၀န္ႀကီးဌာန ဘ႑ာေရးစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း ခ်ဳိးေဖာက္မႈႏွင့္ ဆီးသီးပန္းဋီကာ



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ဘတ္ဂ်က္အလဲြသံုးစား ျပဳရာမွာ ေအာက္ေျခ၀န္ထမ္းေတြ ျပဳလုပ္တာက နည္းၿပီး ရာထူးအဆင့္ အတန္း ျမင့္မားသူ အမ်ားအျပားပါ၀င္ေနၾကတယ္ …
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
(3-52)-04၂၀၁၄ခု၊ စက္တင္ဘာ ၁၆ရက္မွွာ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္ရဲ႕ “ဆီးသီးဗန္းေမွာက္က်”ပံုနဲ႔ ဥပမာ ေပးခိုင္းႏႈိင္းေျပာ ဆိုခ်က္က ဌာနဆုိင္ရာ ေတြ ဘတ္ဂ်က္ေငြသံုးစဲြမႈအတြက္ အခ်က္ ေပးေခါင္းေလာင္း သံျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးနဲ႔ မီဒီ ယာေလာကမွာ ၂၀၁၄ ခုရဲ႕ အေျပာင္ေျမာက္ဆံုးစကားလံုးအျဖစ္ “ဆီးသီးဗန္းေမွာက္က်” တာကို မၾကာခဏ ကိုးကားသံုးစဲြခဲ့ၾကတယ္။

အစိုးရ၀န္ႀကီးဌာနေတြ ဘတ္ဂ်က္ေငြ သံုးစဲြမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဦးခင္ေအာင္ျမင့္ က “ပဲြေစ်းတန္းမွာ ဆီးသီး ဗန္းေမွာက္က် သလို ပဲ။ ေမွာက္လည္းက်ေရာ ဟိုလူက တစ္ဆုပ္ႏႈိက္စား ၊ဒီလူက တစ္ဆုပ္ႏႈိက္စား ဆီးသီးက တစ္၀က္ေလာက္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ ဘတ္ဂ်က္က အဲဒီလို ျဖစ္ေနတယ္” လို႔ေျပာဆိုခဲ့တယ္။

ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က လႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္ေတြအေနနဲ႔ ၀န္ႀကီးဌာနစီမံကိန္းေတြမွာ သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံခ်ိန္ စံၫႊန္း၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြအတုိင္း လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ျခင္း ရွိ၊ မရွိ ေလ့လာစံုစမ္းမႈ ေတြျပဳလုပ္ဖို႔၊ အေထာက္အထားေတြ ရွာေဖြစုေဆာင္းထားဖို႔ ၫႊန္ၾကားခဲ့တယ္လို႔ သိရတယ္။…

ဦးခင္ေအာင္ျမင့္ သတိေပးေျပာဆိုၿပီး ေနာက္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာလထဲမွာ သမၼတစီးပြားေရး အႀကံေပး ေဒါက္တာ ဦးျမင့္က အစိုးရစာရင္းအင္းစနစ္ ပိုမို ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသင့္ ေၾကာင္း၊ ကိုယ္လို ရာ ဆဲြၿပီးေဖာ္ျပတဲ့“ဘုန္း ေတာ္ဘဲြ႕”စာရင္းအင္းေခတ္ကို အဆံုးသတ္ ရမယ့္အခ်ိန္ ေရာက္ လာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဗဟို စာရင္းအင္းအဖဲြ႕ (CSO) ကို ဥပေဒ အတုိင္း လုပ္ပိုင္ခြင့္အျပည့္အ၀ေပးဖို႔ လို အပ္ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေရးသား ခဲ့တယ္။

တကယ္ေတာ့ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္နဲ႔ ေဒါက္တာဦးျမင့္တို႔ ရဲ႕ ေျပာဆို ခ်က္၊ ေရးသားခ်က္ေတြက အစိုးရယႏၲရား ထဲက အရွိတရား နဲ႔ ျဖစ္တည္မႈေတြကို ေဖာ္ျပေနျခင္း ပဲျဖစ္ပါတယ္။

၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ လႊတ္ေတာ္ ဘတ္ဂ်က္အစည္းအေ၀းမွာေတာ့ ၀န္ႀကီး ဌာနအေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ ဘ႑ာ ေရးစည္း မ်ဥ္းစည္းကမ္း ခ်ဳိးေဖာက္မႈ အေၾကာင္းအရာက စာရြက္ေပၚမွာ“မင္နီ”သားခံရတဲ့အဆင့္ ကုိေရာက္ သြားတယ္။ အစိုးရဘတ္ဂ်က္ဆို တာ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေ ငြျဖစ္လို႔ ျမန္မာျပည္ မွာရွိတဲ့ ၅၁ သန္းေသာ ျပည္ သူေတြ အားလံုးနဲ႔ သက္ဆိုင္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္အစိုးရ ဘတ္ဂ်က္ခဲြေ၀မႈ၊ သံုးစဲြမႈေတြကို ျပည္သူ ေတြကေလ့လာ ဆန္း စစ္ျခင္းအားျဖင့္ အစိုးရကို ေစာင့္ၾကည့္ဖို႔လိုတယ္။

ျပည္သူေတြက အစိုးရကို ေစာင့္ၾကည့္မႈျမင့္တက္လာရင္ အစိုးရကလည္း ျပည္သူေတြကိုပိုၿပီး အာ႐ံုစိုက္အေလး ထားရေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ပဲ ႏိုင္ငံ တကာမွာအစိုးရနဲ႔ျပည္သူ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းမႈ (Check and Balance)ကို ျမႇင့္တင္ေနၾကတာပဲ မဟုတ္ပါလား။

ဘ႑ာေရးစည္းမ်ဥ္းခ်ဳိးေဖာက္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေ၀ဖန္ႏႈိင္းယွဥ္စရာေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ရွိေနေပမယ့္ အမ်ားျပည္သူအတြက္ အဓိကက်တဲ့ အခ်က္၂ခ်က္ကို “ဆဲြထုတ္”ျပစရာ ျဖစ္လာတယ္။ ပထမ အခ်က္က ဘ႑ာေရးစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း ခ်ဳိးေဖာက္မႈပံုသဏၭာန္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယ အခ်က္က ဘတ္ဂ်က္အလဲြ သံုးစား မႈျဖစ္ေပၚလာရတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြျဖစ္ပါတယ္။

၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၀ရက္က လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းေကာ္ မတီ၀င္ ေဒၚတင္ႏြယ္ဦးက ၀န္ႀကီးဌာနေတြ ဘတ္ဂ်က္အလဲြသံုးစားျပဳရာမွာ ေအာက္ ေျခ၀န္ထမ္းေတြျပဳလုပ္တာက နည္းၿပီး ရာထူး အဆင့္အတန္းျမင့္မားသူ အမ်ား အျပားပါ၀င္ေနၾကတယ္လို႔ ဖြင့္ခ်လိုက္ တယ္။ ဒီေျပာဆိုခ်က္က အစိုးရ ယႏၲရား ႀကီးတစ္ခုလုံးရဲ႕ ေငြေၾကးစီးဆင္းသံုးစဲြမႈကို ပင္စည္ကေနကိုင္ၿပီး လႈပ္ခါလိုက္သလို ျဖစ္သြားတယ္။ အစိုးရ၀န္ထမ္းေလာကရဲ႕ အတြင္းသ႐ုပ္လကၡဏာကို ထင္ဟပ္ေနတယ္။ ဒါဟာ သမၼတဦးသိန္းစိန္အစိုးရတက္ လာၿပီးေနာက္ တစ္ေလွ်ာက္လံုး တြင္တြင္ ေျပာလာခဲ့တဲ့ “သန္႔ရွင္းေသာအစိုးရ”ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာကို ျပင္းထန္တဲ့ တန္ျပန္ထိုးႏွက္မႈ တစ္ခုလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

၀န္ႀကီးဌာနေတြအေနနဲ႔ ဘတ္ဂ်က္ အလဲြသံုးစားျပဳျခင္းအေပၚ ျပည္သူ႕ေငြစာ ရင္းပူးေပါင္းေကာ္မတီရဲ႕ ေလ့လာ သံုးသပ္ အစီရင္ခံစာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဒၚတင္ႏြယ္ဦး က အခုလိုထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခဲ့တယ္။

“ဒီအလဲြသံုးစားမႈလုပ္တာက ေအာက္ ေျခ၀န္ထမ္းကနည္းနည္းျဖစ္ၿပီးေတာ့ ၫႊန္ ခ်ဳပ္ေရးမွဴးအဆင့္ေတြ ပါတာ ကို ေတြ႕ရမွာ ပါ။ အဲဒီေတာ့ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးေတြ၊ သိပၸံ နဲ႔နည္းပညာမွာဆိုရင္ ေက်ာင္းအုပ္ေတြ၊ အဲဒီလိုအဆင့္ အတန္းျမင့္တဲ့အထဲက၊ ရာ ထူးအဆင့္ျမင့္တဲ့အထဲက ပါ၀င္တာျဖစ္ပါတယ္။

“ျပည္ထဲေရးမွာဆိုရင္ ၫႊန္ၾကားေရး မွဴးအဆင့္ေတြ၊ ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး အဆင့္ေတြ အမ်ားႀကီးပါတာေတြ႕ ရတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ နယ္စပ္စည္ပင္မွာဆိုရင္ လည္းဒီလိုပါပဲ။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ျပည္ထဲ ေရး၀န္ထမ္းမ်ားထဲ ကဆိုရင္ ၂၅၆ေယာက္ ေတာင္ရွိပါတယ္”

“ေနာက္တစ္ခု အံ့ၾသစရာေကာင္းတာ က ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာနမွာဆိုရင္ သံ အမတ္ေတြရယ္၊ ၫႊန္ၾကား ေရးမွဴးခ်ဳပ္ေတြရယ္ ပါ၀င္တယ္။ လယ္/ဆည္မွာဆိုရင္ သူ႕ေအာက္မွာရွိတဲ့ ဦးစီးဌာနေတြရွိတယ္။ ဆည္ေျမာင္း ဦးစီးဌာန၊ စက္မႈလယ္ယာ ဦးစီးဌာန၊ ေရအရင္းအျမစ္အသံုးခ်ေရးဦး စီးဌာနေတြမွာ ၫႊန္ခ်ဳပ္ေတြ၊ ၫႊန္မွဴးေတြ ကပါ သတိေပးခံရတာျဖစ္ပါတယ္”

“တကယ္တန္းက်ေတာ့ အဲဒီအဆင့္ေတြကို ဒီ Sanctioning Authority ရတဲ့ သမၼတ သို႔မဟုတ္ သမၼတက တာ၀န္ေပး အပ္သူက ေနလုပ္ကိုင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအဆင့္ဆင့္ေတြကေန သြားလိုက္တာ ၀န္ႀကီး၊ ဒု၀န္ႀကီး၊ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ဦးစီးဌာန၊ ဟိုးေအာက္ဆံုးမွာရွိတဲ့ ေအာက္တန္းစာေရးအထိ အကုန္လံုး မွား ယြင္းကုန္တာျဖစ္ပါတယ္”

ဘ႑ာေရးစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းခ်ဳိး ေဖာက္မႈဆိုရာမွာ ပံုသဏၭာန္အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိ ေနတယ္။ အဲဒီလိုပံုသဏၭာန္ ေပါင္းစံုကိုေလ့လာလိုက္တဲ့အခါ ၁၀ ခ်က္ေက်ာ္ရွိေနတာ ေတြ႕ရတယ္။

၁) ဘ႑ာေရးဆုိင္ရာစည္းမ်ဥ္းစည္း ကမ္းမလိုက္နာျခင္း (၀ါ) လိုက္နာမႈအား နည္းျခင္း၊

၂) ႏိုင္င့ံဘ႑ာေငြ အလဲြသံုးစားျပဳ လုပ္ျခင္း၊ ကိုယ္က်ဳိးအတြက္အသံုးျပဳ ျခင္း၊

၃) ၀န္ႀကီးဌာနအခ်ဳိ႕မွာ ရသံုးမွန္းေျခ ေငြစာရင္းကို တိတိက်က်ေဆာင္ရြက္မႈ မရွိျခင္း၊

၄) ျပည္ေထာင္စုအစိုးရကခ်ေပးလိုက္တဲ့ ဘတ္ဂ်က္ေငြကို စီမံကိန္းအေကာင္ အထည္ေဖာ္တဲ့အခါ သတ္မွတ္ ကာလ အတြင္းမသံုးစဲြျခင္း၊

၅) ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက ခ်ေပးတဲ့ ဘတ္ဂ်က္ေငြကို အျခားလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အသံုးျပဳျခင္း၊

၆) ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက ခ်ေပး လိုက္တဲ့ဘတ္ဂ်က္ေငြကို သတ္မွတ္ကာလ အတြင္း အသံုးမျပဳႏိုင္ပါက ျပန္လည္အပ္ ႏွံမႈမရွိျခင္း၊

၇) ႏိုင္ငံေတာ္မွ ရရွိမယ့္ အက်ဳိးစီးပြား မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာတာ၀န္ရွိသူ အဆင့္ ဆင့္က စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ အခ်ဳိ႕ႏွင့္ပူး ေပါင္းကာ ကိုယ္က်ဳိးအတြက္အသံုးခ်ျခင္း၊

၈) လုပ္ငန္းမ်ားကို တင္ဒါမေခၚဘဲ ကုမၸဏီမ်ားထံ လက္သိပ္ထိုးအပ္ႏွံျခင္း၊

၉) ပစၥည္းမ်ား၀ယ္ယူရာမွာ ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈမရွိျခင္း၊

၁၀) ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း လုပ္ငန္းႏွင့္စာရင္းဇယားမ်ား ၿပီးျပတ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမွာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဘ႑ာေရးႏွစ္ကုန္ၿပီးမွသာ အၿပီးသတ္ႏိုင္ျခင္း၊

၁၁) ႏိုင္ငံေတာ္၏ ရသံုးဘ႑ာပိုလွ်ံ ေငြမ်ားကို မတ္ ၃၁ ရက္ ေနာက္ဆံုးထား ေပးပို႔ရမွာျဖစ္ေပမယ့္ သတ္မွတ္ ရက္ထက္ ေက်ာ္လြန္အပ္ႏွံျခင္း၊

၁၂) ဘတ္ဂ်က္သံုးစဲြမႈတြင္ မပါ၀င္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ားအား မသက္ဆုိင္ေသာ လုပ္ငန္းေခါင္းစဥ္ေအာက္မွ ထုတ္ႏုတ္သံုး စဲြျခင္း၊

၁၃) ဘတ္ဂ်က္လ်ာထားမႈမွ ပိုလွ်ံေငြ မ်ားကို ျပန္လည္အပ္ႏွံမႈမရွိျခင္း၊

၁၄) မသံုးစဲြျဖစ္လိုက္တဲ့ (၀ါ) ပိုလွ်ံ ဘ႑ာေငြေတြကို ဌာနဆိုင္ရာဘဏ္စာရင္း ထဲမွာ ထားျခင္း၊ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးဦးရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ေငြစာရင္းထဲမွာ ထည့္သြင္းထား ျခင္း၊ လက္၀ယ္ကိုင္ေဆာင္ထားျခင္း၊

ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ံုးက ေပးပို႔တဲ့ ၂၀၁၃/၁၄ဘ႑ာႏွစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ အရအသံုးစာရင္းမ်ားအေပၚ စစ္ေဆးေတြ႕ ရွိခ်က္ အစီရင္ခံစာေပၚမွာ ျပည္သူ႔ေငြစာ ရင္းပူးေပါင္းေကာ္မတီက ေလ့လာသံုးသပ္ တဲ့အခါ ဘ႑ာေရးစည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းခ်ဳိးေဖာက္မႈေတြ ယခင္ႏွစ္ထက္ပုိမ်ား လာတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ျပည္သူ႕ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၀င္ ဦးေမာင္တိုးက “ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ စည္းမ်ဥ္းခ်ဳိးေဖာက္မႈေတြကို ႏႈိင္း ယွဥ္ၾကည့္ရင္ ၂၀၁၂/၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္ထက္ ၂၀၁၃/၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွာ ႏွစ္ဆေက်ာ္ တိုးလာတာေတြ႕ရ တယ္။ ဒါဟာေကာင္းတဲ့ လကၡဏာ၊ ေကာင္းတဲ့ အလားအလာေတာ့ မဟုတ္ဘူး”လို႔ ေျပာဆိုခဲ့တယ္။

ဘ႑ာေရး စည္းမ်ဥ္းခ်ဳိးေဖာက္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးဒုတိယ “ဆဲြထုတ္”ျပစရာ အခ်က္က ဘတ္ဂ်က္အလဲြ သံုးစားမႈျဖစ္ ေပၚလာရတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြပဲျဖစ္ ပါတယ္။

ေငြေၾကးအလဲြသံုးစားမႈေတြ ျဖစ္ေပၚ လာရတဲ့ အဓိကေရေသာက္ျမစ္ကေတာ့ လစာေငြမလံုေလာက္ျခင္းပဲ ျဖစ္ ပါတယ္။ အစိုးရ၀န္ထမ္းေတြရရွိတဲ့ လစာေငြ၊ ေထာက္ပံ့ေၾကးေတြက တရိပ္ရိပ္တက္ေန တဲ့ကုန္ေစ်းႏႈန္း၊ လူေန မႈစရိတ္၊ သားသမီးေတြရဲ႕ပညာသင္ၾကားစရိတ္ အစရွိ္တာေတြ နဲ႔ မကာမိေတာ့လို႔ ေငြေၾကးအလဲြသံုးစား မႈေတြဆီကို တြန္းပို႔ေနသလို ရွိေနတယ္။

လစာေငြမလံုေလာက္တာကုိ အေျခခံ ၿပီးျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဆင့္ပြားအခ်က္ ၂ခ်က္ ကလည္း ေငြေၾကးအလဲြ သံုးစားမႈ လမ္းေၾကာင္းေပၚ ေရာက္ရွိသြားေစတယ္။ အဲဒီ ဆင့္ပြားအခ်က္ေတြက “ေလာဘ”နဲ႔“ထိန္း ေက်ာင္းၾကပ္မတ္မႈ နည္းပါးျခင္း”ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းအရ ေငြ ေၾကးအလဲြသံုးစားမႈေတြ၊ ဘ႑ာေရးစည္း မ်ဥ္းစည္းကမ္း ခ်ဳိးေဖာက္ မႈ ေတြဆီကိုတြန္း ပို႔ေနတဲ့ အေျခခံအခ်က္ ၂ ခ်က္လည္း ရွိ ေနပါတယ္။

ပထမအခ်က္က အစိုးရဌာနအခ်ဳိ႕မွာ ဌာနတြင္းစာရင္းစစ္မရွိျခင္း၊ ဌာနတြင္း စာရင္းစစ္ေဆးျခင္း လုပ္ငန္း ေတြ ကို အေလးထားေဆာင္ရြက္မႈ မရွိျခင္းဆိုတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဌာနတြင္းစာရင္းစစ္ေတြက တစ္ဆင့္ စာရင္းအင္းေတြကို ေအာက္ေျခအဆင့္မွာပဲ စနစ္တက်စိစစ္ျပဳစုသြားမယ္ ဆိုရင္ ဘ႑ာေရးစည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းခ်ဳိး ေဖာက္မႈေတြ ေလ်ာ့သြားမွာျဖစ္သလို ေငြ ေၾကးအလဲြသံုးစားမႈေတြကိုလည္း ဟန္႔တားႏိုင္မွာ ျဖစ္ ပါတယ္။

ဒုတိယအခ်က္က ျပည္သူ႔ဘ႑ာေရး ႏွင့္ေငြေၾကးဥပေဒမရွိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူ႕ေငြစာရင္း ဥပေဒေရး ဆဲြျပဌာန္းထားျခင္း မရွိေသးလို႔ ဘ႑ာေရးစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း ခ်ဳိးေဖာက္မႈေတြျဖစ္ေပၚလာတဲ့အခါ၊ ေငြ ေၾကး အလဲြသံုးစားမႈေတြ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အခါ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္က ဌာနဆိုင္ရာေတြကို တရားစဲြဆိုျခင္း၊ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း မရွိပါဘူး။ ဌာနဆိုင္ရာ ေတြမွာ လက္ရွိဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္ ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြ နဲ႔ပဲလုပ္ေဆာင္ေနရတဲ့အခါမွာ လိုက္နာ က်င့္သံုးမႈအားနည္းသလို အေရး ယူမႈနည္း ပါးတာကုိေတြ႕ရပါတယ္။

အားလံုးကို ျပန္ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ သမ္ၼတ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရလက္ထက္မွာ ႏွစ္စဥ္ ဘ႑ာေရးလိုေငြျပျခင္း အေပၚ ေ၀ဖန္မႈေတြ ရွိေနပါတယ္။ ဒီလိုအေနအထားမ်ဳိးမွာ ဘ႑ာေရးစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းခ်ဳိးေဖာက္ မႈ၊ေငြေၾကး အလဲြသံုးစားမႈေတြေၾကာင့္“တစ္ပူေပၚ တစ္ပူဆင့္”လာေစတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္သူေတြ ယံုၾကည္မႈရွိတဲ့ သန္႔ရွင္းေသာ အစိုးရျဖစ္လာေအာင္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ၊ တာ၀န္ယူတာ၀န္ခံမႈေတြကို ေမးခြန္းထုတ္ စရာျဖစ္ လာတယ္ မဟုတ္ပါလား။

ေမာင္သုတ
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/myanmarherald
Share on Google Plus

About Editor

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment