍ ကိုယ့္ကားေရွ႕မွ အ၀င္ခံလိုက္တတ္ၾကပါသည္။

ယင္းသို႔ လမ္းေျပာင္းျပန္ေမာင္းလာေသာယာဥ္မ်ားအနက္ ဘတ္စ္ကားမ်ားပါရိွသလို ဆူးေလ-ေအာင္မဂၤလာ တေယာက္ ၁၀၀၀ ျဖင့္ ဆဲြေပးေနေသာ ဟြန္ဒိုင္းစတားရက္စ္ မွန္လံုယာဥ္ေလးမ်ားလည္း အမ်ားစု ေတြ႕ရတတ္ ပါသည္။ အငွားယာဥ္မ်ားလည္း ဘယ္ေနလိမ့္မလဲ၊ သူ႔ထက္ ငါဦးေအာင္ ေျပာင္းျပန္ေမာင္းသြားတတ္ၾက ပါသည္။ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္မ်ားကိုလည္း တစီးစ၊ ႏွစ္စီးစမကေတာ့ဘဲ အစီးေရေျမာက္ျမားစြာ (လင္န္ကရူဇာ၊ လက္ဆပ္စ္၊ ဆပ္ဖ္၊ ကီယာ အစရိွသည့္) ကားၾကီးကားေကာင္းမ်ားပါ အပါအ၀င္ျဖစ္လာသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရပါ သည္။

တကယ္ေတာ့ လမ္းေျပာင္းျပန္ေမာင္းနွင္ျခင္းသည္ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းကိုသာ ခ်ဳိးေဖာက္သည့္ အျပစ္မကေတာ့ပါေခ်။ သူမ်ားတကာလို ေအးအတူပူအမွ် ဒုကၡခံျပီး စိတ္ရွည္သည္းခံကာ တန္းစီေစာင့္ဆိုင္း ေနၾကသည့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကို လံုး၀လူမထင္သည့္ အေပါက္ခ်ဳိးလိုက္ျခင္းျဖစ္သလို အမ်ားတကာကိုလည္း ''တန္းစီေနရင္ အလကားပါပဲကြာ၊ ေျပာင္းျပန္ေမာင္းသြားမွ ေရွ႕ေရာက္ျပီး အခိ်န္ကုန္သက္သာမွာ။ ငါတို႔တန္းစီေနလည္းအလကားပဲ။ ေျပာင္းျပန္ေမာင္းတဲ့လူေတြ ဘာမွမျဖစ္တာ၊ ငါလည္းသူတို႔လိုပဲ လုပ္ေတာ့ မယ္''ဟု(ေကာင္းမြန္သည့္ စိတ္ဓာတ္ကိုပ်က္ျပားေစျပီး) တကိုယ္ေကာင္းစိတ္ဓာတ္ေပါက္ဖြားလာေစရန္ လံႈ႔ေဆာ္ေပးသည့္ အျပစ္လည္းရိွပါသည္။ သည္လို စိတ္မိုက္စိတ္ညံ့မ်ဳိး ေတြ၀င္လာသျဖင့္ မူလက ဘတ္စ္ကား ေတြသာ လမ္းေျပာင္းျပန္ေမာင္းခဲ့ၾကရာမွ ယခုအခါတြင္မေတာ့ အငွားယာဥ္မ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္မ်ားပါ (ေျပာပါရ ေစေတာ့၊ တခါကဆိုလွ်င္ သာသနာေရး ယာဥ္နံပါတ္တပ္ ကားၾကီးကားေကာင္းၾကီးတစီးပါ ေတြ႕လိုက္ပါေသး သည္) လမ္းေျပာင္း ျပန္ေမာင္းျခင္းကို ထမင္းစားေရေသာက္သလို လြယ္လြယ္ေပါ့ေပါ့သေဘာထားျပီး လိုက္အတုယူေနၾကျပီ ျဖစ္ပါသည္။

ယခင္တုန္းက လမ္းေျပာင္းျပန္ေမာင္းသည့္ကားသည္ ကိုယ္နွင့္မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွ လမ္းမွန္ယာဥ္ေၾကာအတိုင္း ေမာင္းလာသည့္ကားႏွင့္ ထိပ္တိုက္ေတြ႕လွ်င္ ကိုယ္ကပင္ ညာဘက္ေခါင္းထိုးေပး၊ ကပ္ေပး၊ လက္ျပ ေတာင္းပန္ေပးတတ္ၾကေသာ္လည္း ယခုေတာ့မူ ေျပာင္းျပန္ေမာင္းလာသူကပင္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ယာဥ္ကို ေခါင္းတည္ေပးျခင္း၊ ''ေဟ့ေကာင္ လာမရႈပ္ႏွင့္၊ ဖယ္ေပးစမ္း'' ဟူေသာ သေဘာမ်ဳိးျဖင့္ မီး'ေတာက္' ျပျခင္း မ်ားပင္ လုပ္လာတတ္ၾကသည္ထိ အတင့္ရဲလာၾကပါ၏။

သည္လို အျဖစ္မ်ဳိးေတြ ပေပ်ာက္ေစလိုပါလွ်င္ လမ္းေျပာင္းျပန္ ေမာင္းသူမ်ားကို ထိထိေရာက္ေရာက္၊ ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ အျပစ္ေပးမွ ျဖစ္ပါေတာ့မည္။ အထက္က ကြ်န္ေတာ္တင္ျပခဲ့သည့္ ကမၻာေအးေစတီလမ္းေနရာတြင္ ရံုးဖြင့္ရက္တညေန သြားေရာက္ေစာင့္ၾကည့္ ဖမ္းဆီးလိုက္လွ်င္ပင္ စီးေရမ်ားျပားလွစြာ ဖမ္းဆီးရမိႏိုင္ပါသည္။ ဖမ္းဆီးရမိလာလွ်င္ ယာဥ္ေမာင္းကို ဒဏ္ေငြက်ပ္သံုးေသာင္း ခ်မွတ္ရမည့္အျပင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကိုပါ အနည္းဆံုးခုနစ္ရက္မွ် ယာဥ္ရပ္နားစခန္းတခုတြင္ ထိန္းသိမ္း၍ သံႀကိဳးခ်ည္ေသာ့ခတ္ (ထူးခတ္)ထားကာ ရွစ္ရက္ေျမာက္မွ ျပန္ထုတ္ေပးသည့္ ျပစ္ဒဏ္မ်ဳိးခ်မွတ္သင့္ပါ၏။ ယာဥ္ကိုထိန္းသိမ္းထားရသည့္ရက္မ်ား အတြက္ က်သင့္ေငြကိုလည္း ယာဥ္ေမာင္း(ယာဥ္ေမာင္း ထြက္ေျပးလွ်င္) ယာဥ္ပိုင္ရွင္က ေပးေဆာင္ေစရပါ မည္။ ယာဥ္ကိုပါ ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းထားရေစျခင္းမွာ အခ်ဳိ႕ယာဥ္ေမာင္း (သို႔မဟုတ္) ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားက ဒဏ္ေၾကးသံုးေသာင္းေလာက္ကိုမမႈဘဲ ''ေရာ့၊ တသိန္းယူထားလိုက္၊ ေနာက္ထပ္ ဒါမို်းနွစ္ခါထပ္ေမာင္းလိုက္ဦး မယ္''ဟု ေငြဂုဏ္ေမာက္ႏိုင္သူမ်ား ရိွႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ လမ္းေျပာင္းျပန္ေမာင္း၍ ဖမ္းမိျခင္း၊ တႀကိမ္မွႏွစ္ႀကိမ္၊ ႏွစ္ႀကိမ္မွ သံုးၾကိမ္ျဖစ္ လာလွ်င္မူ ယာဥ္ေမာင္းကို ေထာင္ဒဏ္အျပစ္ေပးျခင္း၊ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ကို အစိုးရဘ႑ာအျဖစ္ သိမ္းဆည္းျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္သင့္ပါ၏။

''ဒါ အဘအိမ္က ကားကြ''၊ ''ငါ ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး ဘယ္သူပါကြ''၊ ''ငါ့ကို ဘယ္ဌာနက ထင္လို႔လဲ''၊ ''ကိုယ့္အေဖက . . . ပါကြာ'' ဟူေသာ ကားမ်ဳိးေတြကိုပါ ရဲရဲတင္းတင္း အေရးယူေစလိုပါသည္။

ျပင္ပေလာကမွာၾကားခဲ့ရေသာ သတင္းေလးတခုကိုလည္း ေဖာက္သည္ခ်ပါရေစ။ ယာဥ္တစီးသည္ အျခား ယာဥ္မ်ား (သို႔မဟုတ္) လူတဦး ဦးကိုတိုက္မိလွ်င္ျဖစ္ေစ၊ တိမ္းေမွာက္သြားလွ်င္ျဖစ္ေစ၊ ဥပေဒႏွင့္ မလြတ္ကင္း သည့္ ပစၥည္းတခုခု တင္ေဆာင္လာသည္ကို ရွာေဖြေတြ႔ရိွလွ်င္ျဖစ္ေစ ယာဥ္ေမာင္းသည္ အဖမ္းမခံဘဲ ထြက္ေျပး တိမ္းေရွာင္သြားတတ္ပါသည္။ အနည္းဆံုးသိန္း ၈၀၊ ၉၀ မွသည္ သိန္းရာေက်ာ္ တန္ေသာကားကို ထိုသို႔ပစ္စလက္ခတ္ထား၍ ထြက္ေျပးသြားျခင္းကို အံ့ၾသမိပါသည္။ တခါမွာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္စီးလာသည့္ အငွား ယာဥ္ေမာင္းနွင့္ စကားစပ္မိ၍ ထိုသူက ေျပာျပမွေအာက္ပါအတိုင္း သိရိွရပါသည္။

''၀စ္ေသာက္ကားတစီး (ပရိုေဘာက္စ္ဆိုပါစို႔) သိန္း ၂၀ ေလာက္ပဲရိွ တယ္။ ေဖာင္းၾကြနံပါတ္ျပားအတု၊ ၀ီွးတက္စ္အတု ႏွစ္မ်ဳိးေပါင္းမွသံုးသိန္းကေန ငါးသိန္းေလာက္ပဲ ရိွတယ္။ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္အတုကလည္း နွစ္သိန္းေလာက္ပဲရိွတာ။ ဒီေတာ့ ၂၇ သိန္း၊ ၂၈ သိန္း ေလာက္ရင္းရင္ ပရိုေဘာက္စ္နံပါတ္အနက္ ဒါမွမဟုတ္ အနီတစီးကို ခပ္တည္တည္ ေမာင္းေနႏိုင္ၿပီေပါ့ဗ်ာ။ ဘာျပႆနာမွ မျဖစ္ဖို႔ရယ္၊ ကိုယ္ႏွင့္ နံပါတ္တူ ကားႏွင့္ တေနရာတည္းမွာ သြားမဆံုမိဖို႔ရယ္ဘဲလိုတယ္။ ျပႆနာျဖစ္ရင္လည္း ဒီေလာက္ေငြႏွင့္ေတာ့ လူကိုအထိ မခံေတာ့ဘဲ ကိုယ္လြတ္ရုန္းေျပးရံုပဲေပါ့ဗ်ာ။''

ကြ်န္ေတာ္က ထိုသူ႔ကို ''ခင္ဗ်ားကားကလည္း အဲဒါမ်ဳိးပဲလား'' ဟု ေနာက္လိုက္ရာ ''မဟုတ္ပါဘူးဆရာရယ္၊ ရိႈးရြမ္း (Show Room) ကေန အရစ္က်နဲ႔၀ယ္ထားတာပါ။ ေနာက္ေျခာက္လက်မွ ေငြေက်မွာပါ''ဟု ပ်ာပ်ာသလဲ ျပန္ေျဖပါသည္။

မွန္ဘီလူး
News Watch(ေစာင့္ၾကည့္သတင္းဂ်ာနယ္)
https://www.facebook.com/NewsWatchJournal
Share on Google Plus

About Editor

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment